stotteren en ploffen
-
- Aan het inrijden
stotteren en ploffen
ik heb een 3e9 brommer opgebouwd als een 378 uit 74.
het probleem wat nu voor doet is dat die erg begint teploffen en te stotteren, luchtschroef goed afgesteld en sproeier is naar mijn weten goed voor mijn setup.
160 korte sproeier
fs1 cilinder
snelle schuine uitlaat
nu originele carburateur erop.
als ik gas geef om op te trekken begint die te ploffen en te stotteren en dan is het in een keer weer weg en dan begint het weer. onregelmatig.
heb de brommer met de gasnaald stand meer brandstof gegeven en toen liep die iets beter tot dat die teveel brandstof krijgt en toen liep die helemaal beroerd.
dit probleem deed zich ook voor met de immitatie carburateur en ik dacht dat het lag aan die carburateur maar ik merk geen verschil.
valse lucht heb ik gecontroleerd maar kan nergens vinden waar die valse lucht moet/kan trekken.
en alle keringen zijn ook vernieuwd dit weekend.
wij rijden ook in de kart sport en daar moet je ook de sproeiers,bougie etc ook veranderen en dat luistert heel nauw maar als ik een andere bougie in de fs1 doe merk ik geen verschil.
ik hoop dat iemand mij kan helpen.
het probleem wat nu voor doet is dat die erg begint teploffen en te stotteren, luchtschroef goed afgesteld en sproeier is naar mijn weten goed voor mijn setup.
160 korte sproeier
fs1 cilinder
snelle schuine uitlaat
nu originele carburateur erop.
als ik gas geef om op te trekken begint die te ploffen en te stotteren en dan is het in een keer weer weg en dan begint het weer. onregelmatig.
heb de brommer met de gasnaald stand meer brandstof gegeven en toen liep die iets beter tot dat die teveel brandstof krijgt en toen liep die helemaal beroerd.
dit probleem deed zich ook voor met de immitatie carburateur en ik dacht dat het lag aan die carburateur maar ik merk geen verschil.
valse lucht heb ik gecontroleerd maar kan nergens vinden waar die valse lucht moet/kan trekken.
en alle keringen zijn ook vernieuwd dit weekend.
wij rijden ook in de kart sport en daar moet je ook de sproeiers,bougie etc ook veranderen en dat luistert heel nauw maar als ik een andere bougie in de fs1 doe merk ik geen verschil.
ik hoop dat iemand mij kan helpen.
-
- Aan het inrijden
-
- 5000km gereden
Je bent zeker dat je een orri mikuni hebt?
Ook alles es uit elkaar gehaald van de carb en gekuist?
Rijdt je met schijfinlaat (=roterende inlaat) of membraaninlaat?
Welke bougie zit er nu in?
Lees de faq maar es door kwa ontsteking, je weet maar nooit
http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=22
Ook alles es uit elkaar gehaald van de carb en gekuist?
Rijdt je met schijfinlaat (=roterende inlaat) of membraaninlaat?
Welke bougie zit er nu in?
Lees de faq maar es door kwa ontsteking, je weet maar nooit

http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=22
-
- Aan het inrijden
ik ben zeker dat ik een originele mikuni heb gekocht, heb de carburateur ook van iemand op het forum gekocht. Carburateur is helemaal schoon gemaakt. Gekuist?
Membraam blok. 7 bougie heb ook met 8 en 9 geprobeerd.
Onsteking met de punten heb ik afgesteld dit weekend met behulp van de faq
vooronsteking nagemeten is op dit moment 1.7mm als het goed is.
En die punten zijn 0.35mm.
Het ploffen stotteren doet de brommer ook alleen waneer die goed warm is. Ongeveer 10km gereden zeg maar.
Membraam blok. 7 bougie heb ook met 8 en 9 geprobeerd.
Onsteking met de punten heb ik afgesteld dit weekend met behulp van de faq

vooronsteking nagemeten is op dit moment 1.7mm als het goed is.
En die punten zijn 0.35mm.
Het ploffen stotteren doet de brommer ook alleen waneer die goed warm is. Ongeveer 10km gereden zeg maar.
-
- Aan het inrijden
- hans.m
- 1500km gereden