stotteren en ploffen

Alles over de techniek en sleutelen
Jeremy
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 45
Lid geworden op: 26 jul 2013, 19:17
Locatie: Almelo

stotteren en ploffen

Bericht door Jeremy »

ik heb een 3e9 brommer opgebouwd als een 378 uit 74.
het probleem wat nu voor doet is dat die erg begint teploffen en te stotteren, luchtschroef goed afgesteld en sproeier is naar mijn weten goed voor mijn setup.

160 korte sproeier
fs1 cilinder
snelle schuine uitlaat
nu originele carburateur erop.

als ik gas geef om op te trekken begint die te ploffen en te stotteren en dan is het in een keer weer weg en dan begint het weer. onregelmatig.
heb de brommer met de gasnaald stand meer brandstof gegeven en toen liep die iets beter tot dat die teveel brandstof krijgt en toen liep die helemaal beroerd.

dit probleem deed zich ook voor met de immitatie carburateur en ik dacht dat het lag aan die carburateur maar ik merk geen verschil.
valse lucht heb ik gecontroleerd maar kan nergens vinden waar die valse lucht moet/kan trekken.
en alle keringen zijn ook vernieuwd dit weekend.

wij rijden ook in de kart sport en daar moet je ook de sproeiers,bougie etc ook veranderen en dat luistert heel nauw maar als ik een andere bougie in de fs1 doe merk ik geen verschil.

ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

orri 16 mm carb erop
1978 chroom 60 cc
Jeremy
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 45
Lid geworden op: 26 jul 2013, 19:17
Locatie: Almelo

Bericht door Jeremy »

ja er zit een originele 16mm carburateur op..
Jeremy
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 45
Lid geworden op: 26 jul 2013, 19:17
Locatie: Almelo

Bericht door Jeremy »

ja er zit een originele 16mm carburateur op..
Laars
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3738
Lid geworden op: 11 jan 2008, 14:20
Locatie: Dordrecht

Bericht door Laars »

Bobine, condensator, punten, tijdstip ontsteking????
Ik zou het daar toch zoeken

160 kort is niet zo vreemd
Is de cil 50 of 60 cc
1978 chroom 60 cc
Gebruikersavatar
Rinus01
100km gereden
100km gereden
Berichten: 124
Lid geworden op: 08 sep 2008, 21:58
Locatie: Delft

Bericht door Rinus01 »

soms kan een kleinere sproeier ook de brommer beter laten lopen,
anders steeds 1 ding wijzigen tot het gevonden hebt,
trial and error
Jeremy
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 45
Lid geworden op: 26 jul 2013, 19:17
Locatie: Almelo

Bericht door Jeremy »

het tijdstip van de ontsteking kan ik niet veranderen omdat het een grondplaat is met 1 vast punt. maar het kan dus aan de ontsteking liggen, hoe kan ik daar achter komen?

het is een 50cc

kleinere sproeier al geprobeerd begint alleen maar slechter telopen.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23444
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Lees de faq eens goed door.

Een fs1 onsteking stel je af met de punten zelf.
Yamaha Sheriff 1981
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6744
Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
Locatie: gent

Bericht door the_destroyers »

Je bent zeker dat je een orri mikuni hebt?
Ook alles es uit elkaar gehaald van de carb en gekuist?
Rijdt je met schijfinlaat (=roterende inlaat) of membraaninlaat?
Welke bougie zit er nu in?
Lees de faq maar es door kwa ontsteking, je weet maar nooit ;)

http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=22
Jeremy
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 45
Lid geworden op: 26 jul 2013, 19:17
Locatie: Almelo

Bericht door Jeremy »

ik ben zeker dat ik een originele mikuni heb gekocht, heb de carburateur ook van iemand op het forum gekocht. Carburateur is helemaal schoon gemaakt. Gekuist?

Membraam blok. 7 bougie heb ook met 8 en 9 geprobeerd.
Onsteking met de punten heb ik afgesteld dit weekend met behulp van de faq :D

vooronsteking nagemeten is op dit moment 1.7mm als het goed is.
En die punten zijn 0.35mm.

Het ploffen stotteren doet de brommer ook alleen waneer die goed warm is. Ongeveer 10km gereden zeg maar.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23444
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Probeer eens een andere bobine die kunnen ook gek doen als ze warm worden.
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
hans.m
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1684
Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
Locatie: Nijlen, België

Bericht door hans.m »

en controleer de condensator eens, als de motor draait en je ziet vrij veel vonken tussen de punten is je condensator stuk. af en toe een klein vonkje is niet erg.
Jeremy
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 45
Lid geworden op: 26 jul 2013, 19:17
Locatie: Almelo

Bericht door Jeremy »

ik heb gekeken naar de onsteking en zie inderdaad een soort van vonkenregen bij de punten. Condensator dus stuk. Bobine wil ik wel proberen maar heb geen reserve bobine dus die moet ik anders eerst kopen. waar kan je een goede condensator en bobine voor niet teveel kopen?
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23444
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Ik zou dan eerst de condensator vervangen voor een originele.
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
hans.m
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1684
Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
Locatie: Nijlen, België

Bericht door hans.m »

Ik heb in 2011 mijn condensator vervangen door zo'n mitsubishi condensator van fs1parts.nl en rij er nog steeds mee rond (5000km).
als je een vonkenregen hebt tussen de punten is dit normaal de oorzaak van je probleem.
Plaats reactie