kan er dan ook gewone koelvloeistof in, want iemand heeft mij verteld dat het minder goed zou doen dan kraanwater/demiwater.... Met bevroren cilinderkop rijden is geen optie voor in de winter.
Laatst gewijzigd door joosie1234 op 02 okt 2013, 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Iemand vertelt altijd een lulverhaal en hier moet ik altijd maar bewijzen dat ik geen onzin optyp. Hoe komt dat eigenlijk?
Door de alcohol komt het kookpunt heel iets lager te liggen, meer niet. Het beschermt bovendien iets tegen corrosie, dus juist een betere warmte overdracht.
joosie1234 schreef:kan er dan ook gewone koelvloeistof in, want iemand heeft mij verteld dat het minder goed zou doen dan kraanwater/demiwater....
Een goede koelvloeistof koelt gewoon goed, dus zou gewoon een goede koelvloeistof kopen en bovendien gaan je keeringen, O-ringen en materialen langer mee
NIX schreef:Iemand vertelt altijd een lulverhaal en hier moet ik altijd maar bewijzen dat ik geen onzin optyp. Hoe komt dat eigenlijk?
Door de alcohol komt het kookpunt heel iets lager te liggen, meer niet. Het beschermt bovendien iets tegen corrosie, dus juist een betere warmte overdracht.
Omdat de broer van de neef van de buurman zijn vader het altijd beter weet als jou, duh!
Ik heb me laatst zo'n Protuna kop gekocht. Ik dacht dat dit Deens was; maar verder weet ik er niks van. Ik hoop dat dit op gewone 50cc fs1 cilinder past?
Wat zijn de ervaringen? Betere koeling?