jullie weten dat ik fs1 en tzr rij waar ik me steeds op verkijk is hoe matig de fs1 remt ook met de schijfrem voor.
ik ga nu beginnen met een nieuw project nu vraag ik me af zou het mogelijk zijn een fs1 uit te rusten met de remmen
van een tzr dus voor en achter schijfremmen als dit zou kunnen ben ik zelfs bereid mijn geliefde trappers op te geven
voor een steppenbalk.
ik heb me er nog niet in verdiept maar er komt een lange winter aan dus wie weet wel is duidelijk dat tzr wielen in een
fs1 waarschijnlijk geen optie is.
remmerij fs1/tzr
-
- 1000km gereden
- Berichten: 1145
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 23:03
- Locatie: Hoepertingen België
Hey Jos!Ik denk dat je eerst eens je FS1 met schijf 100% in orde moet maken, want als ik moet knijpen met mijne Kenny Roberts DX dan vlieg ik over het stuur uit denk ik... en al de andere FS1 's waar ik mee rij (trommelrem) die remmen allen stuk voor stuk prima...
Er zullen uiteraard manieren zat zijn om TZR remmerij op een FS1 te bouwen, maar daar zie ik het nut niet van in want daar ligt jouw "rem"probleem niet volgens mij
Er zullen uiteraard manieren zat zijn om TZR remmerij op een FS1 te bouwen, maar daar zie ik het nut niet van in want daar ligt jouw "rem"probleem niet volgens mij

-
- 50km gereden
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 13 aug 2012, 11:21
- Locatie: Harmelen
GoM!cky schreef:Hey Jos!Ik denk dat je eerst eens je FS1 met schijf 100% in orde moet maken, want als ik moet knijpen met mijne Kenny Roberts DX dan vlieg ik over het stuur uit denk ik... en al de andere FS1 's waar ik mee rij (trommelrem) die remmen allen stuk voor stuk prima...
Er zullen uiteraard manieren zat zijn om TZR remmerij op een FS1 te bouwen, maar daar zie ik het nut niet van in want daar ligt jouw "rem"probleem niet volgens mij
hoi jos, ik deel inderdaad deze mening. toen ik de eerste keer de voorrem (trommel) inkneep had ik ineens een slippend voorwiel. Ook mijn achterrem remt als een malle, veel beter dan de schijfremmen op mijn xr250.
Maargoed, als je graag een mooi project wil kan ik dat natuurlijk alleen maar aanmoedigen.
mvg kevin
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3862
- Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31
dat is precies wat ik bedoel mikey de tzr schijfremmen zijn beter te doseren waarschijnlijk heeft dat ook met het bijna dubbele gewicht van de tzr t.o.v. de fs1 te maken dat moet ik nog uit zoeken.
ik ben er nog niet mee bezig geweest het kan goed zijn dat de fs1 door zijn gewicht met de tzr remmen net te hard gaat remmen en dat is ook weer onveilig.
de banden van de fs1 in mijn geval 2.25 voor en 3.00 achter zijn in vergelijking met de tzr fiets bandjes dus zullen eerder blokkeren.
Het is allemaal nog een idee en niet uitgezocht of het wel kan en ik wil ook niet het uiterlijk van de fs1 teveel verstoren en dat doe je met dit soort wijzigingen al snel.
ik ben er nog niet mee bezig geweest het kan goed zijn dat de fs1 door zijn gewicht met de tzr remmen net te hard gaat remmen en dat is ook weer onveilig.
de banden van de fs1 in mijn geval 2.25 voor en 3.00 achter zijn in vergelijking met de tzr fiets bandjes dus zullen eerder blokkeren.
Het is allemaal nog een idee en niet uitgezocht of het wel kan en ik wil ook niet het uiterlijk van de fs1 teveel verstoren en dat doe je met dit soort wijzigingen al snel.
-
- 5000km gereden
- Berichten: 6744
- Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
- Locatie: gent
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18359
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Schijfrem achter is een beetje nutteloos, aangezien je eigenlijk alleen met voor remt, en achter alleen erbij pakt om te stabiliseren.
Maar een FS1 schijfrem moet ook fatsoenlijk heel hard kunnen remmen. Met die van mij kan ik zonder problemen stoppies maken. Maar je moet wel zorgen dat de basis goed is. Frisse remblokjes, klauw reviseren en b.v. een staal omvlochten remleiding. Vooral dat laatste scheelt echt heel veel.
Verder is de schijfdiameter van een TZR een stuk groter, en heeft het ding wss een remklauw met 2 of zelfs 4 remzuigers.
Maar een FS1 schijfrem moet ook fatsoenlijk heel hard kunnen remmen. Met die van mij kan ik zonder problemen stoppies maken. Maar je moet wel zorgen dat de basis goed is. Frisse remblokjes, klauw reviseren en b.v. een staal omvlochten remleiding. Vooral dat laatste scheelt echt heel veel.
Verder is de schijfdiameter van een TZR een stuk groter, en heeft het ding wss een remklauw met 2 of zelfs 4 remzuigers.