Aantallen klassiekers eind 2006

Voor alles wat niet FS1-gerelateerd is
Plaats reactie
Axel

Aantallen klassiekers eind 2006

Bericht door Axel »

Van wikipedia:

"Aantallen klassiekers eind 2006
Uit gegevens van de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) m.b.t. het invoeren van het bromfietskenteken blijkt dat eind 2006 de Zündapp, met ruim twintigduizend exemplaren, de meest voorkomende klassieke brommer in Nederland is. Op de tweede plaats staat de Solex waarvan er bijna zeventienduizend in Nederland zijn geregistreerd. Van de Puch en de Kreidler rijden er iets meer dan vijftienduizend. Volgens de RDW zijn er ruim honderd bromfietsen in Nederland waarvan er maar één exemplaar rondrijdt."

Toch wel leuk om te weten, jammer dat er niks over yamaha wordt gezegd. Ik zou ook wel eens willen weten van welke merken er maar eetje rondrijdt in NL dan, zijn er best veel :shock:
Handyman
500km gereden
500km gereden

Bericht door Handyman »

Stond een stukje in de Bromfiets.
Op 1 juli 2007 waren er 800.977 kentekens afgegeven.
Waarvan 60.046 Yamaha's, maar dat is uiteraard inclusief Neo's & Aerox's etcetera.

Hoe het met oldtimers zit ? Misschien de RDW eens vragen..

Slechts eentje :

A.S.B - Adria - Aero - Aerorider - AIE - Alcyon - Aniella - Artar - Auverland - Badsey - Balkan - Bernardet - Berva - Brennabor - Burton - en nog 121 (!) merken, die ik niet allemaal ga uittypen... :lol:

Ik ga ff de site van de RDW checken, of daar iets staat.
Hans W
250km gereden
250km gereden

Bericht door Hans W »

ik heb het volgens mij vaker gezien in het blad handyman
Niels
Site Admin
Site Admin

Bericht door Niels »

Vergis je niet in 't aantal brommers die nog bij mensen in schuren etc. staan waar geen kenteken op zit :P :shock:
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden

Bericht door jeroenvans »

ik denk idd dat er ongeveer net zoveel fs1tjes zijn die staan te wachten tot iemand er tijd en geld in steekt dan degene die een kenteken hebben. misschien wel meer...
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

denk het jammergenoeg ok, ik zou ze allemaal wel eens bij elkaar wille zien :o :D
Plaats reactie