Ik heb laatst op een rommelmarkt een boekje gekocht met de titel "Motoren en Scooters" uit de De Alkenreeks. Het boekje dateert uit 1965 en er staat een 75cc tweetakt Yamaha motorfiets, type YG1, in afgebeeld. Ook wordt een 50cc motorfiets genoemd de YF1. De YG1 is in 1963 op de markt gekomen en de YF 1 in 1964. De YG1 lijkt op een oudere broer van de FS1. Is er iemand die een foto heeft van de YF1? Ben zeer benieuwd of dit ook een broer is van de FS1.
Ik heb ook nog een document waarin het een en ander geschreven staat over de voorgangers van de FS1 en wat er in vergelijking daarmee allemaal veranderd is, ik zal eens kijken of ik die ook kan scannen...
(staan alleen geen foto's bij, we poortmaps ed.)
Hier een nette foto van een YB1 maar de F5B uit 1968 dat is de echte voorloper van de FS1 hier niet verkocht in Belgie wel, ik heb er nog een instructieboekje van.
DE F5B is van 1967/1968 dat is een van de oudste 50cc wat ik weet,en het blok is verder gebruikt tot 2004/2005 voor de FS1,FT1 en jarenlang voor de YB50 en sinds 2005 hangt daar een 4takt onder.Toch knap 38 jaar lang.