Axel schreef:Nee nee dat is altijd begin augustus Ik had het woensdag bestelt. En waarom ik het vraag is omdat ik al een ruime week bezig ben met me carters spuiten en ik heb met me stomme hoofd de pakking van me oliecarter weggegooid en ik heb inmiddels ook afkickverschijnselen van het niet kunnen brommerrijden Maar als ik die bestelling heb kan ik weer de weg op
Moet je zelf even een pakking maken van A4 copieer papier. Papier op het pakkingvlak van de deksel leggen en met een smerige/vettige vinger over het papier en de rand van de deksel wrijven. Je krijgt zo een afdruk van de benodigde pakking op het papier. Voordat je de pakking gaat uitkippen eerst alle boutgaatjes er even in maken. Dit kun je doen met een bout en en moer M6. Moer onder het papier en bout er boven. Klein tikje met de hamer op de boutkop en je hebt een gat. Maak alle bout gaten zo. De gaten voor de pasbussen kun je dan met de schaar doen. Vervolgens de pakking uit het papier knippen met een schaar. Omdat de pakking vrij dun is kun je deze het beste monteren met een beetje vet op het pasvlak op de nog vaste cartelhelft. Zorg wel dat je pasvlakken van de beide delen goed schoon en onbeschadigd zijn. Is een pasvlak beschadigd dan kun je beter vloeibare pakking gebruiken in plaats van vet. Het is even werk maar gaat sneller als een nieuwe bestellen en je kunt sneller weer rijden.
Heb nog een vraag (heb t al wel eerder gesteld)
Ik krijg mijn schroeven van het blok niet los, want wil er een snelle schijf in pleure. alleen die koppen zijn naar de kloteh...
Mep met een hamer werkt niet, en ook kruip olie heeft geen zin:S (ojah, en we hebben thuis ook geen boormachine meer)
Wie kan mij helpen:(?
dat word weer de bus tot en met woensdag of ik moet hem ook weer goed in elkaar zien te krijgen vanavond.. bestel gelijk nieuw gereedschap en die schroeven.. bedankt allemaal!
occ1s schreef:dat word weer de bus tot en met woensdag of ik moet hem ook weer goed in elkaar zien te krijgen vanavond.. bestel gelijk nieuw gereedschap en die schroeven.. bedankt allemaal!
Neem dan gelijk inbus (of is 't imbus?), heb je nóóit meer problemen.
ik doe het anders! ik pak een drevel , en een hamer
die drevel zet ik aan de buitenkant van de bout/schroef, en daar sla ik eerst een beste braam aan, dan zet ik die drevel dwars op de kop van de schroef en sla hem een klein stukje rond(lees als heel klein stukje dus) dan ga ik naar de andere kant van de kop en doe hetzelfde, anders komt hij toch nog niet los dan zit hij nog klem namelijk als je dat niet doet, dan pak je een tang of een schroefendraaier en draai je hem eruit
zo is er bij mij nog nooit een schroef Niet uit gegaan!
nou eerst sla je er een braam of put in. zodat je daar je drevel in kan zeten, en dat hij niet weg glijd, met dwars bedoel ik zodat als je er op slaat de bout een stukje zou kunne draaien, dat ken amar op 1 manier als het goed is anders zou die vast gaan
Als ik met mn brommer aan de hand in z'n neutraal loop zonder dat ie aan is, hoor ik getik. Volgens mij komt het van het tandwiel voor maar is dat normaal?
Dat doet de mijne ook... Zal wel normaal zijn dusz.
Je hoort de ketting over het tandwiel gaan.
Als je de ketting ff goed in de kettingolie (of vet, beter) zet, is het al een heel stuk minder.