remlicht
-
- 50km gereden
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 09 nov 2011, 22:49
remlicht
Een vraagje zat er remlicht op een fs1 van 1973
-
- 50km gereden
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 09 nov 2011, 22:49
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3862
- Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31
ik ga nu even uit van een originele 73er , je moet dan aanschaffen een achter remlicht schakelaar met beugeltje.
dat plaats je onder je zij kap rechts aan de bovenste bevestiging van je motorblok.
je last op je rempedaal een klein stripje voor het veertje van de schakelaar of je zoekt een rempedaal van een 75 er of jonger.
je maakt een draadboompje met aan elke kant een mannetje en een vrouwtje let op door beiden draden gaat plus lopen.
als het blok al onder de brommer zit laat je de draadboom aan de achterkant van het frame naar beneden lopen het komt dan uit
tussen de uitlaat achterspatbord en achter brug.
dan laat je het draadje over het onderste bevestiging beugeltje van je achterspatbord lopen en sluit deze aan op je remlicht schakelaar.
het andere uit einde van het draadboompje sluit je aan op de bruine draad op je contactslot en het andere draadje sluit je aan op de extra te leggen draad naar je achterlicht.
voorkeur draadkleuren zijn bruin en geel.
de bruine gebruik je als plus in een fs1 de gele word dan plus als je gaat remmen.
op de bruine draad zet je een mannetje aan de accu kant en dat gaat in de bruine draad van het zijcontactslot.
de bruine draad heeft bij de remlicht schakelaar een vrouwtje.
de gele draad net anders om.
de extra te leggen draad naar je achterlicht bij voorkeur ook geel heeft bij de accu een mannetje dat gaat dan weer in het vrouwtje
dat van de schakelaar af komt.
het stekkertje aan het andere eind van de draad is afhankelijk van je achterlicht.
dat plaats je onder je zij kap rechts aan de bovenste bevestiging van je motorblok.
je last op je rempedaal een klein stripje voor het veertje van de schakelaar of je zoekt een rempedaal van een 75 er of jonger.
je maakt een draadboompje met aan elke kant een mannetje en een vrouwtje let op door beiden draden gaat plus lopen.
als het blok al onder de brommer zit laat je de draadboom aan de achterkant van het frame naar beneden lopen het komt dan uit
tussen de uitlaat achterspatbord en achter brug.
dan laat je het draadje over het onderste bevestiging beugeltje van je achterspatbord lopen en sluit deze aan op je remlicht schakelaar.
het andere uit einde van het draadboompje sluit je aan op de bruine draad op je contactslot en het andere draadje sluit je aan op de extra te leggen draad naar je achterlicht.
voorkeur draadkleuren zijn bruin en geel.
de bruine gebruik je als plus in een fs1 de gele word dan plus als je gaat remmen.
op de bruine draad zet je een mannetje aan de accu kant en dat gaat in de bruine draad van het zijcontactslot.
de bruine draad heeft bij de remlicht schakelaar een vrouwtje.
de gele draad net anders om.
de extra te leggen draad naar je achterlicht bij voorkeur ook geel heeft bij de accu een mannetje dat gaat dan weer in het vrouwtje
dat van de schakelaar af komt.
het stekkertje aan het andere eind van de draad is afhankelijk van je achterlicht.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
- Piet den Breejen
- 250km gereden
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 08 mei 2009, 16:19
- Locatie: Sommelsdijk