Wist je dat #15
- phoebeer
- 1000km gereden
- Contacteer:
- Jeti
- 17500km gereden
Wist je dat weer een oldtimer verzameling in rook opgegaan..
http://www.omroepgelderland.nl/web/nieu ... oogQSeuliI
http://www.omroepgelderland.nl/web/nieu ... oogQSeuliI
- Jeti
- 17500km gereden
Wist je dat ze kentekenbewijs eerder willen innemen als je te hard kunt met je brom:
Kentekenbewijs kwijt bij opgevoerde scooter
DEN HAAG -
Vanaf vermoedelijk 1 juli volgend jaar raken bestuurders met een opgevoerde scooter of brommer hun kentekenbewijs direct kwijt als ze door de politie worden aangehouden. Dat heeft minister Ivo Opstelten van Veiligheid en Justitie maandag aan de Tweede Kamer geschreven.
Foto: Rein van Zanen
De bewindsman hoopt zo de overlast van deze voertuigen aan te pakken. Op dit moment kan het document alleen nog worden ingevorderd als de brommer of scooter met meer dan 15 kilometer per uur is opgevoerd. Door de nieuwe maatregel zullen naar schatting jaarlijks ongeveer 8000 mensen extra hun kentekenbewijs kwijtraken.
In de brief gaat Opstelten ook nog in op de aanpak van veelplegers in het verkeer. Hij heeft al eerder laten weten die harder te willen aanpakken, mede op aandringen van regeringspartijen VVD en PvdA. Hij gaat nu een aantal overtredingen overbrengen naar het strafrecht, waardoor het mogelijk wordt tegen recidivisten celstraf te eisen. Politie en Openbaar Ministerie gaan overleggen welke feiten worden overgeheveld naar het strafrecht. De nieuwe aanpak moet op 1 januari 2015 van kracht worden.
- Jeti
- 17500km gereden
RLD schreef:Hoi Jet, waar kan ik dit artikel vinden?
Sorry, linkje vergeten
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2206 ... ijt__.html
- Jeti
- 17500km gereden
-
- 100km gereden
Ja...das een lastige, ik rijd iedere dag op een Vespa lx50 4t naar mn werk (21km) en heb al een keer op de rollenbank gestaan, omdat ik de begrenzing van de cdi heb doorboord liep Wespie 64 echte km voluit (de optimistische teller gaf wel rond 75 aan)
Resultaat een acceptgiro van €60 en 7,- adm kosten, zonde dus.
Het heeft 2 jaar geduurd eer ik de klos was maar denk niet het overkomt mij niet, dat zie je maar weer, weet niet of het brommerrijden hier leuker op wordt, ze gaan de controles dan natuurlijk opvoeren zo gaat dat. Als het doorgaat natuurlijk.
Zonder kentekenbewijs kun je natuurlijk weer afgevoerd terug naar de RDW a hoeveel euro??
Snappen doe ik het wel als je ziet wat voor caperiolen sommige uithalen, mijn dochter is al twee maal door zo'n idiote doorrijder de berm ingereden, resultaat: kleding, fiets en iphone kapot, kun je zelf weer ophoesten.
Maar gaan motorrijden dan en de Fiz in de huiskamer.
Resultaat een acceptgiro van €60 en 7,- adm kosten, zonde dus.

Het heeft 2 jaar geduurd eer ik de klos was maar denk niet het overkomt mij niet, dat zie je maar weer, weet niet of het brommerrijden hier leuker op wordt, ze gaan de controles dan natuurlijk opvoeren zo gaat dat. Als het doorgaat natuurlijk.
Zonder kentekenbewijs kun je natuurlijk weer afgevoerd terug naar de RDW a hoeveel euro??
Snappen doe ik het wel als je ziet wat voor caperiolen sommige uithalen, mijn dochter is al twee maal door zo'n idiote doorrijder de berm ingereden, resultaat: kleding, fiets en iphone kapot, kun je zelf weer ophoesten.
Maar gaan motorrijden dan en de Fiz in de huiskamer.

-
- 100km gereden