Ervaringen gevraagt Electra.
-
- 2500km gereden
Ervaringen gevraagt Electra.
Ik vraag me al een tijdje af de electra op mijn fs1 is in orde alles werkt er zitten overal de voorgeschreven lampen in de juiste wattages
en de brommer is ook niet opgevoerd.
maar rij ik overdag met het licht uit dan is er geen probleem de claxon en de knipperlichten werken gewoon goed.
maar word het schemerig en ik doe mijn verlichting aan ook dan is er nog niks aan de hand.
maar heb ik nu een paar kilometer gereden met het licht aan dan lijkt het alsof er niet genoeg prik meer in de accu zit en gaan de knipperlichten
zwakker en sneller knipperen en ook de claxon klinkt nog maar zielig zacht.
het is niet zo dat als ik dan de knipperlichten aan zet de normale verlichting hier op reageert dat blijft gewoon goed
het lijkt alsof de accu het op dat moment dus als het licht een tijdje aan is het niet meer kan bij houden.
de bedrading is gewoon goed de accu is een originele ook het contactslot is origineel en alle componenten hebben goede massa.
dit probleempje doet zich niet op een van mijn fs1,tjes voor maar min of meer bij al mijn fs1,tjes.
ik heb altijd het 6 volt systeem de schuld gegeven en me er verder niet druk om gemaakt maar je gaat vergelijken de tzr heeft dit probleem niet
maar dat is 12 volt en heeft altijd de verlichting aan.
ook heb ik hier op het forum nog nooit hier iets over gelezen ben ik dan de enige met dit ongemak?
maar rij ik overdag met het licht uit dan is er geen probleem de claxon en de knipperlichten werken gewoon goed.
maar word het schemerig en ik doe mijn verlichting aan ook dan is er nog niks aan de hand.
maar heb ik nu een paar kilometer gereden met het licht aan dan lijkt het alsof er niet genoeg prik meer in de accu zit en gaan de knipperlichten
het is niet zo dat als ik dan de knipperlichten aan zet de normale verlichting hier op reageert dat blijft gewoon goed
het lijkt alsof de accu het op dat moment dus als het licht een tijdje aan is het niet meer kan bij houden.
de bedrading is gewoon goed de accu is een originele ook het contactslot is origineel en alle componenten hebben goede massa.
dit probleempje doet zich niet op een van mijn fs1,tjes voor maar min of meer bij al mijn fs1,tjes.
ik heb altijd het 6 volt systeem de schuld gegeven en me er verder niet druk om gemaakt maar je gaat vergelijken de tzr heeft dit probleem niet
ook heb ik hier op het forum nog nooit hier iets over gelezen ben ik dan de enige met dit ongemak?
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
-
- 500km gereden
Re: Ervaringen gevraagt Electra.
fs1man schreef:Ik vraag me al een tijdje af de electra op mijn fs1 is in orde alles werkt er zitten overal de voorgeschreven lampen in de juiste wattages
Je kan altijd eens de spanning meten over de batterij, soms wordt deze te laag. Ik ken iemand dat voorhad, hij zette er een nieuwe batterij op en zijn lichten zijn dan gesprongen omdat 6V blijkbaar teveel was. Dus oppassen, maar als alles origineel is zullen die lampjes en draden wel niet doorbranden.
-
- 1000km gereden
- NIX
- 10000km gereden
-
- 2500km gereden
Pa_Tombo schreef:Toch accuprobleem misschien.? Slecht.
Accu, s zijn nieuw wilfred ik denk toch dat het te maken heeft met de het feit dat 6 volt misschien toch niet voldoende is
en er maar mee moet leven.
misschien was de opening niet helemaal duidelijk het valt niet uit met het licht aan het word alleen zwakker en de knipperlichten gaan iets sneller
of beter gezegd vager als ik veel moet remmen of toeteren en dan ook nog afslaan dan word het wel erg zwak maar op langere stukken zonder remmen
en afslaan gaat het wel goed.
Zou een fs1 een 12 volt accu voldoende kunnen laden ? en de verlichting dan 6 volt laten en de knippers en remlicht neutraal lampje en claxon 12 volt
of zeg ik nu iets heel erg raars?
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
- stefyvd
- 250km gereden
- Contacteer:
- marco
- Sheriff of the Posbank
- stefyvd
- 250km gereden
- Contacteer:
marco schreef:stefyvd schreef:voldoende gas geven
Ja dan brand alles weer door
zekering achter batterij

fs1man schreef:maar heb ik nu een paar kilometer gereden met het licht aan dan lijkt het alsof er niet genoeg prik meer in de accu zit en gaan de knipperlichten
eerlijk gezegd heb ik hier geen problemen met, ik heb ook een 6v batterij en rij altijd met men lichten aan.
en sneller pinken vind ik ook maar raar, dan is je batterij toch niet plat hoor anders gaat hij trager knippen.
- NIX
- 10000km gereden