
Wist je dat #15
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9209
- Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12
-
- Site Admin
- Berichten: 11146
- Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
- Locatie: Den Haag
Wist je dat interessant: http://www.highexistence.com/alternate-sleep-cycles/
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18362
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Heb mijn lijstje van de week ingediend
http://stemmen.top2000.nl//mijnlijst.ht ... &view=list
http://stemmen.top2000.nl//mijnlijst.ht ... &view=list
- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
wist je dat vanaf 1 januari 2014 kentekenpapieren worden vervangen door een pasje
wel mooi dat oldtimers hun linnen papieren mogen houden, waren veel klachten over
wat algemene info:
http://www.diks.nl/auto-nieuws/nieuw-ke ... -1-1-2014/
Prijzen komen gelukkig redelijk overeen met de huidige kosten.
edit:
en wist je dat ik voor mijn geschorste bus een pasje krijg als ik hem uit de schorsing haal na 01-01
(maar hoop voor die tijd nog..)
wel mooi dat oldtimers hun linnen papieren mogen houden, waren veel klachten over
wat algemene info:
http://www.diks.nl/auto-nieuws/nieuw-ke ... -1-1-2014/
Prijzen komen gelukkig redelijk overeen met de huidige kosten.
edit:
en wist je dat ik voor mijn geschorste bus een pasje krijg als ik hem uit de schorsing haal na 01-01
(maar hoop voor die tijd nog..)
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
-
- 5000km gereden
- Berichten: 6140
- Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:14
- Locatie: Mechelen
Het veel minder vaak geziene jongere broertje van de FS1 was bedoeld als opvolger.
Het frame is niet alléén roestgevoelig, het wil ook best kapot trillen en breken (onder het blok is de buis in de lengte maar 'half': je kijkt er zo in).
Cilinders zijn ook niet super, want ze slijten hard. Verder is het toch best een goede brommer die bij deskundig onderhoud ook eeuwig zal blijven rijden.
Ooit waren ze veel duurder dan een FS1, maar dat is nu ook niet meer waar.
-
- 1000km gereden
- Berichten: 1049
- Lid geworden op: 18 nov 2009, 18:17
- Locatie: Hever
Jens36 schreef:Het veel minder vaak geziene jongere broertje van de FS1 was bedoeld als opvolger.
Het frame is niet alléén roestgevoelig, het wil ook best kapot trillen en breken (onder het blok is de buis in de lengte maar 'half': je kijkt er zo in).
Cilinders zijn ook niet super, want ze slijten hard. Verder is het toch best een goede brommer die bij deskundig onderhoud ook eeuwig zal blijven rijden.
Ooit waren ze veel duurder dan een FS1, maar dat is nu ook niet meer waar.
Van het frame kan ik inkomen, maar zie niet echt in waarom de cilinders sneller zouden slijten..
Vroeger waarschijnlijk te vaak in het RD-stof gebeten

-
- 7500km gereden
- Berichten: 9209
- Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12
David schreef:Jens36 schreef:Het veel minder vaak geziene jongere broertje van de FS1 was bedoeld als opvolger.
Het frame is niet alléén roestgevoelig, het wil ook best kapot trillen en breken (onder het blok is de buis in de lengte maar 'half': je kijkt er zo in).
Cilinders zijn ook niet super, want ze slijten hard. Verder is het toch best een goede brommer die bij deskundig onderhoud ook eeuwig zal blijven rijden.
Ooit waren ze veel duurder dan een FS1, maar dat is nu ook niet meer waar.
Van het frame kan ik inkomen, maar zie niet echt in waarom de cilinders sneller zouden slijten..
Vroeger waarschijnlijk te vaak in het RD-stof gebeten

de vergelijkingen kloppen volgens mij ook niet echt, een rd50 of rd50dx betaal je evenveel voor als een fs1 van de vroegere types,
.
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia