oud type wiel in nieuw type achterbrug
- Kor,,yamaha harrie
- 50km gereden
oud type wiel in nieuw type achterbrug
hoi .. ik heb nieuw type achterbrug voor mijn 378 en wil het oud type wiel blijven gebruiken.
ik zoek en kan tot nu toe geen passende oplossing vinden voor het holle as probleem.
heb gezocht naar gelijke buiten diameter wiellager met kleinere binnenmaat maar kan het nergens vinden.
heeft iemand ooit zoiets al een keer aangepast en hoe is dat gedaan.
groet kor
ik zoek en kan tot nu toe geen passende oplossing vinden voor het holle as probleem.
heb gezocht naar gelijke buiten diameter wiellager met kleinere binnenmaat maar kan het nergens vinden.
heeft iemand ooit zoiets al een keer aangepast en hoe is dat gedaan.
groet kor
-
- 2500km gereden
Re: oud type wiel in nieuw type achterbrug
Je zult dan moeten gaan vijlen vrees ik let daarbij wel op dat je het gelijkmatig verdeelt
anders kan je wiel scheef gaan staan nu zal dat minimaal zijn maar ik denk niet dat je lagers
het fijn vinden.
als je dit allemaal doet om er vaste steunen op te zetten in plaats van trappers kun je er net
zo goed een nieuw type wiel in zetten dat gaat sneller en je hoeft niet zo lang te vijlen en origineel
is je 378 met die brug toch niet meer.
anders kan je wiel scheef gaan staan nu zal dat minimaal zijn maar ik denk niet dat je lagers
het fijn vinden.
als je dit allemaal doet om er vaste steunen op te zetten in plaats van trappers kun je er net
zo goed een nieuw type wiel in zetten dat gaat sneller en je hoeft niet zo lang te vijlen en origineel
is je 378 met die brug toch niet meer.
- NIX
- 10000km gereden
Zo vaak. Ik zaagde een stukje holle as af (liefst een met kapot draad, was ie toch nog ergens goed voor) zodat deze niet verder uitstak dan de vulbus. Dikke ring tussen de spannern (wel met klein gat) en moer en het bleef zo een tijd zitten. Je zou zelfs nog een stukje holle as kunnen afzagen, in de holle asmoer draaien, met een laspikje vastzetten, vlakslijpen en deze als vulring kunnen gebruiken, dan lijkt het helemaal origineel.
Later sleep ik het asgat in de brug op maat. Meer werk, meer kans om het verkeerd te doen, maar zo veranderde ik een NT brug in een OT. Later heb ik zo'n brug ook wel eens weer terug op maat gelast en geslepen.
Later sleep ik het asgat in de brug op maat. Meer werk, meer kans om het verkeerd te doen, maar zo veranderde ik een NT brug in een OT. Later heb ik zo'n brug ook wel eens weer terug op maat gelast en geslepen.
-
- 2500km gereden
Maar als je de brug op maat gaat vijlen of slijpen hoef je toch niets meer aan de holle as te doen?
als dat gat groot genoeg is kan die holle as er toch gewoon doorheen.
als dat gat groot genoeg is kan die holle as er toch gewoon doorheen.
- NIX
- 10000km gereden
Ik zet het toch als 2 manieren weg? Of moet ik er 1 en 2 voor zetten?
- Kor,,yamaha harrie
- 50km gereden
bedankt voor de reacties .......ga eerst aan de slag zonder aan de achterbrug te klooien ........
en 100% origineel houden hoeft voor mij niet het is en blijft uiteindelijk niets meer dan een vervoer middel
en 100% origineel houden hoeft voor mij niet het is en blijft uiteindelijk niets meer dan een vervoer middel
- Kor,,yamaha harrie
- 50km gereden
ben aan de slag geweest met holle as maar vind dat geen goede oplossing........ga op zoek naar nieuw type naaf.......kan ergens een nieuwe imitatie naaf kopen . zijn die dingen werkelijk zoveel slechter dan ori ? trouwens moeilijk te vinden een goede ori naaf .
- Dr. Bob
- 500km gereden
Ik heb nog een mooie ori naaf over, vast tandwiel, in nieuwstaat
En bij Almere verkopen ze imi nieuw type naaf voor 59,95 http://www.fs1shop.nl/images/Herschaald ... G_0417.jpg
En bij Almere verkopen ze imi nieuw type naaf voor 59,95 http://www.fs1shop.nl/images/Herschaald ... G_0417.jpg
- marco
- Sheriff of the Posbank
Waarom een nieuw type achterbrug verkloten?
Beter ff met iemand ruilen.
Beter ff met iemand ruilen.