Iemand enig idee? Een paar dagen geleden was het lampje van m'n koplamp kapot ( RD50M) licht deed het daarvoor perfect. het lampje is vervangen en nu heb ik helemaal geen licht meer. Knipperlichten tellerlampjes en remlicht werken perfect maar geen normaal koplamp (groot en klein) en nu ook geen achterlicht meer. Ik heb alles nagelopen en alle stekkertjes zitten nog goed, wel is het zo dat ik na een regenbui van vorige week ook mn brommer niet meer uit kan zetten via het contact slot. contact slot kapot en daarom geen licht meer?
Het beste je overal de weerstand over gaat meten en kijken waar de fout zit, dat is toch wat ik zou doen. aangezien je op vele manieren de elektrische schakeling kan aansluiten.
marco schreef:Licht word apart geschakeld bij een rd dus denk niet dat het aan het contactslot ligt.
Zijn je lampjes niet doorgebrand?
mijn koplamp lampje was kapot je kan zien dat hij een beetje roet aan de binnenkant heeft, ik heb er een nieuwe in gezet en die deed het ook niet daarna nog een en nog geen licht. toen de lamp voor kapot ging had ik achter nog wel licht de dag erna heb ik nieuwe lampjes gekocht en daarna zag ik dat het achterlicht het ook al liet afweten. Als ik het contact aan zet doet alle licht het behalve voor en achter, remlicht werkt als ik aan licht schakelaar een paar keer aan en uit zet zie ik dat m'n neutraal licht het op de toerenteller dimt bij aan en sterk bij uit. Als ik contactslot uit heb staan doet niets het zoals het hoort.
ze doen het ook niet als hij loopt. Ik kan hem ook niet uit zetten via het contactslot al hij loopt en ik kan hem ook niet aanzetten als het contact uit staat. Lichtspoel kapot op mijn ontsteking?
Je hebt geen massa in je koplamp, dat is duidelijk. Is of draadbreuk of stekkers los. Kan ook een los oogje zijn dat ergens op de massa geschroefd hoort te zitten.
Kijk maar eens waar de zwarte draden van contact en koplamp op zitten. Als je die direct met de massa verbindt, slaat de motor weer af en brandt de koplamp weer.
NIX schreef:Kijk maar eens waar de zwarte draden van contact en koplamp op zitten. Als je die direct met de massa verbindt, slaat de motor weer af en brandt de koplamp weer.
Ahhh Gino, ik zit al 2 dagen te zoeken in m'n koplamp want ja... daar heb ik immers m'n lampie vervangen. Ik heb denk ik de dader gevonden.. de aarde onder m'n tank een klein zwart draadje met een oogje eraan losgegaan gevonden door de zwarte draad die vanuit m'n contact door de koplamp heen gaat aangesloten op de grote draadboom. die gevolgd en gevonden morgen even nieuw ringetje aan zetten en dan zou alles goed moeten zijn.
Bedankt Nix.. even wat meer in de bedrading gaan studeren vanaf nu
haha ik kom niet uit een kiwi!! Ik heb vroeger grote electromotoren gewikkeld en gerepareerd, als ik de aantal wikkelingen zou na tellen en genoeg van de juiste dikte draad heb zou ik het in theorie kunnen repareren maar daar begin ik niet aan