Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Thomash
1000km gereden
Berichten: 1079 Lid geworden op: 22 jun 2007, 12:53
Bericht
door Thomash » 26 nov 2007, 15:56
even een hele kleine rare vraag
Ik heb nog nooit op een fs1 gereden
Is het nou zo dat omlaag moet trappen om omhoog te schakelen
? geloof van wel maar wil het nou weleens zeker weten
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18362 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 26 nov 2007, 15:58
Schakelvolgorde is
N
1
2
3
4
Dus naar beneden trappen op een versnelling hoger te komen
Thomash
1000km gereden
Berichten: 1079 Lid geworden op: 22 jun 2007, 12:53
Bericht
door Thomash » 26 nov 2007, 16:04
Ja dat vind ik dus apart
ik zou er mooi een potje van maken want bij mijn Rd loopt ie
5
4
3
2
N
1
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18362 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 26 nov 2007, 16:07
1 omhoog en de rest naar beneden? Ik dacht altijd 1 naar beneden en de rest omhoog
Toen ik mijn fs1 pas had, kwam ik ook in de war, omdat ik daarvoor altijd op een Kreidler had gereden
Thomash
1000km gereden
Berichten: 1079 Lid geworden op: 22 jun 2007, 12:53
Bericht
door Thomash » 26 nov 2007, 16:09
"t is maar net hoe je kijkt tombo, Ik ga d'r vanuit dat je vanuit je neutraal weg rijd
dus 1 naar beneden de rest omhoog of idd van uit neutraal in z'n 2 een aanduwen
en ik had hem stiekem aangepast
dus mischien reageerde je daar nog op
bromtolfs1
100km gereden
Berichten: 142 Lid geworden op: 05 jul 2007, 23:06
Locatie: Uithuizen
Contacteer:
Bericht
door bromtolfs1 » 26 nov 2007, 16:25
Ik rijd FS1 en Kawasaki LTD454 en met dus verschillende schakel volgordes maar vergis mij eigenlijk nooit.
jonnotje
1500km gereden
Berichten: 1984 Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:
Bericht
door jonnotje » 26 nov 2007, 20:38
ik hoorde op de brommer beurs dat de nieuw hondatjes ofzo zon doordraaiende schakelbak hebben dus
N
1
2
3
4
en als je dan nog een x omlaat drukt gaat hij weer naar ze neutraal en dan weer N, 1, 2, 3, 4
Niels
Site Admin
Berichten: 11146 Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag
Bericht
door Niels » 26 nov 2007, 20:58
Klopt dat zijn die imitatiedingen... Rijdt echt voor geen meter
Geef mij maar gewoon een normale bak
edje
Bericht
door edje » 26 nov 2007, 21:01
hoe gaat dat als je een bocht doorwilt dan? dan moet je eerst naar de van de 4 naar de 1 en dan weer naar de 2 of 3
jonnotje
1500km gereden
Berichten: 1984 Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:
Bericht
door jonnotje » 26 nov 2007, 21:03
terugschakelen ken wel gewoon dacht ik hoor
YamaSam
10000km gereden
Berichten: 12187 Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:
Bericht
door YamaSam » 27 nov 2007, 09:51
weet iemand de yamaha partnumber voor de koppelingsveren van een DT80?
when men were men, and helmets were for divers
Axel
Bericht
door Axel » 27 nov 2007, 21:32
Ik wil men cilinderkop gaan afvlakken, maar hoeveel moet ik eraf halen en met welke korrel schuurpapier?
reddevil
2500km gereden
Berichten: 3598 Lid geworden op: 19 apr 2007, 20:40
Locatie: Schagen (stroet)
Bericht
door reddevil » 27 nov 2007, 21:42
jonno heeft gewoon malossi 80cc veren gekocht bij een scooter winkel
die doen hun werk ook goed
YamaSam
10000km gereden
Berichten: 12187 Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:
Bericht
door YamaSam » 28 nov 2007, 00:15
reddevil schreef: jonno heeft gewoon malossi 80cc veren gekocht bij een scooter winkel
die doen hun werk ook goed
en die waren voor een DT dan of wat?
goeie veren in de koppeling maakt echt de 'paraatheid' van je brommer,
't zou tof zijn te weten dat malossi effectief van die veren berekend heeft voor een koppeling van dezelfde bouw als FS1,
zeker als er een 80cc voorzit..
in nood slepen met de koppeling levert dan ook meer op trouwens
when men were men, and helmets were for divers
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18362 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 28 nov 2007, 14:39
Die veren zijn voor een minarelli AM6 blok, dus eigenlijk niet voor Yamaha. Het partnumber van de dt80 veren weet ik niet. Ik heb ze via 50cc.nl besteld