3e9 afstelproblemen

Alles over de techniek en sleutelen
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden

Re: 3e9 afstelproblemen

Bericht door the_destroyers »

viewforum.php?f=6

Hier vind je alles terug ivm afstellen, cilinders, carbs, eigenlijk alle dingen die je moet weten over je fs1.
NIX zou er zo een boek kunnen over schrijvn en uitbrengen als werkplaatshandboek!

Wat NIX bedoelt met die blauwe bougies, zijn de bougies van NGK waar een blauwe R opstaat. Die vormen wel es een probleem, vermijden dus.
Een b6hs is eigenlijk voor de echt slome brommers, ik ken hier niemand die ermee rijd, ik zou es kijken voor een bh7s.
En dat de ketting ergens aanloopt met een 44 AT is niet normaal. Maar zoals NIX zegt, 12-39 kan zeker, dat is allemaal kwestie van testen.
Verder echt wel een mooi exemplaar, alleen effe betrouwbaar maken. Een goede fs1 die niet afgeragd is, is zeer betrouwbaar!
sberkelaar
Aan het inrijden
Aan het inrijden

Bericht door sberkelaar »

Er zit nu een 16mm, 13/39 en een f5b op. Ik stop idd mn oude membraan terug maar ik koop wel een nieuw plaatje, ik ben nu echter bang dat mijn grotere probleem dan misschien toch in de ontsteking zit aangezien hij ook met het nog zon beetje goede oude membraan plaatje heel erg stottert meteen al in de lage toeren, starten is nu ook erg moeilijk.

Iedereen heel erg bedankt voor alle welkoms btw :)
Ik ben erg blij met de enthousiaste reacties, zelf is dit namelijk allemaal vrij nieuw voor mij wat het moeilijk maakt om de problemen op te sporen.
sberkelaar
Aan het inrijden
Aan het inrijden

the_destroyers schreef:http://www.fs1forum.com/viewforum.php?f=6

Hier vind je alles terug ivm afstellen, cilinders, carbs, eigenlijk alle dingen die je moet weten over je fs1.
NIX zou er zo een boek kunnen over schrijvn en uitbrengen als werkplaatshandboek!

Wat NIX bedoelt met die blauwe bougies, zijn de bougies van NGK waar een blauwe R opstaat. Die vormen wel es een probleem, vermijden dus.
Een b6hs is eigenlijk voor de echt slome brommers, ik ken hier niemand die ermee rijd, ik zou es kijken voor een bh7s.
En dat de ketting ergens aanloopt met een 44 AT is niet normaal. Maar zoals NIX zegt, 12-39 kan zeker, dat is allemaal kwestie van testen.
Verder echt wel een mooi exemplaar, alleen effe betrouwbaar maken. Een goede fs1 die niet afgeragd is, is zeer betrouwbaar!

ah, wat is dan precies het verschil tussen deze bougies? Op het moment heb ik veel kleine blauwe vonkjes wat me in eerste instantie geen probleem leek maar ik begin hier nu toch aan te twijfelen. Wat denken jullie hier van?
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Bericht door NIX »

viewtopic.php?f=6&t=4272 De FAQ is je vriend.
sberkelaar
Aan het inrijden
Aan het inrijden

NIX schreef:http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?f=6&t=4272 De FAQ is je vriend.

Oh awesome bedankt, die was ik nog niet tegengekomen. Ben dan ook nog niet erg bekend met het forum ;)
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Als je de artikels uit de FAQ leest en uit je kop kent, kan je iedere FS1 lopend maken ;)
fs1willem
2000km gereden
2000km gereden

Bericht door fs1willem »

Tombo schreef:Als je de artikels uit de FAQ leest en uit je kop kent, kan je iedere FS1 lopend maken ;)

Ik heb ze liever rijdend :wink: !
pee67
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door pee67 »

Welkom op het forum, vanwaar kom je eigenlijk?
sberkelaar
Aan het inrijden
Aan het inrijden

pee67 schreef:Welkom op het forum, vanwaar kom je eigenlijk?

Bedankt :)
Ik woon in Groningen :wink:
sberkelaar
Aan het inrijden
Aan het inrijden

Ik vermoed nu dat het misschien de bobine is die het probleem levert, de bougie geeft namelijk erg kleine vonkjes. De contactpunten staan goed dus dit zou het probleem niet moeten zijn. Nu wilde ik de bobine doormeten maar ik weet niet hoe dit moet en welke waarden ik hieruit zou moeten krijgen. Ik heb het een en ander gekeken op het faq maar daar kan ik hier niks over vinden? Misschien kan iemand mij vertellen hoe dit werkt en/of mij doorverwijzen naar een topic waar dit uitgelegd staat.
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

sberkelaar
Aan het inrijden
Aan het inrijden

Bedankt voor de snelle reactie, daar kan ik wat mee! Ga hem meteen doormeten :)
sberkelaar
Aan het inrijden
Aan het inrijden

De bobine doorgemeten. De primaire spoel is niet heel slecht, 1,2 ohm. De secundaire spoel echter 4,67 kohm, terwijl het 6 kohm zou moeten zijn. Ik denk dus dat ik de bobine maar zal vervangen. Uit welk boek komen die foto's trouwens marco? Lijkt me wel handig om te hebben. :)
jurjenfs1378paars
250km gereden
250km gereden

Bericht door jurjenfs1378paars »

sberkelaar schreef:De bobine doorgemeten. De primaire spoel is niet heel slecht, 1,2 ohm. De secundaire spoel echter 4,67 kohm, terwijl het 6 kohm zou moeten zijn. Ik denk dus dat ik de bobine maar zal vervangen. Uit welk boek komen die foto's trouwens marco? Lijkt me wel handig om te hebben. :)

dat boek kan je afdrukken staat op het forum, heb ik ook gedaan ideaal :lol: :lol:
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

Plaats reactie