bedankt
groot verschil tussen hogedruk kop en 3e9 kop
- Cerfke
- 250km gereden

- Berichten: 430
- Lid geworden op: 10 mar 2014, 21:47
- Locatie: gullegem belgie
groot verschil tussen hogedruk kop en 3e9 kop
ik heb de zogenaamde hogedrukkop op mijn fs1 zitten (met snelle cilinder) maar ik heb ook de 3e9 liggen (is dit een lage druk?) en ook heb ik al horen zeggen dat de 3e9 beter koelt? maar kwa prestaties zal dat een groot verschil maken?
bedankt
bedankt
- Jeti
- 17500km gereden

- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
Re: groot verschil tussen hogedruk kop en 3e9 kop
Beter even foto's plaatsen van de onderkant van je kopjes, wij kunnen zo niet zien of en hoe ze zijn aangepast.
3E9 kopjes (ook wel 2RU kopjes genoemd) worden vaak gebruikt op AJH cilinders, omdat ze wat groter/vierkanter zijn.
3E9 kopjes (ook wel 2RU kopjes genoemd) worden vaak gebruikt op AJH cilinders, omdat ze wat groter/vierkanter zijn.
- Cerfke
- 250km gereden

- Berichten: 430
- Lid geworden op: 10 mar 2014, 21:47
- Locatie: gullegem belgie
Re: groot verschil tussen hogedruk kop en 3e9 kop
ik zal er vanavond foto's van posten maar het is inderdaad zo'n vierkante kop die 3e9 en die 'hogedruk' is kleiner en afgeronder
wat is een ajh cilinder?
- Jeti
- 17500km gereden

- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
Re: groot verschil tussen hogedruk kop en 3e9 kop
Cerfke schreef: wat is een ajh cilinder?
alumium 60cc, waar het halve forum mee rijdt
viewtopic.php?f=6&t=5150
- Tombo
- 17500km gereden

- Berichten: 18370
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Re: groot verschil tussen hogedruk kop en 3e9 kop
Jeti schreef:Beter even foto's plaatsen van de onderkant van je kopjes, wij kunnen zo niet zien of en hoe ze zijn aangepast.
3E9 kopjes (ook wel 2RU kopjes genoemd) worden vaak gebruikt op AJH cilinders, omdat ze wat groter/vierkanter zijn.
De AJH/Aluminium cilinders hebben dezelfde vorm als 2RU/3E9 cilinders, vandaar dat die kop erbij gebruikt wordt. Het ziet er mooier uit. Eigenlijk moet je ze alleen gebruiken als ze bewerkt zijn, want standaard zijn die koppen echt ruk, belachelijk grote kop-inhoud, dus heel weinig compressie.
- Cerfke
- 250km gereden

- Berichten: 430
- Lid geworden op: 10 mar 2014, 21:47
- Locatie: gullegem belgie
Re: groot verschil tussen hogedruk kop en 3e9 kop
dus in feite gebruik je een bewerkte 'ruk' kop voor een 60cc alu cilinder
logisch haha 
- Cerfke
- 250km gereden

- Berichten: 430
- Lid geworden op: 10 mar 2014, 21:47
- Locatie: gullegem belgie
Re: groot verschil tussen hogedruk kop en 3e9 kop
net effe het topic van cilinders gelezen
interresant maar hier en daar vor mij nog een paar onduidelijkheden die ik wel zal opzoeken
maar wat is het verschil tussen 1 zuigerring en 2? een betere afdichting en zo meer compressie of ben ik verkeerd? 
- marco
- Sheriff of the Posbank

- Berichten: 23458
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Re: groot verschil tussen hogedruk kop en 3e9 kop
2 heeft meer compressie maar een enkele veer heeft minder weerstand.
- Cerfke
- 250km gereden

- Berichten: 430
- Lid geworden op: 10 mar 2014, 21:47
- Locatie: gullegem belgie
Re: groot verschil tussen hogedruk kop en 3e9 kop
ik denk dat een enkele dan voor rustigere cilinders is? zoals een moby enzo
- Jeti
- 17500km gereden

- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
Re: groot verschil tussen hogedruk kop en 3e9 kop
Cerfke schreef:ik denk dat een enkele dan voor rustigere cilinders is? zoals een moby enzo
Mobylette heeft er 2
En een AJH is ook niet echt rustig met z'n ene veer
- Cerfke
- 250km gereden

- Berichten: 430
- Lid geworden op: 10 mar 2014, 21:47
- Locatie: gullegem belgie
Re: groot verschil tussen hogedruk kop en 3e9 kop
wat is dan het beste 1 of 2 en waneer gebruikt men ze? 
- marco
- Sheriff of the Posbank

- Berichten: 23458
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Re: groot verschil tussen hogedruk kop en 3e9 kop
1 is voor snelle cilinders
- Tombo
- 17500km gereden

- Berichten: 18370
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Re: groot verschil tussen hogedruk kop en 3e9 kop
Het is maar net welk doel je voor ogen hebt
- Cerfke
- 250km gereden

- Berichten: 430
- Lid geworden op: 10 mar 2014, 21:47
- Locatie: gullegem belgie
Re: groot verschil tussen hogedruk kop en 3e9 kop
en 2 is dan voor meer koppel ofzo?
- Tombo
- 17500km gereden

- Berichten: 18370
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Re: groot verschil tussen hogedruk kop en 3e9 kop
Nee.
Gewoon een designkeuze. Hoeft ook niet minder betrouwbaar o.i.d. te zijn, bij Kreidler rijden er genoeg met een enkele topveer die vrij vlot zijn (tegen de 100 km/h) die gewoon duizenden km's zonder problemen rijden
Gewoon een designkeuze. Hoeft ook niet minder betrouwbaar o.i.d. te zijn, bij Kreidler rijden er genoeg met een enkele topveer die vrij vlot zijn (tegen de 100 km/h) die gewoon duizenden km's zonder problemen rijden