verroeste velgen en spaken opknappen
-
- 500km gereden
verroeste velgen en spaken opknappen
Binnenkort ontvang ik tweedehands wielen. De velgen en vooral de spaken zijn wat verroest. Hoe kan ik deze terug mooi maken?
Mag ik er met staalwol aankomen, of beter niet?
Ik heb een dremel; en ook zo'n potje polijstpasta (percies klei met wat korrel in). Mag ik dit gebruiken?
En moet ik die dan achteraf best opspuiten met blanke lak? Of velgenlak?
Alvast bedankt.
Mag ik er met staalwol aankomen, of beter niet?
Ik heb een dremel; en ook zo'n potje polijstpasta (percies klei met wat korrel in). Mag ik dit gebruiken?
En moet ik die dan achteraf best opspuiten met blanke lak? Of velgenlak?
Alvast bedankt.
-
- 500km gereden
Niels schreef:Spaken kan je polijsten, dat wordt best mooi maar je moet het goed vet houden of aflakken.
Velgen kan je gewoon met een koperborstel op de boormachine mooi krijgen!
Aflakken met doorzichtige lak bedoel je?
Maar als jullie hier op het forum over polijsten praten; bedoelen jullie toch meestal zo'n poetsmiddel om je carosserie te laten blinken, niet? Dat is toch ander polijstmiddel, dan datgene wat ik bedoel. Daar zitten echte korreltjes in; dat is niet gevaarlijk voor m'n spaken?
En raden jullie aan, om de spaken eraf te halen?
Laatst gewijzigd door carrejans op 29 nov 2007, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 1000km gereden
Ja Carrejans, ik raad u alleszins niet aan om ze zelf in te spaken, das bijna niet te doen zonder de juiste apparatuur... die moeten gecentreerd worden en dus op juiste spanning gebracht worden ...
En als de nippels wat ingeroest zijn is het een hel om de spaken te demonteren!!!
Pak wat van uwe pasta and go old fashion way ...staalwol en maar gas geven tot uw vingers bol staan van de pijn
Uw velgen het ergste weg te krijgen met koperen borstel die ge op boormachien monteert en daarna zou ik ook afwerken met hand en polish ...ik gebruik poli croom ... er zijn veel van die producten maar ik vind dat deze het beste werkt!
Veel succes nog!!
En vooral doorzettingsvermogen
Cheeerrss
En als de nippels wat ingeroest zijn is het een hel om de spaken te demonteren!!!
Pak wat van uwe pasta and go old fashion way ...staalwol en maar gas geven tot uw vingers bol staan van de pijn

Uw velgen het ergste weg te krijgen met koperen borstel die ge op boormachien monteert en daarna zou ik ook afwerken met hand en polish ...ik gebruik poli croom ... er zijn veel van die producten maar ik vind dat deze het beste werkt!
Veel succes nog!!

Cheeerrss

-
- 1000km gereden