electra schema

Alles over de techniek en sleutelen
Gebruikersavatar
dickfs1
100km gereden
100km gereden
Berichten: 234
Lid geworden op: 28 feb 2014, 22:25
Locatie: westland

electra schema

Bericht door dickfs1 »

Wie heefd een Electra schema van een 2f2 blok liefs in kleur
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5445
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Re: electra schema

Bericht door pee67 »

dickfs1 schreef:Wie heeft een Electra schema van een 2f2 blok liefs in kleur
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Re: electra schema

Bericht door ginofs1 »

er zitten niet zo veel draden aan je blok :roll:
alleen de ontsteking en je vrijloop
Vossen
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 dec 2012, 04:57
Locatie: Susteren

Re: electra schema

Bericht door Vossen »

Ik ben ook geïnteresseerd in de juiste aansluiting van de draden vanaf de stekker naar de ontstekingscomponenten. Ik heb bij Sjon in Hilversum een reparatiekabel met stekker gekocht met een gele, groene, zwarte en blauwe draad. De blauwe draad is voor de vrijloopschakelaar; de zwarte draad moet naar de condensator. Vervolgens moet de groene en gele draad samen verbonden worden met een draad van een van de spoelen. Welke spoel? Linker spoel (dikkere koperdraden) ontsteking en rechter spoel (dunnere koperdraden) verlichting?
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Re: electra schema

Bericht door ginofs1 »

Vossen schreef:Ik ben ook geïnteresseerd in de juiste aansluiting van de draden vanaf de stekker naar de ontstekingscomponenten. Ik heb bij Sjon in Hilversum een reparatiekabel met stekker gekocht met een gele, groene, zwarte en blauwe draad. De blauwe draad is voor de vrijloopschakelaar; de zwarte draad moet naar de condensator. Vervolgens moet de groene en gele draad samen verbonden worden met een draad van een van de spoelen. Welke spoel? Linker spoel (dikkere koperdraden) ontsteking en rechter spoel (dunnere koperdraden) verlichting?


welk type ontsteking heb je ?
Vossen
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 dec 2012, 04:57
Locatie: Susteren

Re: electra schema

Bericht door Vossen »

standaard ontsteking van FS1 3e9 van 1979; Heb inmiddels ontdekt dat de spoel met de dunnere koperen draden meestal links gemonteerd zit op de grondplaat.
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Re: electra schema

Bericht door ginofs1 »

Vossen schreef:standaard ontsteking van FS1 3e9 van 1979; Heb inmiddels ontdekt dat de spoel met de dunnere koperen draden meestal links gemonteerd zit op de grondplaat.


normaal heeft een 2RU /3E9 een 2RU ontsteking deze is anders dan de oudere type.
staar er F355 op je vliegwiel ?
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23444
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Re: electra schema

Bericht door marco »

Een 3e9 heeft een normale ontsteking.
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Re: electra schema

Bericht door ginofs1 »

marco schreef:Een 3e9 heeft een normale ontsteking.


weet je dat zeker?
Vossen
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 dec 2012, 04:57
Locatie: Susteren

Re: electra schema

Bericht door Vossen »

Op het 3e9 blok heb ik een 2ru vliegwiel zitten met code F355. Daarmee loopt de FS1 prima.
Dit door de verkoper gereviseerde blok heb ik gekocht, compleet gemaakt met en gemonteerd onder mijn gerestaureerde FS1 468.
zie foto: http://pic20.picturetrail.com/VOL1471/1 ... 766970.jpg
Met de verzamelde kennis op dit forum heb ik voor het eerst het originele blokje van mijn FS1 468 open gemaakt en de lagers en oliekeerringen vervangen.
Het blokje heb ik op mijn gemak weer netjes in elkaar gezet a.h.v. zelfgemaakte foto's, compleet met nieuwe koppelingsplaten en zwaarder (paarse) veertjes. Ook is inmiddels het gespoten koppelingsdeksel gemonteerd. Bij het open maken van het blok trof ik de volgende ontsteking aan met extra gaten in de grondplaat.
Zie foto: http://pic20.picturetrail.com/VOL1471/1 ... 766971.jpg
Ik wil natuurlijk alles origineel maken en heb via "Donny" gevraagd naar een passend vliegwiel. Na informatie verstrekt te hebben koos hij dit vliegwiel voor mij uit en hij heeft het keurig naar mij opgestuurd. Het vliegwiel lijkt keurig te passen. Zie foto: http://pic20.picturetrail.com/VOL1471/1 ... 766973.jpg
De verlichtings- en ontstekingsspoel heb ik overgezet op een originele grondplaat en ook zijn er nieuwe contactpunten en condensator geplaatst compleet met nieuwe kabel en stekker. Mijn beginvraag was hoe verbind ik de draden correct aan de onstekingscomponenten. Is hier een schema van?
Bij deze wil ik toch ook alle leden bedanken voor de informatie die ik op dit forum heb aangetroffen. Ik heb er veel gebruik van gemaakt bij het restaureren.
Mijn FS1 ziet er nu zo uit. http://pic20.picturetrail.com/VOL1471/1 ... 767004.jpg
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Re: electra schema

Bericht door Jeti »

Mooie brom heb je ervan gemaakt!
En mooi dat je de info op het forum goed hebt kunnen gebruiken, daar is het voor
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Re: electra schema

Bericht door ginofs1 »

op de foto's staan 2 verschillende vliegwielen.
dit is een imitatie ontsteking, geen 2ru ontsteking dus het vliegwiel met F355 hoort er niet op.
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Re: electra schema

Bericht door ginofs1 »

ik weet niet de ohm waarde van een imi lichtspoel.
uit de lichtspoel komen 2 draden een is geel en de ander is groen.
als de motor loopt dan moet groen meer volt geven dan geel. zo niet dan zitten ze verkeerd om :roll:
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10822
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: electra schema

Bericht door NIX »

Voor een 2F2 moet geel de meeste prik geven, misschien voor een type met regelaar of achterlicht op de accu dat dan de groene meer geeft, maar dat weet ik niet zeker.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23444
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Re: electra schema

Bericht door marco »

Ik dacht dat geel voor het licht was en groen om de Accu op te laden.
Plaats reactie