Ik wil in de koplamp de bedrading aansluiten. van het contact zit een groenblokje wat qua kleur draden overeenkomt met het groene blokje van de kabel. Ook zit hier een wit blokje aan wat weer in een ander wit blokje pas qua kleur. van de snelheidsmeter past het ook allemaal in de draad boom. nu heb ik over van de koppeling handel lopend een roze een blauwe een gele en een groene draad, waar moet deze in ? en de zwarte van de knipperlichten ?
Dit is mijn eerste Yamaha na 32 jaar dus graag jullie advies
Lichtblauw is neutraal, gewoon blauw is licht, dus naar de H/L schakelaar, naar achterlicht en naar tellerverlichting. Wit is prik naar de gelijkrichter vanuit het contactslot.
Zwart is ontsteking of massa (vaak is zwartwit ontsteking, laat je die massa maken dan slaat de motor af).
Bruin is accustroom, over het contact geschakeld, bruinwit is knipperstroom vanuit het knipperrelais naar de schakelaar.
De koplamp heeft geel. groen en zwart, de geel en groen gaan op de schakelaar van het stuur, de zwarte is massa, maar hoe krijgt de lamp zijn voeding ???