NIX schreef:Ding rijdt 75 en jij wil 45 in z'n 4 rijden? Wat denk je zelf?
dat de motor te laag in toeren draait dan.
en zou kunnen je want zoals ik al zei vanaf 50/55 in zijn 4 nergens last van. misschien een tandwiel van 40 monteren of in zijn 3 blijven rijden rond de 40/45 is ook een oplossing
Nee, dit is gewoon hoe een snelle cilinder rijdt. Deze powerband hoort bij een hoge uitlaatpoort. Eventueel kun je een kopje met meer compressie monteren of de ontsteking op 1,8mm voor BDP zetten, maar verwacht daar geen enorme wonderen van
Ik heb ook wel gemerkt dat (in mijn geval een RD) ik met mijn 353 cilinder en NL kop ook altijd terug viel zodra er ook maar een beetje tegenwind was en al helemaal als ik omhoog ging. Ik heb er toen een Duitse kop op gezet omdat daar de squishrand maar 1mm was in tegenstelling tot de NL van 4mm. Daarmee vloog de brom vooruit en terugvallen is nu verleden tijd. Kopjes doen veel heb ik bemerkt.