ginofs1 schreef:ik denk dat je puntjes maar een klein stukje open gaan, stel je puntjes even af
Hoi Gino Hoe stel je dat af?Dacht dat je alleen het ontstekings tijdstip kon instellen. Mijn FS1 start ook slecht ,hij slaat wel aan maar slaat af alsof hij geen benzine meer krijgt. Daarna nog 10 keer trappen en met beetje gas blijft hij dan met hoog toerental lopen maar mag geen gas bij geven of gas terugnemen want dan slaat hij af.loopt hij dan slaat hij af als ik de choke gebruik. Had dit zowel met de 16 mm imi als nu met de mikuni 16 mm (sproeier kort 160). Heeft hij eenmaal 15 sec gelopen dan neemt hij wel gas aan. Groetjes Jan
Ik heb het getest door het benzineslangetje in een leeg flesje te hangen. Opening dicht maken met een prop anders verdampt de benzine en met het kraantje dicht een nacht
Ik zal binnenkort even proberen, waar moet ik een prop doen?[/quote]
In de flessenhals om je benzine slangetje zodat de benzine die eventueel in de fles druppelt niet vervliegt
Bougie Eerst is de bougie aan de beurt. Als je een tijd geen nieuwe bougie hebt gekocht is het aan te raden eerst een nieuwe te kopen. Welke warmtegraad je bougie moet hebben hangt af van de temperatuur die je cilinder bereikt (dus hoeveel toeren deze maakt):
Een B6 kan in een brommer die standaard is met langzame pijp; Een B7 kan in een brommer die standaard is met snelle pijp; Een B8 kan in bijna alle andere setups, ook 60cc; Een B9 in brommers die enorme toerenmakers zijn met enorme compressie en nooit langzaam rijden. Een B9 blijft niet heel als hij niet heet genoeg wordt, dus ik raad hem niet vaak aan.
Let wel: Bij lage toeren slaat een bougie met een hogere warmtegraad wel sneller vet, dit resulteert in stotteren, afslaan of overlijden van de bougie. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dit heb ik gevonden op 't forum. Ik ga voor een NGK B7HS Ik heb geen snelle setup ofzo, wel een snelle uitlaat en HD kop.
Hij staat nu bij Henk ( Fs1 oost nederland ) Hij zei dat er mischien een stukje van de zuigerveer af kon zijn ( ik denk persoonlijk ook dat het dat kan zijn ). Maar hij gaat zaterdag beginnen met motorisch nakijken dus het komt wel goed Nu een weekje fietsen maar dat is goed voor de bierbuik