Hallo
ben nieuw hier, ik volg dit forum met veel interesse
ik heb mijn 378 uit 1975 naar 31 jaar maar weer eens uit een oude schuur gehaald
vol met roest en een muizennest in het frame die alles goed heeft aangetast
frame, brug en balhoofd bij een poedercouter
voorvork, koplamp, oren, zijkappen en tank ga ik zelf proberen een kleurtje te geven
nu wil een nieuwe kabelboom en een stuur contactslot bestellen maar ik zie geen verwijzing naar 378
alleen 1j5 of 2f2, nu denk ik dat ik 1j5 moet hebben maar zeker weten doe het niet
kan iemand mij hier over advies geven?
groeten Piet
welk type kabelboom
-
- 2500km gereden
- Berichten: 4203
- Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
- Locatie: almere(vh hilversum)
- Contacteer:
Re: welk type kabelboom
een 1j5 is van 1975/1977 dus weet ik niet of ie het zelfde is maar veel verschillen kan bijna niet
- PvdV
- Aan het inrijden
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 26 okt 2014, 22:20
Re: welk type kabelboom
bedankt voor de snelle reactie
-
- 2500km gereden
- Berichten: 4203
- Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
- Locatie: almere(vh hilversum)
- Contacteer:
Re: welk type kabelboom
wacht even op meer mensen P je weet maar nooit waar de techneuten meekomen.
- Piet den Breejen
- 250km gereden
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 08 mei 2009, 16:19
- Locatie: Sommelsdijk
Re: welk type kabelboom
Kijk ff op de website van Het Mobiele Centrum.
Zij hebben ori`s in voorraad voor een 378 met boven contact.
Zij hebben ori`s in voorraad voor een 378 met boven contact.
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3862
- Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31
Re: welk type kabelboom
378 met boven contact heeft een andere stuurplaat tenminste de schroef gaatjes zitten in het contact en in de plaat anders
dan bij een 1j5.
Monteer je een contactslot van een 1j5 of 2f2 op een 378 stuurplaat dan staat je contactslot in de nul stand op 12 uur zeg maar
terwijl dat 11 uur zou moeten zijn.
Daarnaast hebben de 74 en 75 378 modellen nog losse stekkertjes voor de ontsteking de latere modellen hebben een wit blokje met
de 4 stekkertjes gecombineerd.
Er zijn nogal wat verschillen in de tellerplaten voor een boven contact ik weet ze ook niet allemaal hoor maar ik weet wel dat bij de 1j5
die van de 77er weer afwijkt van de 76 er dat zit dan weer niet in het deel voor het contact maar in de overgang van de chromen teller naar de zwarte.
dan bij een 1j5.
Monteer je een contactslot van een 1j5 of 2f2 op een 378 stuurplaat dan staat je contactslot in de nul stand op 12 uur zeg maar
terwijl dat 11 uur zou moeten zijn.
Daarnaast hebben de 74 en 75 378 modellen nog losse stekkertjes voor de ontsteking de latere modellen hebben een wit blokje met
de 4 stekkertjes gecombineerd.
Er zijn nogal wat verschillen in de tellerplaten voor een boven contact ik weet ze ook niet allemaal hoor maar ik weet wel dat bij de 1j5
die van de 77er weer afwijkt van de 76 er dat zit dan weer niet in het deel voor het contact maar in de overgang van de chromen teller naar de zwarte.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.