Fs1 problemen

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
Yoeri
Aan het inrijden
Aan het inrijden

Fs1 problemen

Bericht door Yoeri »

Hallo

Ik heb wat problemen bij het afstellen van mijn fs1 na de revisie. dit is mijn setup:

60cc fs1 cilinder ( komt bij jmpb vandaan )
K-star cilinderkop
16mm mikuni
16mm spruitstuk
sproeier 160
Luhac snelle uitlaat
NGK B7HS
Ontsteking is goed afgesteld
Vertanding 14/44

Nadat de fs1 klaar was ben ik hem gaan inrijden 1:25. De eerste 75km ging zonder problemen daarna begonnen de problemen.
Eerste starte hij moeilijk, misschien omdat hij nog warm was en ik het fout deed. toen de brommer het eenmaal deed ben ik naar huis gereden. Op de terug weg bleef mijn brommer hoog in toeren hangen als ik mijn gas terug deed, na enkele seconden zakte hij dan in toeren. soms deed hij dit ook als ik stil stond en een klein beetje gas gaf als ik dan me koppeling op liet komen ging hij weer normaal stationair draaien. hierna heb ik een 16mm gemonteerd dit verhielp het probleem niet. De brommer trekt goed op. Zelf denk ik dat het in de imi cilinder zit, ik heb hem gedemonteerd en dit was het resultaat:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat is jullie advies ?

Ik vindt de ontbranding erg zwart en de spoelpoorten vind ik ook erg ruw. Misschien me kopje ook gelijk maar laten vlakken.
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Re: Fs1 problemen

Bericht door marco »

Is een warmlopertje geweest.

1 op 25 is ook best wel vet gesmeerd.
Yamaha Sheriff 1981
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Hoe hard heb je de cilinderkopmoeren aangedraaid? Ik zie 2 strepen zitten ter hoogte van de tapeinden, op je zuiger. Dat is sowieso al niet ok.
Verder is 1:25 echt veel te rijk! 1:40 moet een goede olie is meer dan vet zat. Je pistonpen is ook aardig blauw (erg heet geworden).

Verder, controleer de boel eens op valse lucht, want dat veroorzaakt wss het in toeren blijven hangen (en daardoor krijg je ook een te arm mengsel, en dus een te hete cilinder/zuiger).
Die zuiger zou ik ff met fijn waterproof schuurpapier opfrissen.
Yoeri
Aan het inrijden
Aan het inrijden

Bericht door Yoeri »

1:25 heb ik de eerste paar kilometer's gedaan daarna over op 1:40 ongeveer.
De cilinderkop moeren heb ik vrij strak aangedraaid en niet op moment dit zal ik de volgende keer doen, 10nm was dat toch ?
kwa valse lucht heb ik de pakking tussen me spruitstuk vernieuwt dit verhielp het probleem niet, waar kan er nog meer valse lucht vandaan komen ? blijft me membraam misschien te lang openstaan ?
iig alvast bedankt voor je hulp :)
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

De krukas keerring onder je vliegwiel
Yamaha Sheriff 1981
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

O.a., en je voetpakking.
10Nm is idd correct, als je een moment sleutel gebruikt dan merk je pas hoe weinig dat eigenlijk is ;)
Yoeri
Aan het inrijden
Aan het inrijden

Bericht door Yoeri »

Bedankt voor de tip, in de lekkende krukas kering kan ik me wel vinden. Keringen plaatsen in niet mijn beste kwaliteit haha.
Mijn plan is:
Krukas kering vervangen.
Nieuwe pakkingen bij de cilinder.
Zuiger glad schuren.
Wachten op droog weer :)

Mijn vader heeft bij sjon een cilinder gekocht die prachtig loopt, ik zit te denken om die ook maar te gaan kopen..
Moment sleutel die ik nu heb gaat niet lager als 40nm binnenkort ook maar een kleinere aanschaffen.
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Ik zou eerst kijken of de keerring echt lek is, als die niet lek is, lekker laten zitten!
Plaats reactie