Ik heb een behoorlijk probleem.
Mijn brommer start gewoon in een keer en als ik gas geef maakt hij ook goed toeren enzo maar als ik wil wegrijden in z'n een en door naar z'n twee trekt hij heel langzaam op en heeft een top van rond de 30/35 Ik heb de onsteking al een paar keer gesteld en de carburateur schoon gemaakt maar dat hielp ook niet.
Hebben jullie mss een idee.
Dat dacht ik dus ook ! Maar zijn er geen vonken te bekennen tussen je contactpunten ? Heb ik namelijk ook en mijne gaat voor geen meter vooruit, binnenkort maar is een nieuwe condensator + punten halen:)
En anders kan het altijd nog je uitlaat zijn die dichtgekoold is
Denk dat het een questie is van contactpuntjes afstellen is,
even vraagje, wat is de kleur van je bougie?! (kan zijn dat je te grote sproeier hebt , of dat het de puntjes zijn)
Waarom zou je een HPI ontsteking willen?
Voor een dagelijkse brommer is het niet praktisch, je hebt namelijk geen licht meer. En een HPI lost je probleem niet op
Draai er eens een sproeier 110 of 120 in, ik denk dat 'ie dan een stuk beter loopt.
Ik had van de week hetzelfde met een soortgelijke setup.
Starten goed, stationair goed, in vrij gas erop goed.
Rijden ho maar, 20 km/u max, niet doortrekken.
Van sproeier 150 uiteindelijk naar 110 gegaan => 80 km/u...
Je zwarte bougie zegt het eigenlijk al. Misschien ietsje meer voorontsteking ook.
Probeer die sproeier eens, is het simpelst..
ik ga morge me uitlaat uitkolen als ik tijd heb.
Welke warmtegraad bougie raden jullie aan ik heb nu volgens mij 7 maar ik had ergens gelezen dat je in de winter beter 6 kan gebruiken.
En ik weet het verschil tussen een lange sproeier eigen lijk niet maar is dit de 110 die jullie bedoelenfs1shop of deze 110
fs1shop
in ieder geval voor de informatie die jullie al hebben gegeven.
Thomas knaap.