Algemene vragen en antwoorden over de FS1
andres
Bericht
door andres » 13 dec 2007, 11:45
allright!
nog een vraagje, weet iemand de kleurencode van een rode yamaha rd50m van bouwjaar 1980?
edje
Bericht
door edje » 13 dec 2007, 12:08
yamaha heeft geen kleurcodes
mpro09
10000km gereden
Berichten: 14285 Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:
Bericht
door mpro09 » 13 dec 2007, 13:04
het verschil in koplamp is dacht ik dat de fs1 2 gaten heeft voor kabels en een rd maar 1 maar verder past het wel
Yamaha rd50m
7500km gereden
Berichten: 9209 Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12
Bericht
door Yamaha rd50m » 13 dec 2007, 13:22
voor die kleur is denk het beste dat jij de tank meeneemt en laat scannen in een winkel ofzo en dan kunne ze die wel perfect na maken normaal
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18362 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 13 dec 2007, 20:13
Kleine vraag, welk type tandwiel zit er op het oude type (dus met losse tandwieldrager) achterwiel?
Klein of groot gat?
Martijn
Bericht
door Martijn » 13 dec 2007, 20:47
Ik dacht net als bij een RD met een groot gat !
Mn 2ru heeft een klein gat
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18362 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 13 dec 2007, 21:02
Heeft je 2RU klein gat? Dan is oud type groot gat.
Nog meer mensen die het hiermee eens zijn?
gbostoen
Bericht
door gbostoen » 13 dec 2007, 21:03
kan er mij dan niemand een gemakkelijkere schema geven?of uitleggen hoe het zit?
jeroenvans
1500km gereden
Berichten: 1907 Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
Locatie: Beuncity
Bericht
door jeroenvans » 13 dec 2007, 21:03
2ru kleingat...
jeroenvans
1500km gereden
Berichten: 1907 Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
Locatie: Beuncity
Bericht
door jeroenvans » 13 dec 2007, 21:20
gbostoen schreef: kan er mij dan niemand een gemakkelijkere schema geven?of uitleggen hoe het zit?
het schema met die kleurtjes is echt het meest gemakkelijk... maar waarover wil je uitleg... wat werkt er niet?
Riemer
Bericht
door Riemer » 14 dec 2007, 12:30
Tombo schreef: Heeft je 2RU klein gat? Dan is oud type groot gat.
Nog meer mensen die het hiermee eens zijn?
klein gat is wat je direct op de naaf schroeft,
groot gat is wat je op het losse tandwiel gedeelte schroeft, wat weer in de naaf past.
Axel
Bericht
door Axel » 14 dec 2007, 12:48
Me brom schakelt een beetje slecht de laatste tijd en moet ik dan de veertjes vervangen de schakelgaffel en de schakelwals (zag ik bij JMPB), en die zitten toch achter de koppelingsplaten zeg maar?
Niels
Site Admin
Berichten: 11146 Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag
Bericht
door Niels » 14 dec 2007, 12:49
Jah dat zijn ze inderdaad!
Eentje zit op de schakelas (niet de gaffel, dat is een schakelvork die in de bak zelf zit) en de andere op het heveltje die de schakelwals in de versnelling positioneert
Controleer meteen dan of aan de andere kant van het blok, waar de schakelas eruit komt en waar je het pookje op zet, er een ring met een clip zit, anders draait je koppelingshuis tegen 1 van die veren aan
Axel
Bericht
door Axel » 14 dec 2007, 12:52
Ok dus ik moet de sckakelasveer en de schakelwalsveer hebben, bedankt!
Niels
Site Admin
Berichten: 11146 Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag
Bericht
door Niels » 14 dec 2007, 13:04
Jep!
Het zijn 2 verschillende veertjes en het is sterk aan te raden om de originele te gebruiken omdat een dikkere veer tegen het koppelingshuis aan loopt met kans op breken van de veer of zelfs de complete schakelas!