HPI ontsteking voldoet bij mij prima. Ik heb inmiddels ook de versie met śchakelaar' voor een andere curve. Deze schakelaar doet niets anders dan de curve 3 graden te verlaten/vervroegen.
Hiermee kun je dus supersnel testen wat het effect zou zijn van het 3 graden vroeger of later zetten van de ontsteking. Je merkt het verschil vooral als je op topsnelheid rijd en dan de schakelaar in de andere stand zet.
Ik heb gehoord dat de HPI ontstekingen in de brommercross veel stuk gaan. Kan te maken hebben met te warm worden. Bij mij (racer) geen probleem, kan de warmte prima kwijt.
De ontstekingen gingen niet alleen in de brommercross stuk maar veel bij luchtgekoelde brommers, ik race met een luchtgekoelde 50 cc Kreidler, kostte me soms 3 binnenrotor ontstekingen op een dag. Nu hebben ze het beter voor elkaar. Toen ze kwamen met de voorloper van de 2-ten en de eerste 2-ten was het een drama maar dat is nu verbeterd.
zaterdag heb ik er mee gereden het is geweldig hoe snel de fs1 optrekt stationair blijft hij ook goed lopen zelfs vrij laag in toeren, probeer nu een bestaande licht spoel te pas te maken zodat ik weer licht heb,
chris van riel schreef:Sorry voor mijn onderbreking, maar hoe kan je zien van welk bouwjaar je hpi is.. en waar kan je vinden welke curve er op die cdi geprogrammeert is?