Blauwe Street project
-
- 50km gereden
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 15 sep 2016, 02:48
Blauwe Street project
Ik heb een nieuw project: een blauwe Street 5-bak uit Zwitserland. Deze is niet overgespoten en in originele staat.
Ik ben deze nu aan het voorbereiden voor de RDW-keuring.
Documentatie:
1. Koopovereenkomst
2. Eidgenoessische Typenpruefungskommission Fuer Motorfahrzeuge (Zwitserse type goedkeuring voor de FS1, verstrekt door de Zwitserse importeur)
3. Typeplaatje Zwitserse importeur, op het balhoofd geklonken. De ingeslagen nummers op het balhoofd zelf, het Carter en het typeplaatje zijn alle gelijk.
Er is een duplicaat- kenteken aangevraagd door de verkoper, maar na 2 maanden nog geen reactie van de Zwitserse RDW.
Ik heb nog een paar vragen:
1. Ik kom er niet uit met de framenummerlijst. Het nummer is FS1-050##%.... en het is volgens mij een authentieke Street. Volgens de framenummerlijst zou een Street een nummer FS1-45#### moeten hebben. De Zwitserse importeur schrijft mij dat volgens zijn documentatie deze FS1 hoogst waarschijnlijk in 1969 in Zwitserland is geïmporteerd. Iemand een idee?
2. Ik twijfel of ik hem als motor of bromfiets op kenteken wil. Wat is jullie mening?
3. Iemand ervaring met de RDW keuring van een Zwitser, zonder kenteken, maar met koopovereenkomst ?
Groet Carl
Ik ben deze nu aan het voorbereiden voor de RDW-keuring.
Documentatie:
1. Koopovereenkomst
2. Eidgenoessische Typenpruefungskommission Fuer Motorfahrzeuge (Zwitserse type goedkeuring voor de FS1, verstrekt door de Zwitserse importeur)
3. Typeplaatje Zwitserse importeur, op het balhoofd geklonken. De ingeslagen nummers op het balhoofd zelf, het Carter en het typeplaatje zijn alle gelijk.
Er is een duplicaat- kenteken aangevraagd door de verkoper, maar na 2 maanden nog geen reactie van de Zwitserse RDW.
Ik heb nog een paar vragen:
1. Ik kom er niet uit met de framenummerlijst. Het nummer is FS1-050##%.... en het is volgens mij een authentieke Street. Volgens de framenummerlijst zou een Street een nummer FS1-45#### moeten hebben. De Zwitserse importeur schrijft mij dat volgens zijn documentatie deze FS1 hoogst waarschijnlijk in 1969 in Zwitserland is geïmporteerd. Iemand een idee?
2. Ik twijfel of ik hem als motor of bromfiets op kenteken wil. Wat is jullie mening?
3. Iemand ervaring met de RDW keuring van een Zwitser, zonder kenteken, maar met koopovereenkomst ?
Groet Carl
-
- 50km gereden
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 15 sep 2016, 02:48
-
- 5000km gereden
- Berichten: 5444
- Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
- Locatie: Mieldere
Re: Blauwe Street project
Carl schreef:Ik heb een nieuw project: een blauwe Street 5-bak uit Zwitserland. Deze is niet overgespoten en in originele staat.
Ik ben deze nu aan het voorbereiden voor de RDW-keuring.
Documentatie:
1. Koopovereenkomst
2. Eidgenoessische Typenpruefungskommission Fuer Motorfahrzeuge (Zwitserse type goedkeuring voor de FS1, verstrekt door de Zwitserse importeur)
3. Typeplaatje Zwitserse importeur, op het balhoofd geklonken. De ingeslagen nummers op het balhoofd zelf, het Carter en het typeplaatje zijn alle gelijk.
Er is een duplicaat- kenteken aangevraagd door de verkoper, maar na 2 maanden nog geen reactie van de Zwitserse RDW.
Ik heb nog een paar vragen:
1. Ik kom er niet uit met de framenummerlijst. Het nummer is FS1-050##%.... en het is volgens mij een authentieke Street. Volgens de framenummerlijst zou een Street een nummer FS1-45#### moeten hebben. De Zwitserse importeur schrijft mij dat volgens zijn documentatie deze FS1 hoogst waarschijnlijk in 1969 in Zwitserland is geïmporteerd. Iemand een idee?
2. Ik twijfel of ik hem als motor of bromfiets op kenteken wil. Wat is jullie mening?
3. Iemand ervaring met de RDW keuring van een Zwitser, zonder kenteken, maar met koopovereenkomst ?
Groet Carl
Mooie FS1
Kijk even welke code er op het type plaatje staat.
Staat er 260, 283, 325, 347, 348, 349 of 350 ?
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
-
- 50km gereden
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 15 sep 2016, 02:48
Re: Blauwe Street project
Bedankt!
Op het typeplaatje staat niet veel meer info:
YAMAHA MOTOR CO., LTD.
Gen. Vertretung HOSTTETLER AG SURSEE
Typ. FS1
Ch.Nr. FS1 050###"
Misschien een ander indicatie: Op de binnenkant van de deksel van het carburateurhuis staat 257-2. Op mijn blauw-wit van 1969 staat daar 257-1.
Op het typeplaatje staat niet veel meer info:
YAMAHA MOTOR CO., LTD.
Gen. Vertretung HOSTTETLER AG SURSEE
Typ. FS1
Ch.Nr. FS1 050###"
Misschien een ander indicatie: Op de binnenkant van de deksel van het carburateurhuis staat 257-2. Op mijn blauw-wit van 1969 staat daar 257-1.
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10785
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Re: Blauwe Street project
Kun je gewoon laten keuren, de verkoopovereenkomst is het belangrijkste. Een NL 4-bak street is 45****, andere landen hebben andere codes. '69 is toch prima als jaar? Ook al denk ik gezien de kleuren dat het '72 moet zijn. Zie ook: nummerlijst.php Daar zie je dat nummer tussen de USA modellen staan. Er staat wel 1970 bij, maar ik denk dat dat de modellen zijn met gekleurde frames en pas later met de zwarte frames zoals jij hebt. FS1 is zowel voor de streets als de eerdere gekleurde frames gebruikt.
Of je hem op motorplaat of bromplaat wil hangt van je wensen af. Denk erom dat hij wel of een bromeisen of aan motorfietseisen moet voldoen. Zie de FAQ voor de verschillen. Met name snelheid en lichtbeeld.
Of je hem op motorplaat of bromplaat wil hangt van je wensen af. Denk erom dat hij wel of een bromeisen of aan motorfietseisen moet voldoen. Zie de FAQ voor de verschillen. Met name snelheid en lichtbeeld.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- 100km gereden
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 28 jul 2006, 20:12
- Locatie: Hilversum
Re: Blauwe Street project
Ik heb exact dezelfde uit Zwitserland vorig jaar laten keuren. Wordt gewoon afgegeven als een '69. Maakt hen niets uit. Ze kijken enkel naar t nummer en niet naar welke keur of type onderdelen erop zitten. Zorg dat je voldoende documentatie bij je hebt.
Yamaha FS1 3E9 (1981)
Yamaha FS1 2F2 (1978)
Yamaha FS1 Street 5-bak (1972)
Yamaha FS1 2F2 (1978)
Yamaha FS1 Street 5-bak (1972)
- Dr. Bob
- 500km gereden
- Berichten: 888
- Lid geworden op: 23 dec 2010, 20:26
- Locatie: Achterhoek
Re: Blauwe Street project
FS1-050xxx is een late 72er 5 bak. Ziet er goed uit, vooral de tank lijkt me nieuw!
Keuren is geen probleem, kost alleen 25 euro extra als je er geen origineel kenteken meer bij hebt.
Keuren is geen probleem, kost alleen 25 euro extra als je er geen origineel kenteken meer bij hebt.
Niet lullen maar poetsen!
-
- 50km gereden
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 15 sep 2016, 02:48
Re: Blauwe Street project
Dat klinkt positief! De documentatie heb ik al gebundeld, Bart. Is die van jou ook echt technisch gekeurd, of controleren ze alleen de nummers? Gisteren heb ik de 16mm voor een 10mm gewisseld, maar hij gaat nog veel te snel. Verder heb ik het idee dat het geluid van de hoge uitlaat de norm zal overschrijden.barttm schreef:Ik heb exact dezelfde uit Zwitserland vorig jaar laten keuren. Wordt gewoon afgegeven als een '69. Maakt hen niets uit. Ze kijken enkel naar t nummer en niet naar welke keur of type onderdelen erop zitten. Zorg dat je voldoende documentatie bij je hebt.
-
- 50km gereden
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 15 sep 2016, 02:48
Re: Blauwe Street project
Dat is overkomelijk, bedankt! Tank is idd nog mooi. Van binnen was die echter wel roestig, maar dat heb ik er voor 95 % uitgekregen met elektrolyse. Ik verwijder de oliepomp en meng nu zelf de benzine, zo blijft de tank van binnen ook beter geconserveerd lijkt mij.Dr. Bob schreef:FS1-050xxx is een late 72er 5 bak. Ziet er goed uit, vooral de tank lijkt me nieuw!
Keuren is geen probleem, kost alleen 25 euro extra als je er geen origineel kenteken meer bij hebt.
-
- 50km gereden
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 15 sep 2016, 02:48
Re: Blauwe Street project
bedankt voor je uitgebreide antwoord! Ik zal vragen of hij op 1972 gezet kan worden. De overweging om er een motor van te maken, heeft alles te maken met het feit dat ik helemaal gefrustreerd raak van wel/geen fietspad, wel/geen bromfietsen toegestaan. Fietspad op, 10 meter verder er weer af, dan weer niets aangegeven.... En deze FS1 heeft genoeg vermogen om in de stad met het autoverkeer op te rijden.NIX schreef:Kun je gewoon laten keuren, de verkoopovereenkomst is het belangrijkste. Een NL 4-bak street is 45****, andere landen hebben andere codes. '69 is toch prima als jaar? Ook al denk ik gezien de kleuren dat het '72 moet zijn. Zie ook: nummerlijst.php" onclick="window.open(this.href);return false; Daar zie je dat nummer tussen de USA modellen staan. Er staat wel 1970 bij, maar ik denk dat dat de modellen zijn met gekleurde frames en pas later met de zwarte frames zoals jij hebt. FS1 is zowel voor de streets als de eerdere gekleurde frames gebruikt.
Of je hem op motorplaat of bromplaat wil hangt van je wensen af. Denk erom dat hij wel of een bromeisen of aan motorfietseisen moet voldoen. Zie de FAQ voor de verschillen. Met name snelheid en lichtbeeld.
- Lukas251
- 1500km gereden
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: 27 jun 2007, 20:03
- Locatie: Gent
Re: Blauwe Street project
Mooi! Enkel jammer van het chrome zijkapje...
Ik heb er begin dit jaar deze opgehaald. Staat nu op motorplaat.
Ik heb er begin dit jaar deze opgehaald. Staat nu op motorplaat.
-
- 50km gereden
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 15 sep 2016, 02:48
Re: Blauwe Street project
Mooi! Heb een zwak voor de oranje Street, omdat ik die vroeger zelf had. Deze blauwe ziet er iedere keer anders uit, afhankelijk van de lichtval. Die van jou heeft hetzelfde achterlicht met grote kentekenplaathouder. Zaten er ook van die grote knipperlichten op? Heeft de RDW hem technisch gekeurd, of hem goedgekeurd alleen op basis van de documentatie? Maakte de uitlaat niet te veel lawaai?!Heb je nog tips?Lukas251 schreef:Mooi! Enkel jammer van het chrome zijkapje...
Ik heb er begin dit jaar deze opgehaald. Staat nu op motorplaat.
-
- 100km gereden
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 28 jul 2006, 20:12
- Locatie: Hilversum
Re: Blauwe Street project
De mijne werd alleen op nummer gecontroleerd. Heb hem niet eens aan te hoeven zetten. Echter de 3 andere fs1'tjes die ik daar heb laten keuren werden compleet doorlopen. Succes, gewoon de richtlijnen van t cbr volgen.
Yamaha FS1 3E9 (1981)
Yamaha FS1 2F2 (1978)
Yamaha FS1 Street 5-bak (1972)
Yamaha FS1 2F2 (1978)
Yamaha FS1 Street 5-bak (1972)
-
- 50km gereden
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 15 sep 2016, 02:48
Re: Blauwe Street project
had je bij deze wel/ niet het originele kenteken?barttm schreef:De mijne werd alleen op nummer gecontroleerd. Heb hem niet eens aan te hoeven zetten. Echter de 3 andere fs1'tjes die ik daar heb laten keuren werden compleet doorlopen. Succes, gewoon de richtlijnen van t cbr volgen.
- Lukas251
- 1500km gereden
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: 27 jun 2007, 20:03
- Locatie: Gent
Re: Blauwe Street project
Carl schreef:Mooi! Heb een zwak voor de oranje Street, omdat ik die vroeger zelf had. Deze blauwe ziet er iedere keer anders uit, afhankelijk van de lichtval. Die van jou heeft hetzelfde achterlicht met grote kentekenplaathouder. Zaten er ook van die grote knipperlichten op? Heeft de RDW hem technisch gekeurd, of hem goedgekeurd alleen op basis van de documentatie? Maakte de uitlaat niet te veel lawaai?!Heb je nog tips?Lukas251 schreef:
Inderdaad, er zaten grote knipperlichten op, maar die heb ik er direct afgehaald. (Nog) Geen keuring in België