12 volt hoeft niet zo een ingrijpende verbouwing van de draadboom te zijn hoor, het is denk ik een beetje afhankelijk van welke ontsteking je gaat gebruiken en wat je in jouw geval nodig hebt om alles in de teller werkend te krijgen.
Ik heb hier 3 fs1,tjes en 1 RD50 M met 12 volt nah op het moment zijn er 2 rij klaar en 3 zitten er in onderdelen in kratten.
1 van deze brommer heeft zij contact alle andere hebben sinds afgelopen zomer een 2ru draadboom en contact slot.
ze hebben allemaal de spanningregelaar/gelijkrichter van een tzr en de accu van een tzr.
Mijn brommers hebben uiteraard geen toerenteller brandstof meter en digitale kilometerteller , laten we zeggen dat ik de simpele 12 volt uitvoering heb
De enige aanpassing in de draadboom is dan de gele draad voor de ontsteking splitsen omdat deze ook naar de spanning regelaar moet, een massa draad aan de spanningregelaar en de rode en de witte draad van de gelijkrichter daar zet je bij elke een platte stekker op de fs1 ontsteking laad voldoende om de accu te laden.
Let er wel op dat je de blauwe gelijkrichter spanningsregelaar hebt van een TZR met die van een earox word de bedrading warm niet goed dus.
succes.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.