- welke is de originele bougie? B6HS? B7HS? B8HS? Sites allerhande stellen steeds een van deze drie voor, maar welke is nu de originele en dus wss ook de beste?
- op het bedradingsschema is een diode terug te vinden (punt 28 op het elektrisch schema). Waar bevindt deze zich op de bromfiets? Heb me gek gezocht, enkel op de spanningsregelaar (punt 4 op schema) vind ik het door de vorige eigenaar in potlood getekende symbool van een diode terug. Is dit "twee-in-een"?
- ik vind vaak negatieve opmerkingen mbt de "condensator" terug. Heb me zelfs uit voorzorg -gezien de lage aanschafprijs- ooit eens eentje nieuw besteld. Helaas ook hier geen spoor van te vinden. Bevindt deze zich achter het vliegwiel op de ontsteking? Wat is overigens het gevolg van een defecte condensator?
- als ik mijn gelijkrichter (=spanningsregelaar??) ohms uit meet (met dus het diode-tekentje hierop neergepend) heb ik in beide richtingen "oneindig". Ik veronderstel dus dat deze kapot is. Kan dit een reden zijn van het niet-starten van de bromfiets? En mag ik deze, bij wijze van test, kortsluiten (bruggetje leggen)? Moet eerlijkheidshalve bekennen dit reeds uitgeprobeerd te hebben met vreemd gevolg: ganse elektronica deed het niet meer (pinkers, claxon, lampjes...) en had nog slechts 3 Volt ipv 6V op mijn accu ?!? Half uurtje later was probleem plots "uit zichzelf" verdwenen en werkte alles terug!?...
RD50: legendarische bromfiets, maar tot op heden 1 blok frustratie