Ha Michiel,
Heb je de mogelijkheid om een andere cilinder te proberen?
Groet,
Kees.
FS1 trekt niet
- Kees
- 250km gereden
- Berichten: 483
- Lid geworden op: 22 feb 2015, 11:53
- Locatie: Doezum
Re: FS1 trekt niet
Groet uut Doezum,
Kees.
Kees.
-
- 100km gereden
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 12 feb 2016, 16:10
- Locatie: Arnhem
Re: FS1 trekt niet
Goed idee van Kees. Voordat je de cilinder wisselt kun je misschien eerst de carburateur wisselen voor een andere 16mm of desnoods een 10mm. Dat is minder werk.
Is de carburateur op jouw brommer wel een originele Mikuni? Ik heb vrij dramatische verhalen over imitatie carburateurs gelezen.
Is de carburateur op jouw brommer wel een originele Mikuni? Ik heb vrij dramatische verhalen over imitatie carburateurs gelezen.
-
- 500km gereden
- Berichten: 885
- Lid geworden op: 22 nov 2015, 11:15
- Locatie: Huizen
Re: FS1 trekt niet
Uiteraard kan je altijd naar een kleinere sproeier.
Ik heb even terug gelezen naar de set up, maar je voortandwiel is aan de kleine kant.
Maar ik mis nog wat voor cilinderkopje gemonteerd is.
Met de procedures die je gevolgd hebt, heeft je brommer geen gebrek aan lucht.
Je schrijft dat je een nieuwe snelle uitlaat gemonteerd hebt, dus dat moet ook okay zijn.
Nog steeds heeft de brommer te veel brandstof t.o.v luchtverhouding.
Dan kan er nog 2 logische dingen zijn.
A; de cilinder is dicht gekoold
B; het membraam is niet lekker dicht
Een membraam zorg ervoor dat de lucht één kant op kan gaan.
Echter als een membraam niet goed afsluit dan gaat dezelfde lucht 3x door de carburateur, waardoor te veel benzine aan mengsel word afgegeven.
Ik geef je de grootste kans dat de uitlaatpoort dicht zit en dat je nog een standaard cilinderkopje gemonteerd hebt.
Een 378 cilinder heeft belachelijke kleine poorten, die kunnen dan ook heel eenvoudig dicht gaan zitten.
Ga eens denken aan een knappe F5B cilinder, maar raadpleeg even John in Hilversum hierover wat hij je kan aanbieden.
Want er zit veel kwaliteitsverschillen in de Fs1 en F5B cilinders.
Ook wordt er nog wel eens geschreven over imitatie carburateurs.
Hoewel er nu wel een slecht afgewerkte carburateur gemonteerd is op de TY van mijn dochter, ben Ik nog niet echt zulke slechte carburateurs tegen gekomen waardoor een brommer zo beroerd loopt.
Ga daar nog niet naar zoeken, want er is iets (ook) anders met je brommer aan de hand.
Heb je eigenlijk de ontsteking gecontroleerd en op tijd gezet?
ik ben benieuwd.
Succes
Ik heb even terug gelezen naar de set up, maar je voortandwiel is aan de kleine kant.
Maar ik mis nog wat voor cilinderkopje gemonteerd is.
Met de procedures die je gevolgd hebt, heeft je brommer geen gebrek aan lucht.
Je schrijft dat je een nieuwe snelle uitlaat gemonteerd hebt, dus dat moet ook okay zijn.
Nog steeds heeft de brommer te veel brandstof t.o.v luchtverhouding.
Dan kan er nog 2 logische dingen zijn.
A; de cilinder is dicht gekoold
B; het membraam is niet lekker dicht
Een membraam zorg ervoor dat de lucht één kant op kan gaan.
Echter als een membraam niet goed afsluit dan gaat dezelfde lucht 3x door de carburateur, waardoor te veel benzine aan mengsel word afgegeven.
Ik geef je de grootste kans dat de uitlaatpoort dicht zit en dat je nog een standaard cilinderkopje gemonteerd hebt.
Een 378 cilinder heeft belachelijke kleine poorten, die kunnen dan ook heel eenvoudig dicht gaan zitten.
Ga eens denken aan een knappe F5B cilinder, maar raadpleeg even John in Hilversum hierover wat hij je kan aanbieden.
Want er zit veel kwaliteitsverschillen in de Fs1 en F5B cilinders.
Ook wordt er nog wel eens geschreven over imitatie carburateurs.
Hoewel er nu wel een slecht afgewerkte carburateur gemonteerd is op de TY van mijn dochter, ben Ik nog niet echt zulke slechte carburateurs tegen gekomen waardoor een brommer zo beroerd loopt.
Ga daar nog niet naar zoeken, want er is iets (ook) anders met je brommer aan de hand.
Heb je eigenlijk de ontsteking gecontroleerd en op tijd gezet?
ik ben benieuwd.
Succes
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10808
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek