poedercoaten of spuiten

Voor alles wat niet FS1-gerelateerd is

frame: spuiten of coaten

poedercoaten
9
64%
spuiten
5
36%
 
Totaal aantal stemmen: 14

mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

poedercoaten of spuiten

Bericht door mpro09 »

ik ga binnen kort denk ik het frame/achterbrug van me street laten stralen en spuiten/coaten
maar ik zit nog een beetje te twijfelen wat ik moet doen

gespoten is natuurlijk orgineel
maar gecoat is veel harder en het is wel de bedoeling dat er op gereden word
maar dat het harder is geeft ook weer problemen dacht ik met bouten enzo omdat het heel dik is
en ik dacht dat coaten ook goedkoper was maar da week nie zeker

wie weet wat ik moet doen? :P
Gebruikersavatar
Higherking
500km gereden
500km gereden
Berichten: 958
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:28
Locatie: Beverwijk

Bericht door Higherking »

mijn frame is ook gecoat heeft de vorige eigenaar gedaan ziet er netjes uit en glimt ook mooi :D
Gebruikersavatar
Aad
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1773
Lid geworden op: 03 mar 2007, 17:09
Locatie: Rijssen - Overijssel
Contacteer:

Bericht door Aad »

Ik neem aan dat ie kleur moet krijgen of gewoon zwart?

Als je zwart doet zou ik gewoon laten powdercoaten.
dewaal
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1111
Lid geworden op: 14 jun 2006, 21:01

Bericht door dewaal »

ik heb mijn street frame enzo laten poedercoaten bij brassto in dordrecht ziet er echt perfect uit
en ik heb geen problemen gehad met de boutjes en het balhoofd zij plakken dat netjes af
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Ik heb mijn 468 laten doen in Soest, leveren perfect werk! Zelfs alle draad (en ook het framenummer) wordt superfijn gestraald zodat dat allemaal roestvrij wordt...
Ziet eruit als lak en ik heb nooit een beter gecoate brommer in het echt gezien :shock:
dewaal
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1111
Lid geworden op: 14 jun 2006, 21:01

Bericht door dewaal »

moet je is een keer bij mij komen kijken dan :D
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Naja, Soest is voor mitchel naast de deur :P Dus hij kan beter daarheen gaan denks :wink:
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

hmm denk dat dat da wel een goed idee is :D
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18359
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Poedercoaten, dan kan die echt levenslang mee :P en het is zwart, dus als het wat minder is ,zie je het toch niet. Als het zoals een kreidler was (in kleur) zou ik er nog eens over nadenken, maar met zwart, tja, dat wordt altijd wel mooi!
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Hier een paar foto's van Straal Totaal in Soest:

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Coaten brengt echter wel een aardigsprobleem met zicht mee, maar als je een extra draad trekt van de bobine naar de aardaansluiting in je koplamp is dat opgelost :wink:
Kosten voor wat je ziet voor stralen en coaten: €140,- :P
Gebruikersavatar
jerrow
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1179
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:15
Locatie: Sint-Truiden

Bericht door jerrow »

Zandstralen, metaliseren en poederlakken!!!

Voor 125 euro is je kader en achterbrug zo gedaan en dan heb je nog vele vele jaren plezier van je Fizzie!

Voor die prijs kun je gewoon niet zelf verf afdoen en met je spuitbus zitten knoeien.

Als je na het poederlakken eventjes aan je kader komt maak je ook niet zoveel krassen.

GreetzzZ... :D
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

tis ni om tegendraads te doen, maar ik krijg de kriebels van poederlakken,
en zweer dus bij de borstel, of spuiten...

uiteraard uitleg:
poederlak is onmenselijk hard en weerbarstig, en kwalitatief hoogstaand..
maarrr, de laag is zo hard, dat ze bij buigen, of een puntimpact breekt,

aangezien de poederlak moet hechten op het metaal, wordt dit mega ontvet..
de barst in de lak komt dan uit op blank metaal ..
als je het dan niet in de gaten hebt, roest je kader onder de lak door (die lak blijft perfect, glimmen en al wat je wil.

ik kom bij m'n werk vaak bv. trappen van vrachtwagens etc tegen, die veelal gepoedercoat zijn, na enkele jaren hard labeur heb je een rotte trap, met gave lak..

een leerkracht materiaalkunde werd bij atlas copco ooit verantwoordelijk gesteld voor het afschilferen van poederlak op een bepaald handvat, van een bepaald model compressor. Hij had namelijk het proces ontworpen, en er kwamen ervan terug die al na een jaar afschilferden. Aangezien hij een ongelooflijk begeesterd man is in zijn vakdomein, pikte die dat niet en ging op zoek naar de oorzaak van het schilferen. Na zwaar onderzoek bleek er tot zijn grote verbazing dierlijk vet in de coating te zitten.. terwijl hun hele fabricageproces normaal gezien steriel verloopt.. Op zoek naar de modellen en periode waarin deze waren gecoat, bleek het om de vakantie te gaan, wanneer er een reserveploeg bezig was.. Na het roosteren van enkele werknemers bleken ze in de bakoven ook enkele kippetjes te hebben geroosterd terwijl de bazen er toch niet waren..

dat is een uitzonderlijke situatie, begrijp ik wel, maar het komt dus zó nauw.. Je legt je lieve schat in de handen van het onbekende (je kan dus ook geluk hebben) en weet pas waar je aan toebent als het te laat is..

poederlak verwijderen gaat ongeveer evengoed als lege zakken rechtzetten

ik hou het bij spuiten, en als je de blinker wil uithangen eerst metalliseren en dan spuiten

amen

:D
when men were men, and helmets were for divers
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Als ik eerlijk ben vind ik ook dat je 'm moet laten spuiten... maar dat moet je zelf weten :wink:
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18359
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Ach met spuiten weet je ook niet wat de spuiter allemaal doet he, voor hetzelfde geld ontvet 'ie het niet goed enzo :P
Ik zou het laten poedercoaten!
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Als die spuiter z'n werk niet doet dan ga ik terug en dan maak ik van dat frame een leuke beugel die hem precies past... :evil: :P
Plaats reactie