mpro09 schreef:valt volgens mij mee kijk maar is naar da filmpje van sam zonder vliegwiel
valt wel mee idd,
ma dat filmpje heeft geen magnetische timer hé,
dit was met gewone contactpunten,
denk niet dat de ondergrens van een magnetische 'moment-beslisser' zo laag als mechanische overdracht gaat zijn..
kheb is rondgevraagt, maar als ik een 2e hands hpi koop ben ik soms nog wel is goedkoper uit.
kan elke hpi op een fs1 of moet je een hpi van een speciaal type brommer hebben ofzo?
Nee, je moet een HPI voor een FS1 hebben, van een DT/RD past bv.
Als je op de site http://www.hpi.be/Universal_Ignition_1C.htm kijkt, zie je ook dat een compleet setje is opgebouwd uit verschillende delen, bij FS1 is de montageplaat van een minarelli, en het vliegwiel van een suzuki, de stator is vrijwel altijd hetzelfde.
Gronplaat aanpassen is in principe nog het minste werk, maar het vliegwiel past niet zomaar. Iedere kruktap heeft wel een andere maat, dat moet je dus aanpassen op een draaibank.
ik heb is rondgekeken op de site van hpi
maar een hpi voor yamaha fs1 heeft dezelfde conische hoek al een suzuki rmx
een suzuki rmx heeft dezelfde conische hoek al een suzuki tsx
en een tsx heeft dezelfe hoek al een suzuki rm80
en een rm80 heeft orgineel een rotor ontsteking
heeft iemand wel is geprobeert om deze op een yamaha te zetten?