Rotor onsteking

Alles over de techniek en sleutelen
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18359
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Sam, dat is een crosser, die hoeft er niet mooi uit te zien :P
En dat berekenen, kan ik wel, maar doe ik niet :P heb ik geen zin in :P
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Tombo schreef:En dat berekenen, kan ik wel, maar doe ik niet :P heb ik geen zin in :P


Wat een HAVO mentaliteit! :lol: :P
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

YamaSam schreef:
mpro09 schreef:
Zwap schreef:http://z8.invisionfree.com/FizzyTalk/index.php?showtopic=7546


je moet hier is kijken, looks very nice 8)

:? vind je dat?
de ontsteking tot daar, vind het blok er maar begaaid vanachterkomen..


nee maar die fotos verder naar onder zij wat "spectaculair" :roll:
prit2

Bericht door prit2 »

gaat je broem niet heel erg k*t stationair lopen van zo'n innerrotor?
of valt dat mee?
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

valt volgens mij mee kijk maar is naar da filmpje van sam zonder vliegwiel :D
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18359
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Idd, hooguit wat hoger stationair stellen.
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

mpro09 schreef:valt volgens mij mee kijk maar is naar da filmpje van sam zonder vliegwiel :D

valt wel mee idd,
ma dat filmpje heeft geen magnetische timer hé,
dit was met gewone contactpunten,
denk niet dat de ondergrens van een magnetische 'moment-beslisser' zo laag als mechanische overdracht gaat zijn..
when men were men, and helmets were for divers
Hans W
250km gereden
250km gereden
Berichten: 345
Lid geworden op: 14 jun 2006, 23:24

Bericht door Hans W »

kheb is rondgevraagt, maar als ik een 2e hands hpi koop ben ik soms nog wel is goedkoper uit.
kan elke hpi op een fs1 of moet je een hpi van een speciaal type brommer hebben ofzo?
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18359
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Nee, je moet een HPI voor een FS1 hebben, van een DT/RD past bv.
Als je op de site http://www.hpi.be/Universal_Ignition_1C.htm kijkt, zie je ook dat een compleet setje is opgebouwd uit verschillende delen, bij FS1 is de montageplaat van een minarelli, en het vliegwiel van een suzuki, de stator is vrijwel altijd hetzelfde.
Hans W
250km gereden
250km gereden
Berichten: 345
Lid geworden op: 14 jun 2006, 23:24

Bericht door Hans W »

das jammer,
dus ik moet hem wel nieuw kopen
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18359
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Of zelf 1 aanpassen (Dat ga ik morgen doen)
Hans W
250km gereden
250km gereden
Berichten: 345
Lid geworden op: 14 jun 2006, 23:24

Bericht door Hans W »

hoe ga je die aanpassen dan
want je hebt volgens mij wel meer mensen die gewoon de grondplaat aanpassen, en dan loopt hij er prima mee...
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18359
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Gronplaat aanpassen is in principe nog het minste werk, maar het vliegwiel past niet zomaar. Iedere kruktap heeft wel een andere maat, dat moet je dus aanpassen op een draaibank.
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

ik ga straks es checken of ik van een oude krukas geen tap kan maken :wink:

zou'k eigenlijk moeten hebben om m'n teflonversie goed te krijgen,
daar zit ik met zelfde probleem dan
when men were men, and helmets were for divers
Hans W
250km gereden
250km gereden
Berichten: 345
Lid geworden op: 14 jun 2006, 23:24

Bericht door Hans W »

ik heb is rondgekeken op de site van hpi
maar een hpi voor yamaha fs1 heeft dezelfde conische hoek al een suzuki rmx
een suzuki rmx heeft dezelfde conische hoek al een suzuki tsx
en een tsx heeft dezelfe hoek al een suzuki rm80
en een rm80 heeft orgineel een rotor ontsteking

heeft iemand wel is geprobeert om deze op een yamaha te zetten?
Plaats reactie