CDI (hoe werkt t?)
CDI (hoe werkt t?)
Nu goed, aangezien ik schijtziek word van mn contactpunten. Dacht ik zo dat n CDI op mn brommer niet mis zou zijn!
Maar nu vroeg ik me af, is het makkelijk te installeren ? Heb ik licht ? (koplamp), is het lastig afstellen ? En is het ondershoudsvrij ?
Maar nu vroeg ik me af, is het makkelijk te installeren ? Heb ik licht ? (koplamp), is het lastig afstellen ? En is het ondershoudsvrij ?
- Tombo
- 17500km gereden
Als je een originele Yamaha CDI ontsteking koopt, dus van een later type DTR heb je licht. Het is inderhoudsvrij, kwestie van 1x afstellen en als je het goed vastdraait verloopt het niet (de grondplaat kan alleen verlopen
).
Naar mijn weten past het gewoon op een FS1. Alleen las ik laatst iets over een hall-sensor ofzoiets, die "meet" de positie van het vliegwiel, en die moet je ook ergens plaatsen. Ik denk dat Sam daar wel meer over weet, of iig meer over kan vertellen
Maar waarom wordt je ziek van je contactpunten. Als je 1x alles vernieuwd en goed afsteld gaat het een tijdje mee hoor.

Naar mijn weten past het gewoon op een FS1. Alleen las ik laatst iets over een hall-sensor ofzoiets, die "meet" de positie van het vliegwiel, en die moet je ook ergens plaatsen. Ik denk dat Sam daar wel meer over weet, of iig meer over kan vertellen

Maar waarom wordt je ziek van je contactpunten. Als je 1x alles vernieuwd en goed afsteld gaat het een tijdje mee hoor.
-
- Site Admin
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
-