loopt erg slecht afstellen?

Alles over de techniek en sleutelen
appiefs1

Bericht door appiefs1 »

jeroenvans schreef:14 44 had ik met 50 cc fs1... dus ik zou maar eens met 14 voor beginnen...

ja dat heb ik nu ook :wink:


maar zoek dus het probleem van de slippende koppeling?
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1907
Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
Locatie: Beuncity

Bericht door jeroenvans »

ok... je kan strakkere (immi) veren proberen, een extra stalen plaat werkt ook. ik heb het beide. en met een warme motor slipt mijn 60cc immi f5b nu ook niet meer.
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

of je platen en veren zijn gewoon versleten
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1907
Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
Locatie: Beuncity

Bericht door jeroenvans »

kan ook...
appiefs1

Bericht door appiefs1 »

oke, hij deed het eerst dus niet
maar welke platen bedoel je koppelingsplaten toch?
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

ja :wink:
appiefs1

Bericht door appiefs1 »

volgende probleem:

ik heb dus en snelle schijf erin gezet en alles weer in elkaar gezet allen nu wil die niet meer starten
als je kick lijkt het elke keer of die aanslaat allen dat doet die niet?

ik zat dus te denken dat mijn schijf misschien verkeerd stond, als de zuiger op het laagste punt is( das toch helemaal naar beneden naar de krukas?) dan is die nog dicht maar als je hem en slag verder draait gaat die open.

hij staat toch goed zo ofniet?

is zit ook en nieuwe zuiger in met 2 gaten bovenin, de broemboer zij dat dat niks uitmaakten klopt dat?
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

de zuiger met de openingen hebben alleen zin bij carburateurs op het cilinder zelf en bij een FS1 cilinder heeft het totaal geen nut, en heb je de merk tekentje van je schijf tegenover de spie op het krukas
edje

Bericht door edje »

maar het kan wel gewoon met een dt zuiger :wink:
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18359
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Alleen oppassen met een DT zuiger, de zuigerveerslotjes zitten op een andere plek
appiefs1

Bericht door appiefs1 »

Triforce schreef:en heb je de merk tekentje van je schijf tegenover de spie op het krukas


dat snap ik even niet?


als de zuiger op het laagste punt is( das toch helemaal naar beneden naar de krukas?) dan is die nog dicht maar als je hem en slag verder draait gaat die open. dit is toch goed?
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

als je met "een slag" enkele graden wil zeggen "ja"

die pin in de as en de verschillende schijven staan ook reeds ergens op de site..

in de regel: piston gaat richting bougie? -> zuigen aan carbu, dus open

piston vliegt weg van bougie-> carbu dicht, en druk in carter
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

je hebt op de schijf een puntje, zit dicht bij de krukas als je die tegen over de spie zet dan heb je hem op de goede timing, en als je hem verzet kan het zijn dat hij alleen veel toeren kan draaien heb ik keer gehad
Axel

Bericht door Axel »

Zo zou het eruit moeten zien als de zuiger op het bovenste dode punt staat:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Handyman
500km gereden
500km gereden
Berichten: 985
Lid geworden op: 15 jun 2006, 20:42
Locatie: Graft

Bericht door Handyman »

De schijf wel, dat kogellager hoort dicht te zijn aan deze kant.

Zou de olie zo niet je bak in lekken ?
En je middencarter weer uit ? :shock:
Plaats reactie