Het grote kleine vragen topic v2.0

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Gesloten
Andries
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1577
Lid geworden op: 03 feb 2007, 21:19

Bericht door Andries »

YAMAHAFS1 schreef:
edje schreef:slag van kreidler is precies gelijk, van derbi volgens mij ook :wink:

wat je verder mischien moet aanpassen:

-tapeinden
-spoelpoorten in het blok
-waterpomp
-cilinderhemd
-zuigerpen
-naaldlager
-uitlaat
-inlaat


Heren bedankt voor de informatie deze cylinders gaan er dus niet op komen
Andries
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1577
Lid geworden op: 03 feb 2007, 21:19

Bericht door Andries »

YAMAHAFS1 schreef:Ik heb nog es rondgekeken:
http://www.scootparts.nl/epages/Scootpa ... ts/31-3058
Een rd heeft dezelfde boring en slag als fs1, dus dat zou opzich moete passen
Is zo n cylinder makkelijker passend te maken afgezien van carters uitfreezen en inlaat en uitlaat??
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18360
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Er is iemand hier op het forum geweest die een RD cilinder op een FS1 had. Het past dus wel. De boring en slag is hetzelfde, en volgens mij ook de tapeind afstand.
De inlaatpoort is simpel op te lossen, gewoon een plaatje erop met wat vloeibare pakking (of een echte pakking). Je kan dan gewoon de carterinlaat van een FS1 gebruiken.
Ik weet alleen niet hoe het zit met de uitlaat, een RD heeft wel een schroefwartel, met een beetje gelijk kan er dus een fs1 pijp onder ofzo.
Ik zie alleen wel dat dat ding een supergrote boring heeft (45mm), de cilinderwand zal dan wel heel dun zijn! Misschien moet je alleen je carters uitkotteren anders past het hemd er niet in.
Andries
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1577
Lid geworden op: 03 feb 2007, 21:19

Bericht door Andries »

OKE :) dan weet ik denk ik wel genoeg
Alleen nog ff kijke dan naar een geschikte uitlaat (expansie) en dan flink gassen!! :P
Ik neem aan dat er dan ook het beste een rd-cylinderkop op gezet kan worden???
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18360
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Ja dat staat wel het mooist denk ik :P
Andries
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1577
Lid geworden op: 03 feb 2007, 21:19

Bericht door Andries »

Idd, het moet wel in verhouding met elkaar staan :wink: ook betere koeling trouwens :)
Martijn

Bericht door Martijn »

Wat ik me nog steeds afvraag is of er zo'n RD cil op je fs1 past en dat je dan beide inlaten gebruikt ? Dus zowel je carter als je zuiger dinges ?

Dat je dat op elkaar afstemt dat ze gelijk komen ? Zou t effect hebben ?
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

twincarburator :D :P zat ik dus ook aan te denken inderdaad
en ik denk als je niet te grote carbs neemt dat het dan wel zou moeten lukken
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18360
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Lijkt me alleen superlastig afstellen :P
Andries
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1577
Lid geworden op: 03 feb 2007, 21:19

Bericht door Andries »

Martijn schreef:Wat ik me nog steeds afvraag is of er zo'n RD cil op je fs1 past en dat je dan beide inlaten gebruikt ? Dus zowel je carter als je zuiger dinges ?

Dat je dat op elkaar afstemt dat ze gelijk komen ? Zou t effect hebben ?


Niet moeilijk doen als t makkelijk kan :lol:
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

hier nog een foto van mijn derbie cilinder met pasplaat.
je moet ook de tap einden aanpassen.
helaas heb ik hem uit mijn handen laten vallen en is er een hemt afgebroken.
daarom heb ik hem in een hoek gegooid, als ik hier tijd voor heb wil ik hem toch proberen met een
halve hemt,
gr gino

Afbeelding

Afbeelding
ik kan alleen deze nog vinden, de fotos van het passtuk ben ik zoek geraakt.
ik zal vanavond wel een paar maken
grgino
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Andries
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1577
Lid geworden op: 03 feb 2007, 21:19

Bericht door Andries »

Ziet er goed uit :) ook nog een 5-bak zie ik 8) , jammer dat ie gevallen is :cry:
Dit zal ongetwijfeld snel gaan!! :P
Andries
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1577
Lid geworden op: 03 feb 2007, 21:19

Bericht door Andries »

ginofs1 schreef:hier nog een foto van mijn derbie cilinder met pasplaat.
je moet ook de tap einden aanpassen.
helaas heb ik hem uit mijn handen laten vallen en is er een hemt afgebroken.
daarom heb ik hem in een hoek gegooid, als ik hier tijd voor heb wil ik hem toch proberen met een
halve hemt,
gr gino

Afbeelding

Afbeelding
ik kan alleen deze nog vinden, de fotos van het passtuk ben ik zoek geraakt.
ik zal vanavond wel een paar maken
grgino


Wat voor uitlaat komt eronder?? en wat voor uitlaat zou misgien geschikt zijn voor een rd malossi of polini cylinder op fs1???
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14485
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

uitlaatjes moet je gewoon proberen.
je kan het uitrekenen maar ik kan dat niet.
ik weet wel een bedrijf die tegen betaling een goede snelle uitlaat voor je berekend en tekent.
gr gino
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Andries
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1577
Lid geworden op: 03 feb 2007, 21:19

Bericht door Andries »

ja zo n bedrijf heb ik ook wel es gezien dat is misgien wel een goed idee
die gaste make em dan denk ik ook gelijk mooi passend op je brommer :) zit je daar ook niet meer mee.....
Gesloten