krijg m'n schijf niet los..

Alles over de techniek en sleutelen
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

ik heb zelf ook de snelle schijf aan gepast want hij stotterde nogal boven in en nu al iets minder maar ik probeer de 180 graden te pakken voor kracht onder en boven in
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

180° :)

wat heb je aan de rest gedaan?
when men were men, and helmets were for divers
arno

Bericht door arno »

180?(sorry, kon het gradentekentje niet vinden op mn toetsenbord)
Op hoeveel graden gaat hij open en op hoeveel weer dicht?
En maakt de grootte van de carburateur uit voor die open/sluit momenten?
arno

Bericht door arno »

kan iemand mij ajb hier een antwoord op geven?
Gebruikersavatar
Handyman
500km gereden
500km gereden
Berichten: 985
Lid geworden op: 15 jun 2006, 20:42
Locatie: Graft

Bericht door Handyman »

Op BDP gaat je inlaat dicht, op ODP gaat je inlaat open.
Een 16mm carb is wel nuttig op een snelle schijf.
Axel

Bericht door Axel »

Zo moet de schijf staan met de zuiger op het bdp:

Afbeelding
arno

Bericht door arno »

heeft iemand ook ooit het ronde inlaat gat in het blok bijgewerkt tot een bijna-vierkant? stond in graham bell z'n boekje voor voor-het-slapen-gaan :D
schijnt een betere flow te geven.
Iemand ervaring mee?
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

Handyman schreef:Op BDP gaat je inlaat dicht, op ODP gaat je inlaat open.
Een 16mm carb is wel nuttig op een snelle schijf.


die van mij gaat iets eerder open maar hij heeft wel een betere kracht onderin daar door plus minder stotteringen boven in
arno

Bericht door arno »

16 mm heb ik
Plaats reactie