Knipperlichten aansluiten

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
jurriaan

Knipperlichten aansluiten

Bericht door jurriaan »

beste fs1'ers.

ik wilde weer knipperlichten aansluiten op mijn fs1, omdat het net dat stukje extra geeft vind ik.

nu lukt het alleen niet om ze werkend te krijgen, want ik neem aan dat ze op de accu lopen. nu heb ik het bedradingsschema gedownload en zie ik dat mijn bruine/witte kabeltje (volgens iemand het relais) niet is aangesloten op mijn accu. zodoende krijgen de lichten geen stroom. hoe moet ik dit oplossen? en is dit wel waar?

mijn toeter is wel aangesloten op mn accu, en de contacten zijn schoon maar ook deze functioneert niet. er is geen aardedraad maar dat zou in prinicpe geen probleem moeten zijn toch? iemand enig idee? met het bedradingsschema kom ik er niet uit.

hartelijke groeten, en alvast bedankt! Jurriaan Daams
Niels
Site Admin
Site Admin

Bericht door Niels »

Meet eerst eens de spanning van je accu :wink:
reddevil
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door reddevil »

(zou ook kunnen als je originele handvate heb dat de schakelaar stuk zijn!)

dat had ik namelijk ook :lol: toen nieuwe gepolijsten gekocht en toen deden ze het wel!
Handyman
500km gereden
500km gereden

Bericht door Handyman »

Achter de accu hangt de knipperlichtautomaat, daar gaat een stekkertje op met een bruine en een bruin/witte draad.
Met de knipperlichtschakelaar schakel je de stroomkring in over je linker of rechter knippers. (Donkergroen / chocobruin).
Op de bruine op de knipperlichtautomaat hoort spanning te staan met je contact aan.
Even die draad meten ?
jurriaan

Bericht door jurriaan »

de draadkleuren kloppen allemaal. het is inderdaad het stekkerblok uit de laatste reactie, maar dat is niet aangesloten. hoe sluit ik dit ding aan? hartelijke groeten, Jurriaan
jurriaan

Bericht door jurriaan »

overigens zijn de schakelaars nog goed en dergelijke, en accuspanning ook wel.
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

je moet es proberen van een draad van de minpool, tegen de behuizing van de pinker te leggen..

ik denk dat je massa niet doorkomt
when men were men, and helmets were for divers
Freddy

Bericht door Freddy »

op die stekker die je over hebt komt de knipperlichtautomaat.als ik jouw verhaal zo hoor,heb je geen knipperlichtautomaat :)
jurriaan

Bericht door jurriaan »

ik heb de twee bruine draadjes in een wit stekkerblokje zitten. die moet weer in een knipperlicht automaat ofzo? zal ik anders even fotos bijvoegen zodat u kunt oordelen.

hartelijke groeten, Jurriaan Daams
Handyman
500km gereden
500km gereden

Bericht door Handyman »

Deze hoort rechts achter je accuhouder te hangen, daar moet het stekkertje met die twee draadjes op.
Als je in die stekker een brugje maakt zouden je knippers wel constant moeten branden.
Kan je in ieder geval checken of ze branden.

Afbeelding
Plaats reactie