loopt erg slecht afstellen?
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
jep te vroege ontsteking of te weinig brandstof.
kijk maar uit hij loop zo maar vast.
gr gino
kijk maar uit hij loop zo maar vast.

gr gino
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
ja hij staat nu al en poosje stil en wordt er toch wanhoppig van
ik heb de allen maar aan de schijf en aan de zuiger en clinder gezeten
dus het lijkt mij dat het daar aan moet liggen?
maar kan het aan de schijf liggen dat hij zo warm wordt?
want als dat niet kan dat hoef ik hem ook niet weer uit elkaar te halen.
gisteren ook naar de bromboer geweest en gevraagd of de spelling van de zuigerveren en de zuiger wel goed was
hij zij van wel.
dus dat valt af lijkt mij?
ook zij hij dat de zuiger aan de bovenkant grijs was dus volgens hem was het mengsel te arm?
maar voor dat ik de zuiger had verwisseld was het mengsel nog gewoon goed hoe kan dit?
ik heb de allen maar aan de schijf en aan de zuiger en clinder gezeten
dus het lijkt mij dat het daar aan moet liggen?
maar kan het aan de schijf liggen dat hij zo warm wordt?
want als dat niet kan dat hoef ik hem ook niet weer uit elkaar te halen.
gisteren ook naar de bromboer geweest en gevraagd of de spelling van de zuigerveren en de zuiger wel goed was
hij zij van wel.
dus dat valt af lijkt mij?
ook zij hij dat de zuiger aan de bovenkant grijs was dus volgens hem was het mengsel te arm?
maar voor dat ik de zuiger had verwisseld was het mengsel nog gewoon goed hoe kan dit?
koppakking heb ik nieuw en heb ook de deotest gedaan daar en was niet lek.
ja was bij dijkman geweest.
hoe kan ik dan controlleren of de zuigerverenspelling goed is?
ik vind zelf wel dat de zuiger erg stroef door de cilinder heen gaat
en nog de laaste vraag: kan het aan de schijf liggen dat hij te heet wordt?
ja was bij dijkman geweest.
hoe kan ik dan controlleren of de zuigerverenspelling goed is?
ik vind zelf wel dat de zuiger erg stroef door de cilinder heen gaat

en nog de laaste vraag: kan het aan de schijf liggen dat hij te heet wordt?
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18359
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
dijkie schreef:Je schijf staat verkeerd, stipje moet bij het pennetje staan!!!!!!!!!!!!
speling zuiger veren 0.3mm
gr addy.
Dit is niet altijd waar, zijn we dacht ik inmiddels al achter gekomen ! Er zijn namelijk verschillende soorten schijven !
Je moet gewoon als de zuiger op het punt staat naar beneden te gaan de schijf dicht laten gaan !
zuigerveer spelling net opgemeten was ongeveer 0.30 tot 0.35mm
dus goed lijkt mij?
verder even weer naar de schijf gekeken. die precies goed.
ontsteking nagekeken en als ik de merktekentjes tegen over elkaar hou dan staan ze al en beetje open?
iets te vroege ontsteking dus maar de cp staat op 0.35-0.40mm dus dit probleem kun je toch niet verhelpen?
heeft iemand nog andere iedeen van wat het zou kunnen zijn?
misschien iets in de ontsteking kapot waardoor de tijdstip van de vonk niet goed is?
dus goed lijkt mij?
verder even weer naar de schijf gekeken. die precies goed.
ontsteking nagekeken en als ik de merktekentjes tegen over elkaar hou dan staan ze al en beetje open?
iets te vroege ontsteking dus maar de cp staat op 0.35-0.40mm dus dit probleem kun je toch niet verhelpen?
heeft iemand nog andere iedeen van wat het zou kunnen zijn?
misschien iets in de ontsteking kapot waardoor de tijdstip van de vonk niet goed is?
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
bingo daar heb je hem al, zo makelijk als je over je ontsteking praat.
als de merktekens bij elkaar staan gaan de punten open,maar dat kan je met het oog niet zien.
doe tussen de punten een vloetje, deze mag je er dan net tussen uit kunnen trekken.
als je op dit punt al kan zien dat ze open staan zit je veeeeel te vroeg.
een grijze zuiger is niet best, dit komt ook door een te vroege ontsteking.
je ontsteking moet je met regelmaat nakijken.
wat staat er in het onderhouds boekje niels?
betreft interval punten.
gr gino
als de merktekens bij elkaar staan gaan de punten open,maar dat kan je met het oog niet zien.
doe tussen de punten een vloetje, deze mag je er dan net tussen uit kunnen trekken.
als je op dit punt al kan zien dat ze open staan zit je veeeeel te vroeg.
een grijze zuiger is niet best, dit komt ook door een te vroege ontsteking.
je ontsteking moet je met regelmaat nakijken.
wat staat er in het onderhouds boekje niels?
betreft interval punten.
gr gino
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
nee zo werkt dat niet .komt niet goed!!!!!!
je kan de punten van een fs1 niet afstellen met een voelemaatje.
de simpelste manier heb ik hier boven uitgelegd.
gr gino
je kan de punten van een fs1 niet afstellen met een voelemaatje.
de simpelste manier heb ik hier boven uitgelegd.
gr gino
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Triforce
- 2500km gereden
- Berichten: 4927
- Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
- Locatie: Zwolle
ginofs1 schreef:nee zo werkt dat niet .komt niet goed!!!!!!
je kan de punten van een fs1 niet afstellen met een voelemaatje.
de simpelste manier heb ik hier boven uitgelegd.
gr gino
waarom denk je dat, zet je punten eens op 0,3 mm en dan eens op 0,4 mm en dan heb je duidelijk verschil met de kracht die je kan halen, als je je punten op 0,3 zet heb je meer kracht onderin en op 0,4 meer boven in