Het grote kleine vragen topic v2.0
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9209
- Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
- 1250km gereden
- Berichten: 1268
- Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56
ik het t zo bij mn puch gedaan, maar zo zou het toch ook bij een fs1 kunnen?:
Als je een nieuwe cilinder hebt gekocht moet je deze goed inrijden, anders heb je niet lang plezier van je cilinder en haal je niet het optimale eruit. Er is ook een verschil tussen het inrijden van een getunede cilinder of een standaard cilinder.
Na het installeren van de nieuwe cilinder doe je een scheutje extra olie in de tank (of je mengt met de verhouding 1:25 en deze doe je in de tank)
Deze methode geldt voor een clinder van gietijzeren cilinder. Daarna laat je het blok warmlopen voor 1 minuut en dan ga je twee kilometer rijden. Hierna laat je het blok 5 minuten afkoelen en ga je 20 kilometer rijden met gevarieerd gas. In die 20 kilometer ga je twee keer voluit, maar niet langer dan 10 seconden. Dan je laat het blok 15 minuten afkoelen. Als dat is gebeurd ga je anderhalf uur rijden met gevarieerd gas en je trekt hem blok drie keer voluit voor 15 seconden, niet vaker en niet langer.
Dit is de beginperiode van het inrijden. Hierna laat je het blok echt goed afkoelen (een nacht). Nu begint het echte inrijden. Je rijdt voor zo'n 300 kilometer redelijk rustig niet te vaak voluit trekken en na een bocht niet voluit opgtrekken, maar het blok rustig op toeren laten komen. Als je het blok opentrekt moet het goed warm, dus na een kilometer of vijf.
Voor een aluminium cilinder met een nikasil wand gelden anderen regels. Je hoeft geen 300 km maar 75-100 km rustig aan te doen. Na die 75-100 km laat je het blok eerst warmlopen voordat je flink gas geeft. Na hoef je het blok niet meer perse warm te laten lopen, dan kan je gelijk gassen, maar het is niet goed voor je blok.
Als je een nieuwe cilinder hebt gekocht moet je deze goed inrijden, anders heb je niet lang plezier van je cilinder en haal je niet het optimale eruit. Er is ook een verschil tussen het inrijden van een getunede cilinder of een standaard cilinder.
Na het installeren van de nieuwe cilinder doe je een scheutje extra olie in de tank (of je mengt met de verhouding 1:25 en deze doe je in de tank)
Deze methode geldt voor een clinder van gietijzeren cilinder. Daarna laat je het blok warmlopen voor 1 minuut en dan ga je twee kilometer rijden. Hierna laat je het blok 5 minuten afkoelen en ga je 20 kilometer rijden met gevarieerd gas. In die 20 kilometer ga je twee keer voluit, maar niet langer dan 10 seconden. Dan je laat het blok 15 minuten afkoelen. Als dat is gebeurd ga je anderhalf uur rijden met gevarieerd gas en je trekt hem blok drie keer voluit voor 15 seconden, niet vaker en niet langer.
Dit is de beginperiode van het inrijden. Hierna laat je het blok echt goed afkoelen (een nacht). Nu begint het echte inrijden. Je rijdt voor zo'n 300 kilometer redelijk rustig niet te vaak voluit trekken en na een bocht niet voluit opgtrekken, maar het blok rustig op toeren laten komen. Als je het blok opentrekt moet het goed warm, dus na een kilometer of vijf.
Voor een aluminium cilinder met een nikasil wand gelden anderen regels. Je hoeft geen 300 km maar 75-100 km rustig aan te doen. Na die 75-100 km laat je het blok eerst warmlopen voordat je flink gas geeft. Na hoef je het blok niet meer perse warm te laten lopen, dan kan je gelijk gassen, maar het is niet goed voor je blok.
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9209
- Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
ja dat is wel zeker, je moet een goede accu hebben.
anders branden ze door als je hoge toeren gaat maken.
gr gino
anders branden ze door als je hoge toeren gaat maken.
gr gino
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9209
- Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9209
- Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18360
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
Voila:
[web]http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//motor-brommer.marktplaats.nl/brommers-oldtimers/147172878-fs1-yb100-nieuw-in-kradt.html%3Freturn%3DeJw1zF0KgzAQRtG9CPqmMQo2RKTYnaSaYmh%252BhswIpaV77ygUwnC%252B%252BxCjpf443Y6opZK6QGvyso0bEWghnglsbILJTwJvDGETvQiJUrax5nfPKQSbUfxRJ7%252BSO9MyKNlsFPz15SdZrThRKvtZlv3N85mHizrYHVRnJebbARMfK%252FJgwRFbRuA%252Bx52%252FdgvPhI53VwHsU1uM3x9DE0AG%26fta%3DeNpNk0uO2zAMQO%252BixaxJ6kOJQq4wVwiMcTo14CRG7EzTBrl79YktbwTrQaL4SLoTL885Lep%252BG48%252F3TirmLYs6jEe8KOfD8tVMI4ojn0cSZxPu0X%252BDVOcf%252FWzxGkRiOdJLvfz6TZ8xfEhCFp7F8e%252FYoLRGOJ1HoQ%252Bpul%252BgBzeiJq675OKQwo9ixY19OndTrSW55DCzRJEoWFk8uzXc4V5a5z3nBmtjBxasJSZ3u4SMBNmZt5Me2MdB52ZXc9ZNhpsYW5lhiAthfHGMASDJjO%252FY95wORd2d0HXXLCJ5CesK3A10RzYhFBMcFMJhlnXkKgbTHl7W6DZCkEIRPUhuztpnS7W6Bo01vgakxuklGqNuQrpkKpLrqYUWnUtABdzgnYdnAtQ4NabkDInCAVuRmwRA9XreuuET%252BXk2sVmhIieSp7UjDSR5aJJbgfBQBkM4j0EKEUm3yAg1jGgzSgQG%252BdKSroZJXEf6hBtRhYM2joJuvWItDNZ8zWnJolarlPXz8fxdPlefq9DiCDq6367HYdLf3pk%252Bn7p3D2OefrTwPe1cySq%252B6Pi5%252FvzJ%252F8JIM%252FX6z%252FoceQM%26fta_ind%3D1%26df%3D1[/web]
[web]http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//motor-brommer.marktplaats.nl/brommers-oldtimers/147172878-fs1-yb100-nieuw-in-kradt.html%3Freturn%3DeJw1zF0KgzAQRtG9CPqmMQo2RKTYnaSaYmh%252BhswIpaV77ygUwnC%252B%252BxCjpf443Y6opZK6QGvyso0bEWghnglsbILJTwJvDGETvQiJUrax5nfPKQSbUfxRJ7%252BSO9MyKNlsFPz15SdZrThRKvtZlv3N85mHizrYHVRnJebbARMfK%252FJgwRFbRuA%252Bx52%252FdgvPhI53VwHsU1uM3x9DE0AG%26fta%3DeNpNk0uO2zAMQO%252BixaxJ6kOJQq4wVwiMcTo14CRG7EzTBrl79YktbwTrQaL4SLoTL885Lep%252BG48%252F3TirmLYs6jEe8KOfD8tVMI4ojn0cSZxPu0X%252BDVOcf%252FWzxGkRiOdJLvfz6TZ8xfEhCFp7F8e%252FYoLRGOJ1HoQ%252Bpul%252BgBzeiJq675OKQwo9ixY19OndTrSW55DCzRJEoWFk8uzXc4V5a5z3nBmtjBxasJSZ3u4SMBNmZt5Me2MdB52ZXc9ZNhpsYW5lhiAthfHGMASDJjO%252FY95wORd2d0HXXLCJ5CesK3A10RzYhFBMcFMJhlnXkKgbTHl7W6DZCkEIRPUhuztpnS7W6Bo01vgakxuklGqNuQrpkKpLrqYUWnUtABdzgnYdnAtQ4NabkDInCAVuRmwRA9XreuuET%252BXk2sVmhIieSp7UjDSR5aJJbgfBQBkM4j0EKEUm3yAg1jGgzSgQG%252BdKSroZJXEf6hBtRhYM2joJuvWItDNZ8zWnJolarlPXz8fxdPlefq9DiCDq6367HYdLf3pk%252Bn7p3D2OefrTwPe1cySq%252B6Pi5%252FvzJ%252F8JIM%252FX6z%252FoceQM%26fta_ind%3D1%26df%3D1[/web]