bij JMPB was er gister iemand en die heeft een nieuwe kreidler gekocht, ze zijn net zoals de oude alleen dan nieuw, plus alle onderdelen zijn weer orgineel
En waarom doen we dat dan niet gewoon met alle redelijk bekende oude brommers ?
Ik denk dan aan: Kreidlers, Zundapps, Honda ss50, c50, cb50 (die rockt ^^)
En onze FS1 ?
Het kan zo zijn dat die mallen niet meer te krijgen zijn, maar als we kijken naar Sam, dan zie je zo dat die mallen zo weer te maken zijn (kost wel wat, maar dan heb je ook wat !)
Martijn schreef:En waarom doen we dat dan niet gewoon met alle redelijk bekende oude brommers ?
Ik denk dan aan: Kreidlers, Zundapps, Honda ss50, c50, cb50 (die rockt ^^) En onze FS1 ?
Het kan zo zijn dat die mallen niet meer te krijgen zijn, maar als we kijken naar Sam, dan zie je zo dat die mallen zo weer te maken zijn (kost wel wat, maar dan heb je ook wat !)
omdat er nu potentie op kreidlers licht wegens het makkelijke opvoeren van die dingen
Martijn schreef:En waarom doen we dat dan niet gewoon met alle redelijk bekende oude brommers ?
Ik denk dan aan: Kreidlers, Zundapps, Honda ss50, c50, cb50 (die rockt ^^) En onze FS1 ?
Als iemand zich daarmee bezig gaat houden dan zal ik toch wel volmondig gaan protesteren want dat houdt in dat het aanbod dan groter wordt als de vraag en dat dus de waarde van de spullen die wij allemaal al in ons bezit hebben onmiddelijk keldert...
Denk dat in het Kreidler geval er ook veel niet blij mee zullen zijn.
Als je kijkt naar het opvoeren van een kreidler is het wel makkelijk ja, maar of het goedkoop is is wat anders ! ik dacht dat n fs1 dan het makkelijkste was
Het word tijd dat ze in japan een retro fs1 gaan maken met compatibel onderdelen voor onze fs1s dan kunnen er direct een stelletje oplichters naar de bijstand zijn we daarvanaf
En dat is de YB1.
Die wordt al vanaf 1999 weer geproduceerd door Yamaha en dat is onder andere ook de veroorzaker van het weer leverbaar zijn van de "street" spatborden.
Maar als een of andere particulier nou ineens onderdelen van Yamaha zou gaan maken onder dezelfde naam en onder een 100% gelijk procedé dan is dat gewoon volgens patent-wetten en merknaambescherming zeer zwaar strafbaar.
Bij Kreidler zou dat een ander verhaal kunnen zijn omdat Kreidler failliet is gegaan in de jaren 80. Maar daar kan ik verders weinig over zeggen.
Yamaha is een van de grootste fabrikanten van motoren en dergelijke ter wereld dus als je daar een mal van wil hebben dan is dat gewoon onmogelijk of ontiegelijk duur omdat Yamaha hun eigen processen wil beschermen tegen replicatie.
En dat vind ik juist goed, want iedereen kan wel de hele zooi na gaan lopen maken, maar er is maar 1 Yamaha
miran72 schreef:Het word tijd dat ze in japan een retro fs1 gaan maken met compatibel onderdelen voor onze fs1s dan kunnen er direct een stelletje oplichters naar de bijstand zijn we daarvanaf
Ori = Ori
Nieuw = Nieuw
Ik wil ori
Over dat kreidler gedoe, toen ze falliet gingen zijn alle mallen (door 'n nederlander) gekocht, die nu dus gewoon van alles her produceerd. Ben even de website van die gozer vergeten....