Kreidler
-
- Site Admin
- Berichten: 11133
- Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
- Locatie: Den Haag
Jah inderdaad.
De industrie van vandaag is in geen enkele manier te vergelijken met die van vroeger en door milieu geneuzel en veranderde visies van fabrikanten zal je never nooit de kwaliteit meer krijgen van vroeger.
Vergeet niet dat Yamaha vroeger een opkomend merk was (eind jaren 60, begin jaren 70) en dus haar naam moest maken door kwaliteit te leveren.
Helaas is de wereld vandaag de dag zo dat alles zo goedkoop mogelijk en met zoveel mogelijk tegelijk geproduceerd moet worden en dat komt uiteraard de kwaliteit niet altijd ten goede (denk aan veel gebruik van kunststoffen ed.)
En dat is dus precies waarom er altijd verschil zal zijn tussen origineel en nieuw
De industrie van vandaag is in geen enkele manier te vergelijken met die van vroeger en door milieu geneuzel en veranderde visies van fabrikanten zal je never nooit de kwaliteit meer krijgen van vroeger.
Vergeet niet dat Yamaha vroeger een opkomend merk was (eind jaren 60, begin jaren 70) en dus haar naam moest maken door kwaliteit te leveren.
Helaas is de wereld vandaag de dag zo dat alles zo goedkoop mogelijk en met zoveel mogelijk tegelijk geproduceerd moet worden en dat komt uiteraard de kwaliteit niet altijd ten goede (denk aan veel gebruik van kunststoffen ed.)
En dat is dus precies waarom er altijd verschil zal zijn tussen origineel en nieuw
- Axel
- 2000km gereden
- Berichten: 2220
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 12:50
- Locatie: Santpoort-Noord
Kreidler stopte de productie van een bromfiets die bekend stond als kwalitatief niet te evenaren. In 1997 begon de Nedelander "John Bos" weer met de fabricage van de Kreidler, hij wist beslag te leggen op de originele mallen van de fabriek.
Die gozer heet dus John Bos en ik heb dit van de site van Koning Tweewielers gehaald, zij verkopen nieuwe Kreidlers en blijken bij mij in de buurt te zitten (ze zitten in Beverwijk).
-
- 500km gereden
- Berichten: 505
- Lid geworden op: 02 mar 2007, 19:52
- Locatie: limboland
Hier is de site http://www.kreidleronderdelen.nl/module ... ekreidlers
Heel mooi en heel duur
Heel mooi en heel duur
- Aad
- 1500km gereden
- Berichten: 1773
- Lid geworden op: 03 mar 2007, 17:09
- Locatie: Rijssen - Overijssel
- Contacteer:
RDFS1 schreef:Hier is de site http://www.kreidleronderdelen.nl/module ... ekreidlers
Heel mooi en heel duur
ja da was hem!
Pas vroeg m'n 'af-en-toe-baas' of ik zijn Kreidler RMC wilde kope... niet op in gegaan, vet mooi ding, prachtig rood etc.!
Maja... FS1's zijn veel sierlijker, en een soort gedetailleerder! Over de blokke van die kreidlers zit gewoon gauw 'n stuk plaat gejast of zo
-
- 500km gereden
- Berichten: 505
- Lid geworden op: 02 mar 2007, 19:52
- Locatie: limboland
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9209
- Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12
heb vandaag een moterrad van duitsland aangekregen, worden deze brommer in vergeleken: ktm 50 rsl, zundapp ks 50 tt, puch m 50, suzuki gt 50 k, hercules k 50 rl, fantic tx 220, kreidler rs-gs, yamaha rd 50 dx
best wel intresant, de prijzen en al staan er bij
best wel intresant, de prijzen en al staan er bij
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
- Zwepper
- 2500km gereden
- Berichten: 3022
- Lid geworden op: 09 jan 2007, 16:30
- Locatie: Zuidland
- Triforce
- 2500km gereden
- Berichten: 4927
- Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
- Locatie: Zwolle
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
Martijn schreef:...
Het kan zo zijn dat die mallen niet meer te krijgen zijn, maar als we kijken naar Sam, dan zie je zo dat die mallen zo weer te maken zijn (kost wel wat, maar dan heb je ook wat !)
howlah, wel effe opletten,
een 'mal' om een kunststoffen stuk in te maken, kost ongeveer (in materiaal) 10 keer zoveel als een stuk,
in uren om hem te maken ongeveer een 30 stukken (ter grootte van +/-gardeboue auto)
een 'matrijs' om een stuk plaat in te persen, is heel iets anders. Die zijn gemaakt uit matrijzenstaal (haast foutloos staal)
en die moet je gieten fresen en boenen..
de matrijs kost ongeveer zoveel als 1000 stukken, de uren om die te maken wil je gewoon niet weten!
daarbij komt dat je een forse pers vandoen hebt ook
je kán besparen, maar dan begint het hoe langer hoe 'chineser' te lijken
injectiematrijzen zijn nóg duurder, omdat hier de stroming van de kunststof nog moet berekend worden ook..
je zou ze ook kunnen slagen uit plaat, maar dan zijn de uren weer niet te rekenen..
als je als matrijsen kan kopen, heb je enkel de pers en de plaat nog nodig, wat opzich wel meevalt dan.
het is in ieder geval niet zó eenvoudig allemaal
when men were men, and helmets were for divers
-
- 500km gereden
- Berichten: 505
- Lid geworden op: 02 mar 2007, 19:52
- Locatie: limboland
Triforce schreef:Zwepper schreef:Triforce schreef:kreidler en zundapp zij pas gekomen na de FS1 dus het zijn nageaapte FS1tjes alleen dan anders gebouwd
zundapp was al ver voor de fs1
maar Yamaha was er eerder met een eerdere model ik weet zo niet hoe die heet maar die was voor de zundapp
Zundapp was er al in 1910
Veel zundapps kwamen Nederland binnen gereden (40/45)