bromfiets revisie, rijd nog niet lekker START NU NIET MEER

Alles over de techniek en sleutelen
edje

Bericht door edje »

warmlopertje :? :?:

bekijk je zuiger en cilinderwand eens :wink:
boukekappers

Bericht door boukekappers »

Triforce schreef:Condensator zit op je grondplaat van de onsteking die zit tussen de ontsteking spoel en punten in kwa kabeltjes, hij zit onderaan de grondplaat

als je een contactslot erop hetbt zitten haal de stekkers eens los van de contactslot en probeer hem dan eens te starten als hij start ligt het aan je contact slot zo niet dan weet ik het zelf ook even niet meer

maar hoe verwijder je het vliegwiel? ik heb geen polietrekker of hoe heet dat?
of kan het ook anders?
boukekappers

edje schreef:warmlopertje :? :?:

bekijk je zuiger en cilinderwand eens :wink:

zuiger en cilinderwant zijn helemaal gaaf
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

boukekappers schreef:
Triforce schreef:Condensator zit op je grondplaat van de onsteking die zit tussen de ontsteking spoel en punten in kwa kabeltjes, hij zit onderaan de grondplaat

als je een contactslot erop hetbt zitten haal de stekkers eens los van de contactslot en probeer hem dan eens te starten als hij start ligt het aan je contact slot zo niet dan weet ik het zelf ook even niet meer

maar hoe verwijder je het vliegwiel? ik heb geen polietrekker of hoe heet dat?
of kan het ook anders?

het kan niet anders dan met een vliegwiel trekker, bestel er gewoon 1 bij JMPB
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Kan wel anders, alleen dat is de beunmanier. Vliegwiel laten schrikken met een hamer en kracht achter het vliegwiel zetten (met een schroevendraaier o.i.d.), maar als je pech hebt breek je stukken uit het carter..
boukekappers

het rare is heb nogmaals bougie bekeken en andere geprobeert nu gaf hij een paar keer een vonk om vervolgens weer te stoppen. en nu geen vonk meer te geven, of heeeel klein.

Daarna heb ik met multimeter een kabel tegen bougie gehouden en de andere kabel geaard en geeft hij wel gewoon stroom,

dus dan moet ik denk ik met voelermaat bougie anders afstellen

gr
bouke
reddevil
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door reddevil »

je moet de 2 "electroden" (als het zo heet.) gewoon met een hamertje wat dichter op elkaar zetten.. zodat je nagel ertussen past.. (dus niet een DIKKE schimmel nagel ofzo :lol: )
edje

Bericht door edje »

0.6mm :wink:

al wel een nieuwe bougie geprobeerd?
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

edje schreef:0.6mm :wink:

al wel een nieuwe bougie geprobeerd?

het is tussen 0,5mm en 0,6mm
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

boukekappers schreef:het rare is heb nogmaals bougie bekeken en andere geprobeert nu gaf hij een paar keer een vonk om vervolgens weer te stoppen. en nu geen vonk meer te geven, of heeeel klein.

Daarna heb ik met multimeter een kabel tegen bougie gehouden en de andere kabel geaard en geeft hij wel gewoon stroom,

dus dan moet ik denk ik met voelermaat bougie anders afstellen

gr
bouke

heb je eigenlijk wel de goede vliegwiel erop zitten?? daar zit ook nog verschil in
welke type FS1 heb je?
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Nou, volgens mij maakt dat niks uit. Afgezien dan van het oude type van aluminium enzo....
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

Tombo schreef:Nou, volgens mij maakt dat niks uit. Afgezien dan van het oude type van aluminium enzo....

heb ik namelijk ook wat hij vertelt met mijn ontsteking van de 2RU daar reed ik 85mee en kapte er in eenkeer mee,

en af en toe gaf hij een vonk als de punten op elkaar stonden maar starte wou hij niet, en er zit een verschil tussen de 2RU en oudere type's, die van de 2RU is groter aan de binnen kant dan die van de oude type's
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

De afstand van de gaten voor de montage van de spoelen is anders! Maar het vliegwiel is exact hetzelfde. Ik heb met een 2ru vliegwiel op een "oud type" ontsteking gereden.
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

Tombo schreef:De afstand van de gaten voor de montage van de spoelen is anders! Maar het vliegwiel is exact hetzelfde. Ik heb met een 2ru vliegwiel op een "oud type" ontsteking gereden.

hij zou het iets minder hebben gedaan omdat de magneet blokken er wat verder van afzitten van de spoelen
boukekappers

heel erg bedankt voor jullie hulp,

had wel nieuwe bougie gehaald maar die was vanuit de winkel blijkbaar niet goed ingesteld,
heb voelermaat van buurjongen geleend en daarmee ingesteld,
staat nu op 0,45 mm zag ik in de FAQ staan of is het toch verstandiger wat verder van elkaar af te zetten als triforce zegt?

bougie is wel redelijk zwart nu dus moet nog wel wat bijstellen nog want loopt ook nog niet perfect, maar hij start tenminste weer
Plaats reactie