mpro09 schreef:das opzich nog wel ligt voor zon snelle cilinder dat zal wel trekken
hij trekt wel maar niet zo goed als mijn aangepaste F5B, en ik ben hem nog aan het inrijden want 14/44 trekt hij niet in z'n 4 met tegenwind van deze dagen
Heb je al eens een FS1 pijp gemonteerd? Bij mij heeft het lekker gelopen met een FS1 pijp, en op de meeting was er ook iemand die ook zo reed en dat liep behoorlijk door.
STel hem eerst eens helemaal goed af en rijdt hem helemaal goed in.
16mm carb membraam blok met 17mm spruitstuk
118 lang sproeier van stage 6
zundapp pijp (fluisterpijp) met 32mm bocht rijd best goed hier door
en ik heb hiervoor ook de fs1 pijp eronder gehad maar daar deed hij het echt slecht op voor mijn gevoel kon alleen maar trekken in de hogere toeren en ik wil juist dat hij vanaf de lage/midden toeren al trekt en dat doet hij nu al aardig, en ik heb gemerkt dat geen enkele spoelpoort van de athena hetzelfde is ze zijn allemaal anders gericht
Tombo schreef:Dan heb je mss net de pech dat je cilinder een andere poorttiming heeft (lees: minder gunstige). Dat is het aard van het beestje zullen we maar zeggen
volgens mij bedoelt ie dat de poorten niet mooi symetrisch zijn
Dan nog je kan net eentje hebben met een rare poorttiming. Van sommige Athena cilidners van kreidler klopt soms ook geen drol van kwa poorttiming. Die hebben onderin vaak geen kracht en trekken alleen bovenin toeren.
je moet maar net een goeie hebben net zoals ik de eerste fs1 cilinder die ik heb gehad die behoorlijk veel kracht nog onderin en trok door als een gek naar de 90 en ik daarna gas terug gegaan maar hij zou best wel 100 kunnen hebben lopen had hem nog niet vol uit gehad verder als dat met de vertanding 13/40 , maar die dag dat ik het had gedaan was hij gestole door een rare gek die altijd oldtimers heeft gestolen