mijn accu is steeds leeg..
nou heb ik laatst mijn gelijkrichter gemonteerd maar dat was samen met een electrisch figuur!
en als die stuk ZOU zijn.. hoe meet je dat dan?
(btw me toeter doet ook niks meer )
je kan die testen met een lampje en je batterij, zet de gelijkrichter er in serie tussen,
als ze brandt en je draait ze om en ze brandt nietmeer, dan werkt ie nog (of omgekeerd natuurlijk)
op een fs1 speelt de batterij normaalgesproken voor spanningsregelaar
(daarom dat je zo dikwijls moet water bijvullen, hij kookt leeg door de overspanning..)
eens je batt de geest geeft, branden je lichten door
normaal gezien gaat je koplamp branden wanneer hij draait, en is dat het teken dat er stroom gemaakt wordt, dan zit je al goed op dat vlak
je batterij geeft je de buffer, om bv te claxonneren.. dus tien tegen één is je batterij jaak. of de zekering gesprongen..
bij een gelbatterij hoef je niet bij te vullen en die kan wat meer overspanning aan, je weet echter niet of ie nog goed is en kan er niks aan zien.
Wat ook nogal es wil gebeuren, is dat de minpool van je batterij, slecht contact naar het frame geeft, en dus eigenlijk niet goed met het cirquit verbonden is..
kan je een foto posten van je batt? waarschijnlijk staat die leeg en vol kool vanbinnen? Klassieker bij fs1.. Een sheriff heeft een blokje tussen de gele draad en de massa zitten, dat eigenlijk hetzelfde doet als de batterij.. het overschot 'opstoken' in warmte. Dat is nodig als je brom veel toeren maakt, of je regelmatig echt lange ritten doet
(de batterij krijgt het dan zwaar te verduren)
na me batt is dus helemaal leeg.. maar ziet er nog goed uit..
de min zit met een bout tegen mijn frame geschroef..
het is een accu die je met "gedemini...water" moet vullen..
maar als die helemaal leeg is moet ik een nieuwe of opladen
(maar dan de vraag hoe kan het dat hij leeg is..? overkoken door te veel toeren?