zuiger biturbo cillinder
zuiger biturbo cillinder
Even een vraagje over een zuiger,afgelopen weekend is de zuiger(asso) met 1 zuigerveer van mijn biturbo cilinder van de werkbank gevallen en gesneuveld(hoe krijgt ie het voor elkaar).
Nu heb ik nog een nieuwe zuiger liggen met de juiste maat,maar dan een gewone met twee zuigerveren,kan ik deze gewoon in de biturbo gebruiken of moet ik toch weer zo'n asso zuiger aanschaffen.
Nu heb ik nog een nieuwe zuiger liggen met de juiste maat,maar dan een gewone met twee zuigerveren,kan ik deze gewoon in de biturbo gebruiken of moet ik toch weer zo'n asso zuiger aanschaffen.
- Tombo
- 17500km gereden
-
- 1500km gereden
- Contacteer:
Tombo schreef:Maakt dan niks uit. Die Asso zuiger is in principe een normale zuiger met alleen een enkele topveer. Met 2 zuigerveren zou je in theorie iets meer compressie moeten hebben.
Dus een gewone zuiger is dus beter dan zo'n asso zuiger met twee extra gaten in een alu biturbo cilinder wat compressie aangaat(dus eigenlijk meer power)
- Tombo
- 17500km gereden
- Triforce
- 2500km gereden
Re: zuiger biturbo cillinder
indian schreef:Even een vraagje over een zuiger,afgelopen weekend is de zuiger(asso) met 1 zuigerveer van mijn biturbo cilinder van de werkbank gevallen en gesneuveld(hoe krijgt ie het voor elkaar).
Asso zuigers voor athena/biturbo is niet meer aan teschaffen wegens de fabriek het niet meer maakt,
en de asso zuiger heeft 3 verschillen met de normale zuiger:
de zuigerpen hoogte zit iets lager zodat de zuiger iets meer omhoog komt,
de asso zuiger heeft 1 zuiger veer,
en als laatste de kop van de zuiger is anders
ik rij zelf met een Eurocilindro. laatst was mijn pistonpen versleten. hij had hele vreemde slijtsporen. Toen wilde ik een pistonpen uit een standaard zuiger gebruiken maar deze bleek veelste kort te zijn. toen heb ik die standaard zuiger maar gemonteerd. hij heeft met een standaard zuiger veel minder kracht. dit komt waarschijnlijk door dat de zuiger korter is zoals Triforce zei en dus compressie mist. ik vertrouw deze setup niet helemaal zo dus ik ben op zoek naar een nieuwe pistonpen maar helaas nog nergens kunnen vinden.
ik had de versleten pistonpen op school laten zien aan een welheuze ''pistonpenexpert''(ik wist niet dat die bestonden). die vertelde mij dat de slijtsporen die ik had duide op een cilinder die niet haaks op het motorblok zou staan. komt dat vaker voor?
ik had de versleten pistonpen op school laten zien aan een welheuze ''pistonpenexpert''(ik wist niet dat die bestonden). die vertelde mij dat de slijtsporen die ik had duide op een cilinder die niet haaks op het motorblok zou staan. komt dat vaker voor?
- Triforce
- 2500km gereden
Sietse schreef:ik rij zelf met een Eurocilindro. laatst was mijn pistonpen versleten. hij had hele vreemde slijtsporen. Toen wilde ik een pistonpen uit een standaard zuiger gebruiken maar deze bleek veelste kort te zijn. toen heb ik die standaard zuiger maar gemonteerd. hij heeft met een standaard zuiger veel minder kracht. dit komt waarschijnlijk door dat de zuiger korter is zoals Triforce zei en dus compressie mist. ik vertrouw deze setup niet helemaal zo dus ik ben op zoek naar een nieuwe pistonpen maar helaas nog nergens kunnen vinden.
Ik heb het niet mee gemaakt nog
de pistonpen plaatsing van een asso zuiger is anders dan van een normale zuiger, van de asso zuiger pistonpen gat zit net 1mm omlaag zodat de zuiger 1mm hoger zit dan normaal,