3E9 wil niet regelmatig lopen, slaat stationair langzaam af
3E9 wil niet regelmatig lopen, slaat stationair langzaam af
Hallo allemaal.
Ik heb sinds een paar maanden mijn FS1 eindelijk op de weg.
Ik heb een 3E9 met een 2F2 blok. Hij is voorzien van een 2RU cilinder met bijpassende kop. Een 32 mm uitlaat uit een stuk en een 16 mm carburateur met sproeier 90, de gasnaald op de 3e ring van boven. De luchtschroef de ene keer 2 slagen de andere keer 1 1/2 slag uit. De cilinder is gehoond op 40,25mm en een nieuwe zuiger is geplaatst. 500 km varierend maar niet volgas ingereden. Ik smeer 1:33 en de ontsteking staat exact op 1,8 mm voor bdp en de (koffiebruine )bougie vonkt krachtig.
De motor wordt echter bloedheet (blauwe pistonpen) Als ik een stuk ga rijden moet ik bijna na elk stuk voluit gereden te hebben mijn stattionair toerental bijregelen of blijven hengelen aan het gas. Tot 3/4 gas loopt hij perfect bij volgas geeft hij na ongeveer zo'n 2 km het gevoel of hij heel even geen vonk krijgt. Het zijn echter minivastlopertjes gezien de verse kras na de rit in de cilinder. Echter geen zichtbare loopsporen of krassen op de zuiger.
Als ik stop na een stukje volgas en de motor stationair laat draaien dan loopt hij eerst even versneld stationair daarna keurig enkele seconden zoals het hoort, daarna valt hij heel langzaam uit. Starten doet hij weer direct maar alleen met het gas een stukje open. Dit probleem heb ik sinds ik voluit rijd.
Is mijn membraan misschien lek. Mijn theorie is dat een deel van het verse mengesel weer naar buiten komt via de membraan, hierdoor gaat ook de koelende werking van de benzine verloren.
Groet Ferry.
Ik heb sinds een paar maanden mijn FS1 eindelijk op de weg.
Ik heb een 3E9 met een 2F2 blok. Hij is voorzien van een 2RU cilinder met bijpassende kop. Een 32 mm uitlaat uit een stuk en een 16 mm carburateur met sproeier 90, de gasnaald op de 3e ring van boven. De luchtschroef de ene keer 2 slagen de andere keer 1 1/2 slag uit. De cilinder is gehoond op 40,25mm en een nieuwe zuiger is geplaatst. 500 km varierend maar niet volgas ingereden. Ik smeer 1:33 en de ontsteking staat exact op 1,8 mm voor bdp en de (koffiebruine )bougie vonkt krachtig.
De motor wordt echter bloedheet (blauwe pistonpen) Als ik een stuk ga rijden moet ik bijna na elk stuk voluit gereden te hebben mijn stattionair toerental bijregelen of blijven hengelen aan het gas. Tot 3/4 gas loopt hij perfect bij volgas geeft hij na ongeveer zo'n 2 km het gevoel of hij heel even geen vonk krijgt. Het zijn echter minivastlopertjes gezien de verse kras na de rit in de cilinder. Echter geen zichtbare loopsporen of krassen op de zuiger.
Als ik stop na een stukje volgas en de motor stationair laat draaien dan loopt hij eerst even versneld stationair daarna keurig enkele seconden zoals het hoort, daarna valt hij heel langzaam uit. Starten doet hij weer direct maar alleen met het gas een stukje open. Dit probleem heb ik sinds ik voluit rijd.
Is mijn membraan misschien lek. Mijn theorie is dat een deel van het verse mengesel weer naar buiten komt via de membraan, hierdoor gaat ook de koelende werking van de benzine verloren.
Groet Ferry.
Re: 3E9 wil niet regelmatig lopen, slaat stationair langzaa
heinjaap schreef:Hallo allemaal.
Ik heb sinds een paar maanden mijn FS1 eindelijk op de weg.
Ik heb een 3E9 met een 2F2 blok. Hij is voorzien van een 2RU cilinder met bijpassende kop. Een 32 mm uitlaat uit een stuk en een 16 mm carburateur met sproeier 90, de gasnaald op de 3e ring van boven. De luchtschroef de ene keer 2 slagen de andere keer 1 1/2 slag uit. De cilinder is gehoond op 40,25mm en een nieuwe zuiger is geplaatst. 500 km varierend maar niet volgas ingereden. Ik smeer 1:33 en de ontsteking staat exact op 1,8 mm voor bdp en de (koffiebruine )bougie vonkt krachtig.
De motor wordt echter bloedheet (blauwe pistonpen) Als ik een stuk ga rijden moet ik bijna na elk stuk voluit gereden te hebben mijn stattionair toerental bijregelen of blijven hengelen aan het gas. Tot 3/4 gas loopt hij perfect bij volgas geeft hij na ongeveer zo'n 2 km het gevoel of hij heel even geen vonk krijgt. Het zijn echter minivastlopertjes gezien de verse kras na de rit in de cilinder. Echter geen zichtbare loopsporen of krassen op de zuiger.
Als ik stop na een stukje volgas en de motor stationair laat draaien dan loopt hij eerst even versneld stationair daarna keurig enkele seconden zoals het hoort, daarna valt hij heel langzaam uit. Starten doet hij weer direct maar alleen met het gas een stukje open. Dit probleem heb ik sinds ik voluit rijd.
Is mijn membraan misschien lek. Mijn theorie is dat een deel van het verse mengesel weer naar buiten komt via de membraan, hierdoor gaat ook de koelende werking van de benzine verloren.
Groet Ferry.
effen nagaan of hij nergens valse lucht kan zuigen, wij hebben hetzelfde voorgehad met een p'tje, bleek dan de invoer van de olietoevoer niet afgedicht was, tewijl er geen olietoevoer meer opzat (autolube).
grt
Geo
Hallo Geo,
bedankt ik ga het controleren. Ik heb mijn pomp stilgelegd en de aanvoer afgedopt met een kogeltje. Ik zal de pomp er tussen uithalen en op het spruitstuk afdoppen.
Vandaag het spruitstuk met membraan losgemaakt en een membraan geplaatst zonder oliekanaal. Het stationair lopen is nu veel constanter. Bedankt Geo.
(de lege olieslang werd inderdaad warm en werd gebruikt met de inhoud van de pomp als expansievaatje)
Groet Ferry.
bedankt ik ga het controleren. Ik heb mijn pomp stilgelegd en de aanvoer afgedopt met een kogeltje. Ik zal de pomp er tussen uithalen en op het spruitstuk afdoppen.
Vandaag het spruitstuk met membraan losgemaakt en een membraan geplaatst zonder oliekanaal. Het stationair lopen is nu veel constanter. Bedankt Geo.
(de lege olieslang werd inderdaad warm en werd gebruikt met de inhoud van de pomp als expansievaatje)
Groet Ferry.
Laatst gewijzigd door heinjaap op 23 apr 2008, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18359
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Hallo Geo, bedankt. Ik heb hem nu afgedopt op het spruitstuk en nu blijft hij wel stationair lopen. Nog steeds niet als een naaimachientje maar hij blijft lopen.
Wat wel is gebleven zijn die korte hikjes alsof hij 1 enkele slag mist. De ene keer hoor je het als een piepje in de uitlaat, de andere keer voel je hem alleen een fractie inhouden. Het gebeurt op lange stukken voluit rijden.
Weet iemand wat dat is, hij wordt overigens nog steeds bloedheet.
Ferry
Wat wel is gebleven zijn die korte hikjes alsof hij 1 enkele slag mist. De ene keer hoor je het als een piepje in de uitlaat, de andere keer voel je hem alleen een fractie inhouden. Het gebeurt op lange stukken voluit rijden.
Weet iemand wat dat is, hij wordt overigens nog steeds bloedheet.
Ferry
- Triforce
- 2500km gereden
- Berichten: 4927
- Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
- Locatie: Zwolle
Tombo schreef:Triforce schreef:90 sproeier is toch veelste klein of je moet een behoorlijke compressie hebben om snel te kunnen rijden
Het is een 2RU cilinder... Je kan nooit zo zeggen of een sproeier te klein is of niet. Globaal ongeveer. Maar echt iedere setup is anders.
ik had van dat het een 2RU cilinder is niet gezien mijn fout
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
huu 

moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
zo stilstaand stationair op den duur er de brui aan geven,
dikwijls ligt dat aan de vlotter van je carb, probeer es lichtjes linksrechts schudden als ie op de poot staat en na even lopen zin heeft om te beginnen minderen ..
die vlotters willen nog wel es blijven hangen als ze te stil staan
je kan zowel het potje als de vlotter zelf wat boenen en ontbramen..
dikwijls ligt dat aan de vlotter van je carb, probeer es lichtjes linksrechts schudden als ie op de poot staat en na even lopen zin heeft om te beginnen minderen ..
die vlotters willen nog wel es blijven hangen als ze te stil staan

je kan zowel het potje als de vlotter zelf wat boenen en ontbramen..
when men were men, and helmets were for divers
Het probleem van het heet worden lijkt nu ook over. Ik had het blok 500 km ingereden( het had nog nooit gedraaid) en heb vanmiddag de bakolie vervest. Ik heb de olie in een maatfles gegoten en wat bleek. 740cc. Dat is dus 140cc te veel.
Het staat ook omschreven in jullie documentatie, als de motor te heet wordt controleer de olie en laat eventueel teveel olie weglopen.
Ik weet nu dat je moet peilen met de stok ingedraaid. Ook tijdens het aftappen moet de brommer echt goed horizontaal staan. Mijn imi(troep)standaard is links en rechts verschillend van lengte waardoor het blok na montage niet geheel is leeggelopen. Er komt toch langzaam wat vertouwen in de FS1 want hij lijkt eindelijk een beetje constant te lopen. Alleen zaterdag nog een nieuwe bougie erin, dan moet het goed zijn.
Forumleden bedankt.
Ferry
Het staat ook omschreven in jullie documentatie, als de motor te heet wordt controleer de olie en laat eventueel teveel olie weglopen.
Ik weet nu dat je moet peilen met de stok ingedraaid. Ook tijdens het aftappen moet de brommer echt goed horizontaal staan. Mijn imi(troep)standaard is links en rechts verschillend van lengte waardoor het blok na montage niet geheel is leeggelopen. Er komt toch langzaam wat vertouwen in de FS1 want hij lijkt eindelijk een beetje constant te lopen. Alleen zaterdag nog een nieuwe bougie erin, dan moet het goed zijn.
Forumleden bedankt.
Ferry