Hallo mensen,
Ik ga binnekort naar een Yamaha FS1 2RU kijken, waar moet ik zoal op letten voordat ik hem koop.
Staat er misschien een soort checklist op het forum?
Groeten
waar op te letten
-
- 250km gereden
- Berichten: 362
- Lid geworden op: 22 apr 2008, 16:40
- Locatie: Voorburg
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9209
- Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12
de gewone dingen zeker:
-start hij vlot
-is de motor warm als je ginder aankomt (als je pech hebt start hij daar vlot en thuis nietmeer)
-deuken, krassen, scheuren
-roest in de tank
-wielen/voorvork recht
-blok en chasisnummer gelijk?
-electronica: lichten, stoplichten, pinkers, claxon, tellerverlichting, ...
-...
edit: ban je van belgie of holland?
-start hij vlot
-is de motor warm als je ginder aankomt (als je pech hebt start hij daar vlot en thuis nietmeer)
-deuken, krassen, scheuren
-roest in de tank
-wielen/voorvork recht
-blok en chasisnummer gelijk?
-electronica: lichten, stoplichten, pinkers, claxon, tellerverlichting, ...
-...
edit: ban je van belgie of holland?
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
hoi dingetje?
kijk goed naar de speling achterbrug/frame.
de standaard bok heeft deze niet te veel speling, dit gaat samen met het rempedaal.
gr gino
kijk goed naar de speling achterbrug/frame.
de standaard bok heeft deze niet te veel speling, dit gaat samen met het rempedaal.
gr gino
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9573
- Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
- Locatie: Bolt'n City
- Contacteer:
Ook op letten of de verlichting het doet, hij niet raar ratelt uit het blok, of er roest zit op de velgen ( bij de spaken, want dan wil het nog wel eens zijn dat ze van de binnenkant ook verroest zijn.
Als je een foto hebt waar een kenteken opstaat even bij het rdw kijken of het wel van een fs1 is ( heb er wel eens een gevonden waar het kenteken gewoon van een scooter was...)
Maar het belangrijkse is gewoon of je zelf denkt dat het te vertouwen is
Als je een foto hebt waar een kenteken opstaat even bij het rdw kijken of het wel van een fs1 is ( heb er wel eens een gevonden waar het kenteken gewoon van een scooter was...)
Maar het belangrijkse is gewoon of je zelf denkt dat het te vertouwen is

-schakelt hij goed
-koppelt hij goed, trek ook even van af 10km/u in de 4 weg, dan kun je horen of de koppeling slipt
-let op ori onderdelen
-roest in de tank
kijk ook bijvoorbeeld eens naar de tandwielen, als die helemaal op zijn is dat vaak een teken dat de gene het niet zo nouw nam met onderhoud.
-koppelt hij goed, trek ook even van af 10km/u in de 4 weg, dan kun je horen of de koppeling slipt
-let op ori onderdelen
-roest in de tank
kijk ook bijvoorbeeld eens naar de tandwielen, als die helemaal op zijn is dat vaak een teken dat de gene het niet zo nouw nam met onderhoud.
