Mochten er mensen zijn die lak bij willen laten maken voor een opknap-project of om bijvoorbeeld een tank bij te werken, dan kan dit bij AMI lakken in Duiven.
Ze hebben sowieso de blauwe 378 kleur in hun database en nog enkele andere FS1 kleuren.
Mochten ze jouw kleur niet hebben, dan maken ze hem bij van een origineel onderdeel (moet wel door jou geleverd worden).
Dit kan in zowel blikken voor professioneel spuitwerk als in spuitbussen voor de doe-het-zelver...
Ze maken trouwens ook de blanke kleurlak na! Bij deze manier van spuiten zijn er 3 componenten in plaats van 2.
Je hebt dan zilvergrijs---> blanke kleurlak---> blanke lak, in plaats van dekkende kleurlak ---> blanke lak. Dit zit volgens mij op de oudere type's tot 1974 (??)
Niels schreef:Mochten er mensen zijn die lak bij willen laten maken voor een opknap-project of om bijvoorbeeld een tank bij te werken, dan kan dit bij AMI lakken in Duiven.
Ze hebben sowieso de blauwe 378 kleur in hun database en nog enkele andere FS1 kleuren. Mochten ze jouw kleur niet hebben, dan maken ze hem bij van een origineel onderdeel (moet wel door jou geleverd worden). Dit kan in zowel blikken voor professioneel spuitwerk als in spuitbussen voor de doe-het-zelver...
Ze maken trouwens ook de blanke kleurlak na! Bij deze manier van spuiten zijn er 3 componenten in plaats van 2. Je hebt dan zilvergrijs---> blanke kleurlak---> blanke lak, in plaats van dekkende kleurlak ---> blanke lak. Dit zit volgens mij op de oudere type's tot 1974 (??)
Yoow Niels,
Is het ook mogelijk denk je om de echte originele kleur te bekomen? Want als je staaltje gaat meegeven (bijv. een ijzeren zijkapje) dan heb je dat probleem dat die kleur meestal al een beetje afgeschoten is van de zon Er staat thuis nog een '70 klaar om op te maken FS1 Street, dat is de Candy Orange kleur, klopt hè?
de échte originele lak is volgens mij niet meer te krijgen, die lak is ook al meer als 30 jaar oud er heeft wel een tijdje geleden op marktplaats een potje paarse originele lak te koop gestaan.
Volgens mij is het zelfs zo, dat de kleuren van yamaha, met dezelfde benaming, onderling zelfs afwijken (tenminste, dat verhaal heb ik wel eens gehoord), omdat de samenstelling soms veranderde
Street is volgens mijn mandarine orange
Tombo schreef:de échte originele lak is volgens mij niet meer te krijgen, die lak is ook al meer als 30 jaar oud er heeft wel een tijdje geleden op marktplaats een potje paarse originele lak te koop gestaan. Volgens mij is het zelfs zo, dat de kleuren van yamaha, met dezelfde benaming, onderling zelfs afwijken (tenminste, dat verhaal heb ik wel eens gehoord), omdat de samenstelling soms veranderde Street is volgens mijn mandarine orange
Just Tombo da is de kleur Mandarin Orange idd ge hebt gelijk, ik zit nog een ander kleurbenaming te mixen vrees ik :s sorryy ... hehehe
die Mandarin moet ik hebben
Niels schreef:Mochten er mensen zijn die lak bij willen laten maken voor een opknap-project of om bijvoorbeeld een tank bij te werken, dan kan dit bij AMI lakken in Duiven.
Ze hebben sowieso de blauwe 378 kleur in hun database en nog enkele andere FS1 kleuren. Mochten ze jouw kleur niet hebben, dan maken ze hem bij van een origineel onderdeel (moet wel door jou geleverd worden). Dit kan in zowel blikken voor professioneel spuitwerk als in spuitbussen voor de doe-het-zelver...
Ze maken trouwens ook de blanke kleurlak na! Bij deze manier van spuiten zijn er 3 componenten in plaats van 2. Je hebt dan zilvergrijs---> blanke kleurlak---> blanke lak, in plaats van dekkende kleurlak ---> blanke lak. Dit zit volgens mij op de oudere type's tot 1974 (??)
Yoow Niels, Is het ook mogelijk denk je om de echte originele kleur te bekomen? Want als je staaltje gaat meegeven (bijv. een ijzeren zijkapje) dan heb je dat probleem dat die kleur meestal al een beetje afgeschoten is van de zon Er staat thuis nog een '70 klaar om op te maken FS1 Street, dat is de Candy Orange kleur, klopt hè?
Greetzzz
De kleuren die ik heb (ook mandarin orange) zijn splinternieuwe kleurdelen en die hebben dus nog nooit zonlicht gezien. Vandaar dat je daarvan de kleur bij kan laten maken...
Het is dat je in België woont, maar anders kon ik wel een keer mee gaan met het lampoortje wat ik in die kleur heb.
Bij AMI maken ze de lak zelfs na zoals ie vroeger ook gespoten werd (3 componenten) en dat onderscheid zich (bijna) niet van originele lak!
Niels schreef:Mochten er mensen zijn die lak bij willen laten maken voor een opknap-project of om bijvoorbeeld een tank bij te werken, dan kan dit bij AMI lakken in Duiven.
Ze hebben sowieso de blauwe 378 kleur in hun database en nog enkele andere FS1 kleuren. Mochten ze jouw kleur niet hebben, dan maken ze hem bij van een origineel onderdeel (moet wel door jou geleverd worden). Dit kan in zowel blikken voor professioneel spuitwerk als in spuitbussen voor de doe-het-zelver...
Ze maken trouwens ook de blanke kleurlak na! Bij deze manier van spuiten zijn er 3 componenten in plaats van 2. Je hebt dan zilvergrijs---> blanke kleurlak---> blanke lak, in plaats van dekkende kleurlak ---> blanke lak. Dit zit volgens mij op de oudere type's tot 1974 (??)
Yoow Niels, Is het ook mogelijk denk je om de echte originele kleur te bekomen? Want als je staaltje gaat meegeven (bijv. een ijzeren zijkapje) dan heb je dat probleem dat die kleur meestal al een beetje afgeschoten is van de zon Er staat thuis nog een '70 klaar om op te maken FS1 Street, dat is de Candy Orange kleur, klopt hè?
Greetzzz
De kleuren die ik heb (ook mandarin orange) zijn splinternieuwe kleurdelen en die hebben dus nog nooit zonlicht gezien. Vandaar dat je daarvan de kleur bij kan laten maken... Het is dat je in België woont, maar anders kon ik wel een keer mee gaan met het lampoortje wat ik in die kleur heb.
Bij AMI maken ze de lak zelfs na zoals ie vroeger ook gespoten werd (3 componenten) en dat onderscheid zich (bijna) niet van originele lak!
Dju das wel spiijtig kunne we da nie regelen dan? miss op die rondrit ofzo, als je me de prijs kan geven?
Daar oeten we iets op vinden en die AMI lakken die ook zelf als ik de tank + kappen meegeef?
AMI maakt alleen de lak, die moet je dan ook nog ergens laten spuiten. Het kostte mij voor 2 componentenlak (dus metallic) 50 euro voor ene halve liter en dat is genoeg voor een oud type kleurensetje.
Jah, ik kan de lak ook niet voor je laten maken, want het is niet zomaar in de buurt hier
En een zeldzaam lampoortje uitlenen aan iemand in België is ook weer zoiets
Niels schreef:AMI maakt alleen de lak, die moet je dan ook nog ergens laten spuiten. Het kostte mij voor 2 componentenlak (dus metallic) 50 euro voor ene halve liter en dat is genoeg voor een oud type kleurensetje.
Jah, ik kan de lak ook niet voor je laten maken, want het is niet zomaar in de buurt hier
En een zeldzaam lampoortje uitlenen aan iemand in België is ook weer zoiets
Ja dat begrijp ik wel dat moet je niet doen dat uitlenen, niet dat ik niet voorzichtig zou zijn maar da moet ge echt nie doen... kzou da zelf ook nie doen, das een zeldzaam stukje hè... Kzal wel es horen of ik hier niks in de omstreken vind anders ... hoeveel km zit er tussen ons?
Hehehe, ja en wat kost me dat dan? Je hebt gezegd dat je bijna niet het verschil ziet met de echte lak Mandarin Orange hè...Ik geloof je op je woord... Wat zou me dat kosten? En zoals Tombo zegt, kan de rnie veel gebeuren denk ik als ze de deksel helemaal onder ducktapen en bubbeltjesfolie errond en dan nog een bekisting met Fragile Highly Exclusiv Paint for FS1 Mandarin Orange erop gedrukt en natuurlijk de 3 bodygaurds erbij die de boel bewaken, hahahahah... Das net erover zeker? LOLOLOL
Het gaat je dan iets meer dan 100 euro aan lak kosten (omdat zilvergrijs er dan ook bij zit) en dan heb je nog geen spuiter die je ook nog moet betalen.
En dat is dan zonder verzendkosten.