Alles over de techniek en sleutelen
jurriaan
Bericht
door jurriaan » 08 mei 2008, 20:57
beste Fs1'ers, de uitlaat zit nauwelijks goed of het volgende probleem dient zich aan:
de olietap bout blijft olie lekken. hoewel ik hem een nieuwe pakking heb gegeven en schoongemaakt heb, blijft het ding lekken. flink lekken. ik denk zoon 100 ml in 5 uur:S
vreemd, maar hoe los ik dit op?
iemand enig idee?
hartelijke groeten! Jurriaan Daams
ps. de fotos van de meeting zagen er goed uit!
Jasperb
Bericht
door Jasperb » 08 mei 2008, 21:40
nieuwe koperen of alu ring eronder
Handyman
500km gereden
Berichten: 985 Lid geworden op: 15 jun 2006, 20:42
Locatie: Graft
Bericht
door Handyman » 08 mei 2008, 21:46
De mijne zit zonder pakking of ring, kurkdroog.
Misschien met 300 kiloton aangedraaid => carter stuk ?
Of hij lekt ergens anders, de olie loopt naar het laagste punt, die bout dus, lijkt het of 'ie daar lekt....
Giel_fs1
1000km gereden
Berichten: 1106 Lid geworden op: 26 jul 2007, 18:13
Locatie: Gassel
Bericht
door Giel_fs1 » 08 mei 2008, 21:50
draad dol?
mpro09
10000km gereden
Berichten: 14285 Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:
Bericht
door mpro09 » 08 mei 2008, 22:12
Handyman schreef: De mijne zit zonder pakking of ring, kurkdroog. .
hierook, er komt echt pas olie uit als de bout er helemaal uit is, dus een slag erin en er lekt niks
jurriaan
Bericht
door jurriaan » 08 mei 2008, 22:28
ja, ik heb een nieuwe alu ring en de carter lijkt me niet kapot. ook is het draad niet dol gedraaid, want als hij vast zit zit hij vast.
waar kan de carter nog meer lekken?
hartelijke groeten,
Jurriaan Daams
Handyman
500km gereden
Berichten: 985 Lid geworden op: 15 jun 2006, 20:42
Locatie: Graft
Bericht
door Handyman » 08 mei 2008, 22:47
Tsjjaaah, waar niet ?
Tussen de carterhelften, keerringen.
Zoek de oorzaak.
Is het spontaan gaan lekken ?
Heb je iets gedaan aan je blok en is het toen gaan lekken ?
Is het wel blokolie, of tweetaktolie ?
Ga er eens een kwartiertje onderliggen en kijk waar het lek zit.
jurriaan
Bericht
door jurriaan » 08 mei 2008, 22:51
hij lekte altijd al een beetje, dus ik dacht dat mijn pakking verrot was en die heb ik vervangen
nou lekt hij nu een stuk meer ook al heb ik een nieuwe pakking gekocht maar hij blijft lekken?!
V.I.B
Bericht
door V.I.B » 08 mei 2008, 23:00
Kan ook de kering zijn van het stifje van je koppeling. heb ik ook gehad een leek het ook net of dat het uit het olie plugje kwam.
of miscchien zit er een braamje op je bout of op je carter bij je olie plug
Succes erme
Gr Gertjan
Axel
Bericht
door Axel » 09 mei 2008, 00:23
Idd, bij mij lekte hij ook bij de koppelstift. Bij mij liep het naar beneden via de middenbok.
reddevil
2500km gereden
Berichten: 3598 Lid geworden op: 19 apr 2007, 20:40
Locatie: Schagen (stroet)
Bericht
door reddevil » 09 mei 2008, 18:53
jurriaan schreef: hij lekte altijd al een beetje, dus ik dacht dat mijn pakking verrot was en die heb ik vervangen nou lekt hij nu een stuk meer ook al heb ik een nieuwe pakking gekocht maar hij blijft lekken?!
kan ook zijn dat er nu een oud stukje pakking tussen zit.. en daar de nieuwe pakking overheen zit..
dan krijg je ook een lekkage
Martijn
Bericht
door Martijn » 10 mei 2008, 14:42
Van dat loodgieters tape (wit tape) over je bout draaien, en dan erin schroeven !