
Wat heb jij vandaag met of op je brommer gedaan? v2.0
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
Tombo schreef:Jepik weet niet wat je precies hebt gedaan maar hij loopt echt hard
De cilinderkop is overigens een standaard K-Star cilinderkop, die heb ik nu ook op de mijne zitten.
Zo zie je maar weer dat met een goede expansieuitlaat het vermogen valt of staat bij een 2-takt motor

moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 5000km gereden
- Berichten: 5445
- Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
- Locatie: Mieldere
- Handyman
- 500km gereden
- Berichten: 985
- Lid geworden op: 15 jun 2006, 20:42
- Locatie: Graft
Zondag & maandag eens wat onderdelen veranderd van roestbruin naar zwart.
Achterbrug, middenbok, en de onderkant van het frame.
Met de kwast & Aldi-hammeriteachtigspul a € 4,99.
Het resultaat valt me niks tegen.
't Is geen spuitwerk, maar ik ben tevreden. Nu de steppenbalk nog even.
De achterstepjes zijn ook weer ontroest en hebben een leuk aluspraylaagje.
Voor een elkedagbrommer heeft 'ie nog (weer) een knappe look.
Ik schiet wel weer eens wat plaatjes voor de gallerij.
Achterbrug, middenbok, en de onderkant van het frame.
Met de kwast & Aldi-hammeriteachtigspul a € 4,99.
Het resultaat valt me niks tegen.
't Is geen spuitwerk, maar ik ben tevreden. Nu de steppenbalk nog even.
De achterstepjes zijn ook weer ontroest en hebben een leuk aluspraylaagje.
Voor een elkedagbrommer heeft 'ie nog (weer) een knappe look.
Ik schiet wel weer eens wat plaatjes voor de gallerij.
Tombo schreef:Jepik weet niet wat je precies hebt gedaan maar hij loopt echt hard
De cilinderkop is overigens een standaard K-Star cilinderkop, die heb ik nu ook op de mijne zitten.
Zo zie je maar weer dat met een goede expansieuitlaat het vermogen valt of staat bij een 2-takt motor
de kop is wel wat afgevlakt.
trouwens, weet je wat het leukst is?
die cilinder is een k-star van 25 euro


ik heb er een iets verbreede en verhoogde uitlaatpoort van gemaakt, en de spoelpoorten gaan op gelijk tijdstip open, dat is alles, en hij is 0.5mm opgeboord.
en de inlaatpoort in het blok, en de schijf is ook redelijk maximaal groot.
had die uitlaat er een paar dagen voor de meeting op gedaan, nu moet ik verplicht volgend jaar ook komen

-
- 7500km gereden
- Berichten: 9573
- Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
- Locatie: Bolt'n City
- Contacteer:
- Handyman
- 500km gereden
- Berichten: 985
- Lid geworden op: 15 jun 2006, 20:42
- Locatie: Graft
rise and shine schreef:Vandaag nieuwe tandwielen en een ketting dr onder gebeunt, nu is eindelijk dat raare geratel weg
Je ketting af en toe een peutbadje en lekker in het kettingvet scheelt ook een hoop geratel.
Anders "rolt" 'ie niet lekker over je tandjes omdat de schakels zeg maar niet goed scharnieren.
Wel 1000 km inrijden die nieuwe zooi he....

-
- 7500km gereden
- Berichten: 9573
- Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
- Locatie: Bolt'n City
- Contacteer:
- Triforce
- 2500km gereden
- Berichten: 4927
- Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
- Locatie: Zwolle
Riemer schreef:Tombo schreef:Jepik weet niet wat je precies hebt gedaan maar hij loopt echt hard
De cilinderkop is overigens een standaard K-Star cilinderkop, die heb ik nu ook op de mijne zitten.
Zo zie je maar weer dat met een goede expansieuitlaat het vermogen valt of staat bij een 2-takt motor
de kop is wel wat afgevlakt.
trouwens, weet je wat het leukst is?
die cilinder is een k-star van 25 euroen een 13 euro zuigertje
![]()
ik heb er een iets verbreede en verhoogde uitlaatpoort van gemaakt, en de spoelpoorten gaan op gelijk tijdstip open, dat is alles, en hij is 0.5mm opgeboord.
en de inlaatpoort in het blok, en de schijf is ook redelijk maximaal groot.
had die uitlaat er een paar dagen voor de meeting op gedaan, nu moet ik verplicht volgend jaar ook komen
waar haal je die k-star cilinder vandaan?? ik heb hem nog nergens kunnen vinden
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9209
- Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1984
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
- Locatie: Tuitjenhorn
- Contacteer:
Triforce schreef:Riemer schreef:Tombo schreef:Jepik weet niet wat je precies hebt gedaan maar hij loopt echt hard
De cilinderkop is overigens een standaard K-Star cilinderkop, die heb ik nu ook op de mijne zitten.
Zo zie je maar weer dat met een goede expansieuitlaat het vermogen valt of staat bij een 2-takt motor
de kop is wel wat afgevlakt.
trouwens, weet je wat het leukst is?
die cilinder is een k-star van 25 euroen een 13 euro zuigertje
![]()
ik heb er een iets verbreede en verhoogde uitlaatpoort van gemaakt, en de spoelpoorten gaan op gelijk tijdstip open, dat is alles, en hij is 0.5mm opgeboord.
en de inlaatpoort in het blok, en de schijf is ook redelijk maximaal groot.
had die uitlaat er een paar dagen voor de meeting op gedaan, nu moet ik verplicht volgend jaar ook komen
waar haal je die k-star cilinder vandaan?? ik heb hem nog nergens kunnen vinden
ik heb ook een k-star cilinderkop.. bij yamahafs1.com vandaan geloof ik...
- Triforce
- 2500km gereden
- Berichten: 4927
- Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
- Locatie: Zwolle
jonnotje schreef:Triforce schreef:Riemer schreef:Tombo schreef:Jepik weet niet wat je precies hebt gedaan maar hij loopt echt hard
De cilinderkop is overigens een standaard K-Star cilinderkop, die heb ik nu ook op de mijne zitten.
Zo zie je maar weer dat met een goede expansieuitlaat het vermogen valt of staat bij een 2-takt motor
de kop is wel wat afgevlakt.
trouwens, weet je wat het leukst is?
die cilinder is een k-star van 25 euroen een 13 euro zuigertje
![]()
ik heb er een iets verbreede en verhoogde uitlaatpoort van gemaakt, en de spoelpoorten gaan op gelijk tijdstip open, dat is alles, en hij is 0.5mm opgeboord.
en de inlaatpoort in het blok, en de schijf is ook redelijk maximaal groot.
had die uitlaat er een paar dagen voor de meeting op gedaan, nu moet ik verplicht volgend jaar ook komen
waar haal je die k-star cilinder vandaan?? ik heb hem nog nergens kunnen vinden
ik heb ook een k-star cilinderkop.. bij yamahafs1.com vandaan geloof ik...
de kop heb ik ook wel, maar ik zoek de cilinder
-
- 5000km gereden
- Berichten: 5445
- Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
- Locatie: Mieldere
- Triforce
- 2500km gereden
- Berichten: 4927
- Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
- Locatie: Zwolle
pee67 schreef:Triforce schreef:dat is de eigenschap van een Z1 cilinder die heeft onderin niks maar bovenin dus alles
en trouwens een kleine sproeier voor een Z1, ik stop er ongeveer 190 sproeier in bij mijn Z1 60cc
Ik had er ook een 190 sproeier in gehad, maar dan ging hij aan het viertakten
als hij koud is of als hij warm is,
heeft hij ook een beetje kracht onderin of niet??