Ik kom geen Shellstations tegen op m'n gebruikelijke route.
Volgens mij is dat qua eigenschappen ook wel redelijk vergelijkbaar met Ultimate.
Ff wat anders :
Ik zag van de week allerlei soorten toevoegingen voor benzine bij de Halfords.
Loodvervanger, graffietspul etcetera.
Zou dat nog iets positiefs doen ?
Ja dat weet je nooit natuurlijk maar het zou het proberen waardt zijn. vroeger reden de brommer ook goed op lood vervanger. heb ik van horen zeggen. zelf ben ik nog niet zo oud.
Denk niet echt dat dat werkt,
is meer een schoon maak middel denk.
Zou alleen werken bij een oude brommer die al heel lang niet gereviceerd is denk.
Heb ik wel eens een busje van de garage gehad, voor mijn mini cooper die liep toen ook slecht. en daar werkte het wel bij.
Loodvervanger voor 2takt heeft totaal geen zin.
Dit word alleen nog gebruikt bij oude gietijzeren 4takt
motoren om verbranding v.d. klep en klepzittingen tegen te gaan.
Pa_Tombo schreef:Loodvervanger voor 2takt heeft totaal geen zin. Dit word alleen nog gebruikt bij oude gietijzeren 4takt motoren om verbranding v.d. klep en klepzittingen tegen te gaan.
pa tombo.
ik dacht dat de lood film tussen de klepsteel en klepgeleider elektrolyse moest voorkomen veder doet het lood niet veel toch.
laat die boeken wurm (tombo) dat maar even opzoeken.
gr gino
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;) http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb het opgezocht, door de verbranding van het lood ontstaat er lood-oxide (soort van poeder), dit zorgt voor een dempende werking van de kleppen in de kop.
maar hoe heter de lood hoe meer het gaat smeren omdat het vloeibaar wordt,
en vroegah zat lood in de benzine gemixt en nu niet meer, en volgens mij is dat het gewoon dat de brommers gewoon niet makkelijk meer naar de 100 rijden
Nee dat is echt onzin Die lood was enkel bedoelt om de kleppen te "dempen" in de klepzittingen, omdat de koppen vroeger van zacht/slecht materiaal waren. De brandstof vroeger was van veel slechtere kwaliteit als nu!